Sport1 Banner

"איזה כישלון, איטליה הנוראית הודחה". ספאלטי: "האחריות עליי"

play
מאמן נבחרת איטליה, לוצ'אנו ספאלטי, ליד פדריקו קייזה, דוידה פראטזי | רויטרס
ככה נראית אלופת אירופה? איטליה הפסידה לשוויץ והודחה מהיורו. צפו בתקציר 03:24

בארץ המגף הודו: "נבחרת נוראית, איבדנו את הפנים שלנו". ספאלטי: "בגלל הרבה סיבות, כרגע אנחנו לא מסוגלים ליותר"

(גודל טקסט)

"איטליה הנוראית הודחה ביבבה", כתבו הערב (שבת) ב-Football Italia ו"בסקיי ספורטס איטליה" הוסיפו: "איטליה האסונית מחוץ לאליפות אירופה. שוויץ הדומיננטית ניצחה אותנו 0:2". הופעה נרפית של אלופת אירופה בשמינית גמר יורו 2024 הובילה להדחה בברלין ונראה שהאכזבה הייתה לא רק מההפסד, אלא גם מאיך שהוא נראה.

איטליה שיחקה כדורגל טוב וחזרה מפיגור לניצחון על אלבניה במשחק הראשון, אבל מאז הלכה ודעכה. ג'אנלואיג'י דונארומה הציל אותה מתבוסה לספרד, מתיאה זקאני סחט 1:1 נגד קרואטיה בדקה ה-98 והיום הגיע הפסד ללא תנאי. שוויץ הייתה טובה יותר, דונארומה שוב מנע ספיגות וכולם היו תמימי דעים: לאדומים הגיע לנצח.

ב"גאזטה דלו ספורט" קראו: "איזה כישלון. איטליה איבדה את הפנים שלה. שוויץ טיילה ל-0:2, הנבחרת של יאקין שלטה מהדקה הראשונה עד הדקה ה-92".

מאמן נבחרת איטליה, לוצ'אנו ספאלטי
הדגיש את הקצב האיטי לכל אורך הטורניר. ספאלטי | רויטרס

"האחריות היא עליי, נכשלנו בגלל בחירת הסגל שלי", אמר מאמן איטליה, לוצ'אנו ספאלטי, "הספיגה השנייה, בדקה הראשונה של המחצית השנייה, הורידה לנו את כל הביטחון". המאמן שלכל אורך הטורניר דיבר על כך שהוא לא מרוצה מהדינמיות והקצב של הנבחרת שלו, הוסיף: "ההבדל היה בקצב. היינו הרבה יותר איטיים מהם במחצית הראשונה, ברמה הקבוצתית, אבל גם ברמה האישית. קצב וחדות עושים את ההבדל".

ספאלטי שוב החליף מערך ושחקנים והפעם ביצע לא פחות משישה שינויים בהרכב לעומת המשחק הקודם. הוא הסביר בסיום: "חשבתי שאם אתן לכמה שחקנים מנוחה ואחליף אותם בשחקנים יותר טריים, החדשים יהיו יותר חדים. בנקודת הזמן הנוכחית, בגלל הרבה סיבות, אנחנו לא מסוגלים ליותר".

המאמן סיכם: "יש דרך ארוכה לפנינו וניגש אליה בסבלנות. מן הסתם, אנחנו חייבים לשחק בקצב יותר גבוה. גם אם נשים בצד את הדיבורים על איכות, אנחנו חייבים רוח הקרבה, לחץ, להיות קרובים לשחקני היריבות".

שוער נבחרת איטליה, ג'אנלואיג'י דונארומה, אחרי ההדחה מיורו 2024
התנצל. דונארומה | אימג'בנק GettyImages, Stu Forster

ג'אלואיג'י דונארומה הוא כנראה נקודת האור היחידה של איטליה מהטורניר הזה. השוער שקיבל את סרט הקפטן בטורניר הנוכחי, הציל את האזורי מכמות גדולה של ספיגות וזרח בטורניר רע של נבחרתו. גם הערב הוא מנע כמה ספיגות מלבד שני הכדורים שנחתו ברשת שלו.

"כואב להיות מודחים ככה, אנחנו מתנצלים בפנים כולם", אמר דונארומה, "איכזבנו היום, לשוויץ הגיע לנצח. התקשינו לכל אורך המשחק, במחצית הראשונה איבדנו יותר מדי כדורים ונתנו להם יותר מדי שטח. זה היה משחק קשוח, לא נכנסנו אליו טוב, זו האמת. היינו צריכים להתחיל את המחצית השנייה יותר טוב, אבל ספגנו שער מהיר… בסופו של דבר צריך להודות באמת, איכזבנו".

מתאו דרמיאן: "יש תחושה גדולה של אכזבה. רצינו להצליח יותר ולא הצלחנו. אנחנו לוקחים את כל האחריות. קשה להסביר מה קרה… אנחנו חייבים התנצלות לכולם. אף פעם לא נעים להפסיד, אין הרבה מה להגיד מעבר לזה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי