משוגע או גאון? הפנדלים הנדירים של הגיבור האנגלי

play
חלוץ נבחרת אנגליה אייבן טוני | GettyImages, Richard Pelham
נגד המסורת: אנגליה ניצחה בפנדלים ועלתה לחצי גמר היורו 04:32

אייבן טוני גנב את ההצגה מול שוויץ וסיפר שהוא "אף פעם לא מסתכל על הכדור". המספרים מדברים בעד עצמם, וגם שיטות האימון החריגות שלו. פלא שמאמנו טען כי מדובר בבועט הפנדלים הטוב בעולם?

(גודל טקסט)

נבחרת אנגליה התייצבה אמש (שבת) לדו-קרב הפנדלים מול שוויץ בלחץ גדול, אך אחד אחרי השני – שחקניו של גארת' סאות'גייט עמדו בו. כל חמשת הבועטים גם מצאו את הרשת, באופן לא ממש אופייני בהשוואה למקרי העבר של נבחרת שלושת האריות.

רביעי בעט אייבן טוני, ששוב עלה מהספסל בשלב מאוחר (דקה 109, במקום הארי קיין), ושוב סיפק את הסחורה. אף שמדובר ברבע גמר היורו – המשחק הגדול בחייו – חלוץ ברנטפורד לא שינה את מנהגו ובעט כפי שהוא נוהג לבעוט: בלי להסתכל אפילו לרגע על הכדור, במה שתואר ברשת כ"בעיטת עין עקומה".

"זה לא מלחיץ", התעקש החלוץ "אני אף פעם לא מסתכל על הכדור, יש לי את הרוטינה שלי. מדהים? זה מה שאני עושה. חלק מהאנשים חושבים שזה משוגע, אבל זו השיטה שלי והיא עובדת".

כל התקצירים והאירועים – עכשיו באפליקציית וואלה ספורט

שחקן העבר דני מרפי טען: "צריך כל כך הרבה אומץ כדי להמשיך להסתכל ככה על השוער במקום על הכדור כשאתה בועט, כי אם אתה מפשל בטעות, זה גמור. אני עשיתי את זה מדי פעם באימון, אבל אף פעם לא במשחק. איכשהו, לטוני יש את הביטחון לבעוט ככה במשחקים ואני מת על זה. האחרון שהיה בועט כך, למיטב זכרוני, הוא אריק קאנטונה".

"זה משוגע, אני צריך לדבר איתו על זה", הוסיף ריו פרדיננד, וגארי ליניקר תהה: "אייבן טוני, איך אתה יכול לא להסתכל על הכדור ככה?"

ואכן, השיטה המדוברת עובדת. טוני כבש 31 מ-33 הפנדלים שבעט בקריירה המקצוענית שלו. ב-27 הבעיטות האחרונות שלו הוא סופר החמצה אחת בלבד – באפריל 2023 מול ניוקאסל. "אנחנו קרובים מאוד לקבוע שהוא בועט הפנדלים הטוב בעולם", אמר לפני כשנתיים מאמנו בברנטפורד תומאס פרנק. "תגידו לי עוד שחקן שכבש 16 פנדלים ברציפות. לא מסי עשה את זה וגם לא רונאלדו".

בכתבה שפורסמה אודות טוני ב"אתלטיק", ניתח בן ליטלטון, שכתב ספר על בועטי פנדלים, את טכניקת הבעיטה של טוני ואמר: "הוא לוקח תנופה קצרה מאוד, כמו אדן הזאר. זה מצריך אמונה עצמית עצומה, שמגיעה אחרי שעות על גבי שעות של אימונים. אי אפשר פשוט להופיע למשחק ולבעוט ככה. הוא אוהב שסומכים עליו, אוהב להיות ה-איש למשימות הללו".

אבל זה לא הכל. מאמן השוערים בוב ג'פרי, שעבד עם טוני בעבר, חשף בשנה שעברה שהחלוץ נוהג להתאמן על בעיטות פנדלים ממרחק של כמעט 12 מטר, וכששאל לסיבה, שמע מטוני: "במשחקים, כשאני בועט מ-11 מטר, השער נראה לי גדול יותר. הוא עובר על כל פרט ופרט באימון, זה כאילו כל בעיטה שלו היא על זכייה במונדיאל".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי