"הכדורגל באמת חזר הביתה": ספרד חגגה, ועקצה

play
מאמן נבחרת ספרד, לואיס דה לה פואנטה | רויטרס
השער של ניקו וויליאמס מול אנגליה 00:46

יום חג בספרד: השחקנים חגגו לתוך הלילה, דה לה פואנטה נישא על כפיים, הפרשנים עקצו, קוקורייה סגר חשבון עם גארי נוויל אחרי ערב של רכבת הרים: "הלכנו עד הסוף, תודה על התמיכה". אויארסבאל התרגש: "אנחנו משפחה". ניקו: "אופוריה". התגובות

(גודל טקסט)

הנבחרת הכי טובה של יורו 2024 היא בסופו של דבר גם אלופת אירופה. ספרד המרשימה הפכה הערב (ראשון) לשיאנית הזכיות הבלעדית של היבשת אחרי שניצחה 1:2 את אנגליה בגמר בברלין והניפה את גביע אירופה לאומות בפעם הרביעית בהיסטוריה. זה היה הגמר החמישי של לה רוחה, והראשון מאז הזכייה הקודמת ב-2012, והיא הוכתרה בזכות שער ניצחון של המחליף מיקל אויארסבאל ארבע דקות לסיום. לאמין ימאל בישל לניקו וויליאמס בדקה ה-47 וקול פאלמר רק השווה זמנית בדקה ה-73, אך לא מנע מאנגליה לסיים עוד גמר בדמעות.

לואיס דה לה פואנטה, שהוביל כמאמן את נבחרת הנוער של ספרד לזכייה ביורו 2015 (עם אונאי סימון, רודרי ומיקל מרינו) ואת הנבחרת הצעירה לזכייה ביורו 2019 (שוב סימון ומרינו, וגם פביאן רואיס, דני אולמו ומיקל אויארסבאל), הצליח לעשות את זה גם עם הנבחרת הבוגרת.

"אני לא יכול להיות שמח יותר. אני מסתכל על האוהדים, על השחקנים… זה היה יום נפלא", אמר דה לה פואנטה בסיום, "הגיע לנו להיות מוכתרים לאלופי אירופה ואני מקווה שההישג הזה ייתן לנו דחיפה ויגרום לנו להיות אפילו טובים יותר".

להורדת אפליקציית וואלה ספורט לחצו כאן

מאמן נבחרת ספרד, לואיס דה לה פואנטה, עם ניקו וויליאמס, לאמין ימאל
פעם אחר פעם אחר פעם. לואיס דה לה פואנטה | רויטרס

נבחרת ספרד זכתה באליפות אירופה אחרי 1:2 על אנגליה בגמר רודרי שחקן הטורניר, ימאל הצעיר המצטיין ומי מלך השערים? אנגליה וקיין שבורים: "הכאבים עצומים, ויישארו זמן רב" כמו ב-2015 ו-2019: דה לה פואנטה והצעירים התבגרו יחד הביא את המכה: הזכייה של ספרד סידרה למקגרגור מיליון דולר הצמד הקטלני בעולם: ברשת מהללים את וויליאמס וימאל

מיקל אויארסבאל שכבש את שער הניצחון, התרגש אחרי שסבל בשנים האחרונות מכמות גדולה של פציעות – כולל קרע ברצועה הצולבת ב-2022. "רק עשיתי את העבודה שלי והייתי בר מזל לכבוש שער ניצחון", אמר החלוץ, "עברתי תקופות קשות וכל כך הערכתי את עצם העובדה שאני כאן עם הנבחרת. אם יכולתי גם לעזור, אין טוב מזה. אני מאושר, מלא גאווה, נבחרת ספרד זו משפחה בה כולם שווים".

ניקו וויליאמס שהבריק לכל אורך הטורניר והערב כבש את השער הראשון והוכתר ל"שחקן המשחק": "אופוריה, אני מאושר בשביל כל האנשים שזה מגיע להם… ההורים שלנו, האוהדים… היה לנו קשה, לאנגליה יש שחקנים שמסוגלים לעשות את ההבדל, אבל הצלחנו לעצור את כלי הנשק שלהם. היה לנו טורניר מצוין".

מארק קוקורייה, שעבר רכבת הרים לאורך הגמר – מגיבור טרגי שאיפשר לאנגליה לכבוש שער שוויון אחרי שיצא להתקפה והפקיר את האגף שלו, לגיבור לאומי עם בישול של שער הניצחון – חגג את הניצחון עם עקיצה לפרשנים, ובמיוחד לגארי נוויל, שטען במהלך הטורניר ש"קוקורייה הוא אחת הסיבות שספרד לא יכולה ללכת עד הסוף".

"הלכנו עד הסוף, גארי, תודה על התמיכה", כתב קוקורייה בסטורי.

בספרד עקצו את אנגליה ובמאמר מערכת ב"מארקה" כתבו: "הכדורגל אכן חזר הביתה – למקום בו הוא הכי ראוי להיות אחרי הטורניר הזה, כולם ראו שספרד הזוכה הראויה בטורניר, ואנגליה בקושי שיחקה כדורגל".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי