4 ימים לפני יום הולדת 17: ימאל הכובש הצעיר בתולדות היורו

play
לאמין ימאל שחקן נבחרת ספרד | רויטרס
צפו בשערים: נבחרת ספרד עלתה ל-1:2 על ספרד בחצי גמר היורו 03:03

אחרי שהפך לצעיר אי פעם שמופיע בחצי גמר של טורניר גדול, היהלום של ברצלונה גם ניפץ את השיא של פונלאנטן מ-2004. המספרים

(גודל טקסט)

נבחרת ספרד העפילה הערב (שלישי) לגמר יורו 2024 עם ניצחון שישי בשישה משחקים – 1:2 על צרפת בחצי הגמר במינכן. המשחק הזה שלח את הטריקולור הביתה והשאיר את קיליאן אמבפה עדיין בלי שערים באליפויות אירופה, כשבצד השני נרשמה היסטוריה ויכולות להירשם עוד כמה בגמר הגדול ביום ראשון.

* בגיל 16 ו-362 ימים, לאמין ימאל הפך לכובש הצעיר בתולדות היורו. הוא שבר את שיאו של יוהאן פונלאנטן השוויצרי, שעשה את זה ביורו 2004 בעודו בן 18 ו-141 ימים.

* גם במונדיאלים לא היה שחקן שכבש לפני גיל 17. פלה הבקיע את שערו הראשון (בגביע העולמי בשבדיה ב-1958) כשהיה בן 17 ו-241 ימים.

* ימאל עשה היסטוריה אחת כבר עם שריקת הפתיחה, כשהפך לשחקן הצעיר ביותר לערוך הופעה בחצי גמר יורו או מונדיאל. הוא עקף את פלה, שהופיע בחצי גמר מונדיאל 1958 במדי הסלסאו בגיל 17 ו-244 ימים. המשותף לשני המשחקים של ימאל ופלה – שניהם היו נגד נבחרת צרפת.

* עוד שחקן בהרכב הספרדי הוא חסוס נבאס, המגן הימני שהוצב במקומו של דני קרבחאל המורחק. נבאס עלה לכר הדשא בגיל 38 ו-231 ימים, והפך לשחקן השדה המבוגר ביותר להופיע בחצי גמר יורו או מונדיאל אי פעם. ההופעה אחרונה שלו נבאס במדים הלאומיים הייתה ב-2013, כשבטורניר גדול זה היה בזכייה של ספרד ביורו 2012.

* אופ"א אישרה כי השער השני נרשם לזכות דני אולמו, וכך הוא הפך לספרדי הראשון אי פעם שכובש בשלושה משחקי נוקאאוט רצופים של טורניר גדול. יש לו גם שני בישולים בטורניר.

לאמין ימאל שחקן נבחרת ספרד חוגג שער
מעל אחד הגדולים אי פעם. לאמין ימאל | אימג'בנק GettyImages, Matthias Hangst

* אנגולו קאנטה היה ברצף של 20 משחקים ללא הפסד עם צרפת בטורנירים גדולים: 13 ניצחונות ושבע תוצאות תיקו. הרצף הכי ארוך של שחקן אירופי נקטע הערב על ידי ספרד.

* צרפת הפסידה רק פעם אחת בעבר במשחק יורו בו הובילה – מול הולנד בשלב הבתים של יורו 2000. הערב הייתה הפעם השנייה, כשפרט לכך יש לה 16 ניצחונות ושתי תוצאות תיקו.

* בחמשת המשחקים הראשונים שלה בטורניר, צרפת נכנעה רק פעם אחת – לפנדל של רוברט לבנדובסקי ב-1:1 מול פולין. הערב ספגה פעמיים עד לדקה ה-25.

דני אולמו נבחרת ספרד
היסטוריה ספרדית. דני אולמו | GettyImages

גמר יורו 2024 יתקיים ביום ראשון בשעה 22:00 (שידור ישיר בספורט1).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי