Sport1 Banner

"זה היה קסום": שוויץ חוגגת את ההישג, כולל שיא מסירות

play
שחקני נבחרת שוויץ חוגגים מול הקהל | רויטרס
ככה נראית אלופת אירופה? איטליה הפסידה לשוויץ והודחה מהיורו. צפו בתקציר 03:24

יאקין בירך את השחקנים על "מה שעשו לאלופת אירופה", רידר ואנדוי הסבירו את סוד הקסם וג'אקה המשיך את עונת השיא. השפל של איטליה והקבוצה הכי משפיעה ביורו

קבוצות: בולוניה
(גודל טקסט)

שלב שמינית הגמר של יורו 2024 רק נפתח וכבר אחרי משחק אחד הערב (שבת) נקבע כי לאירופה תהיה אלופה חדשה. שוויץ המרשימה ניצחה 0:2 בברלין ושלחה את איטליה הביתה, בעוד היא תמתין עכשיו למנצחת בין אנגליה לסלובקיה לקראת רבע הגמר שייערך בדיסלדורף בשבת הבאה (19:00). מבחינת שוויץ זו העפלה שנייה ברציפות לרבע גמר היורו והיא תנסה לקבוע שיא חדש בשבוע הבא.

המאמן מוראט יאקין סיכם: "התחלנו נהדר את המשחק, עם לחץ ושליטה בכדור. השחקנים סיפקו הופעה אדירה, הופעה אינטליגנטית. שלטנו בזכות העובדה שהיינו מאורגנים. אני גאה בנבחרת שלי, גאה בבחורים האלה על מה שעשו מול נבחרת גדולה – מול אלופת אירופה".

רמו פרוילר, שכבש אחרי התקפה של 31 מסירות (שיא יורו מאז התחלת המדידות ב-1980): "כמות המסירות מעידה עד כה אנחנו מאורגנים כנבחרת. זו הייתה הופעה נהדרת. להבקיע עבור שוויץ במשחק כזה, בזמן שכל המשפחה שלי ביציע, הציף בי המון רגשות".

מוראט יאקין מאמן נבחרת שוויץ
רץ לחגוג עם הקהל. מוראט יאקין | רויטרס

ברל אמבולו סיכם: "אני שמח וגאה, אני חושב שאנחנו ראויים לזה. הגיע לנו לנצח יריבה קשה. היינו מסודרים ויצרנו מצבים, סיפקנו משחק טוב וכבשנו ברגע המתאים. אני מאוד גאה בחברים, בצוות ובמדינה כולה".

פביאן רידר הוסיף: "התחושה נהדרת כי שיחקנו ממש טוב. במחצית הראשונה הראינו עד כמה אנחנו רוצים לנצח את המשחק. הרוח שלנו היא מדהימה, כולם שמחים, כולם רצים אחד בשביל השני. רואים את זה על הדשא".

דן אנדוי: "התחושה נפלאה, זה בדיוק המשחק שהיינו צריכים. כולם עבדו קשה למען הניצחון, זה היה קסום. מגיע לנו להיות ברבע הגמר, התיאום והאווירה בנבחרת מדהימים".

גרניט ג'אקה קפטן נבחרת שוויץ
הפסיד רק פעמיים במשך שנה שלמה. גרניט ג'אקה חוגג בסיום | רויטרס

המספרים

* שוויץ ניצחה את איטליה לראשונה מאז ה-0:1 במוקדמות המונדיאל במאי 1993. מאז היו 11 מפגשים, בהם חמישה ניצחונות של האזורי ועוד שש תוצאות תיקו (כולל פעמיים במוקדמות המונדיאל האחרון), עד ל-0:2 הערב (שבת).

* זו פעם שלישית ברציפות שאלופת אירופה מודחת בשמינית הגמר. ספרד, שזכתה ב-2008 וב-2012, הפסידה 2:0 לאיטליה בשמינית ב-2016, הזוכה הבאה פורטוגל הפסידה 1:0 לפורטוגל בשמינית של היורו הקודם וכעת הגיע תור האיטלקים מול שוויץ.

* זו ההדחה הכי מוקדמת של איטליה מאז יורו 2004, אז עפה בשלב הבתים.

* לראשונה בהיסטוריה, איטליה ספגה שני הפסדים ביורו אחד.

* רמו פרוילר, שחקנה של בולוניה, הוא נציג הסרייה A השלישי שכובש לרשת איטליה בשלבי הכרעה ביורו. לפני שלוש שנים עשו את זה רומלו לוקאקו הבלגי (כשהיה שחקן אינטר) ברבע הגמר ואלברו מוראטה (כנציג יובנטוס) בחצי הגמר, אבל לא מנעו מהאזורי זכייה בתואר.

* בשלב הבתים בישל פרוילר לשני שחקני בולוניה אחרים (מישל אבישר ודן אנדוי) וכך הקבוצה הזו מובילה במעורבות בשערים ביורו: שלושה שערים וארבעה בישולים (כולם תוצרת שוויץ). אחריה באיירן מינכן עם שלושה שערים ושני בישולים, ושלישית ברצלונה עם שער ושלושה בישולים.

כל תקצירי היורו: הורידו את האפליקציה החדשה של וואלה ספורט

סטפן אל שעראווי שחקן נבחרת איטליה
חיכה יותר משמונה שנים. סטפן אל שעראווי | רויטרס

* זו הייתה ההופעה השנייה בסך הכול של סטפן אל שעראווי בטורניר גדול במדי איטליה, כשהקודמת הייתה ביורו 2016 מול אירלנד. מאז עברו שמונה שנים ושבעה ימים – הפער השני הכי גדול בין הופעה להופעה, כשלפניו רק צ'ירו פרארה שחיכה תשע שנים ו-348 ימים לפני ששותף ביורו 2000.

* 15 מתוך 26 משחקי הנוקאאוט של איטליה בטורניר גדול (יורו או מונדיאל) נכנסו להארכה. הפעם ההכרעה הושגה ב-90 דקות.

* איטליה ספגה יותר שערים ביורו הזה (5) מאשר בכל היורו הקודם (4), בו כאמור זכתה.

* מאז שעזב את ארסנל ביולי 2023, גרניט ג'אקה הפסיד רק פעמיים בכל המסגרות (קבוצה ונבחרת). אחרי הדאבל עם באייר לברקוזן, אולי יעשה היסטוריה עם שוויץ.

* ג'אקה השלים יותר מסירות בחלק ההתקפי של שוויץ (22) מאשר כל איטליה ביחד (21) במהלך המחצית הראשונה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי