Sport1 Banner

למה נגלסמן לא ישן טוב בלילה? הטור של דני דבורין

play
מאמן נבחרת גרמניה, יוליאן נאגלסמן | GettyImages, Dean Mouhtaropoulos
עלתה בסערה: נבחרת גרמניה ברבע גמר היורו עם 0:2 על דנמרק. צפו בתקציר 06:05

מאמן נבחרת גרמניה שובר את הראש איך לעצור ביום שישי את ספרד וכוכביה הצעירים ויליאמס ולאמל • הטור של דני דבורין

(גודל טקסט)

ספק גדול בעיניי אם יוליאן נגלסמן, מאמנה של נבחרת גרמניה בכדורגל, ישן טוב מאז תחילת השבוע. כי ביום שישי הקרוב, ברבע גמר היורו, מצפה ספרד לגרמניה, וספרד אינה דנמרק עליה גברו הגרמנים בסיועו האדיב של ה־VAR .

נגלסמן ראה את הקונצרט הספרדי שהביס 1:4 את גיאורגיה, קונצרט שאי אפשר היה להתעלם ממנו. אחריו לא רק מאמן גרמניה צריך לדאוג, אלא גם כל מי שהיה מקבל את ספרד בשלבי הנוקאאוט. כי מאז שתי זכיותיה הרצופות באליפות אירופה, ב־2008 וב־2012, לא הייתה לה נבחרת כה מבריקה כפי שיש לה היום.

היא עושה פלאים בניצוחם של שני הילדים המבריקים, יאמין לאמל וניקו ויליאמס. לא להאמין שלאמל יחגוג בסוף השבוע הבא 17, וכבר ניתן להצביע עליו כעל אחד מגדולי הכדורגלנים בעולם. הוא עושה בכדור כרצונו, והקהל ביציעי האצטדיונים בגרמניה עד לתופעה שלא זכורה מאז הוביל פלה בן ה־17 את נבחרת ברזיל לזכייתה הראשונה בגביע העולם. לאמל אינו פלה, אבל כבר היום הוא השחקן שכדי לראותו שווה לקנות כרטיס למשחקיה של נבחרתו. גם חברו, ניקו ויליאמס, שיחגוג בסוף השבוע הבא 22, אינו קוטל קנים ואינו נופל ממנו. זו הוכחה לכך שהכישרון קובע ולא הגיל הכרונולוגי. ערכו של כל אחד מהשניים הוא בסדרי גודל הקרובים ל־100 מליון אירו.

את הנבחרת הנפלאה הזאת אמורה גרמניה הביתית לפגוש, וקל לא יהיה לה. יום שישי קרב ובא, ואולי לראשונה ביורו 2024 נראה סוף סוף את האקסטרה שאליפות אירופה צריכה להציע. רשמו לפניכם גם את השעה שבע בערב, שעון ישראל.

ישראל מחכה לאיטליה

ב־9 בספטמבר הקרוב תארח נבחרת הכדורגל של ישראל את איטליה במסגרת ליגת האומות. הבית הישראלי כולל גם את נבחרות בלגיה וצרפת. אם התייחסנו לאיטליה כאל מעצמת כדורגל, בא הפסדה 2:0 לשווייץ והוכיח שמדובר באריה נטול שיניים. לכן יתכן מאוד שאפילו לישראל הקטנה יהיה מולו סיכוי מסוים.

ניסים לא קורים בכל פעם, ולכן 'נס קרואטיה' לא חזר על עצמו במשחקם של האיטלקים מול שווייץ. אולי היה זה משחקה הגרוע ביותר בהיסטוריה של ה'סקוואדרה אזורה'. הביקורות הגיעו בהתאם, כי פשוט לא להאמין עד להיכן הידרדרה הנבחרת שהייתה ארבע פעמים אלופת העולם.

כל שנותר לאיטליה הוא לבצע בדק בית יסודי, ועד שיושלם היא תגיע בעוד חודשיים לישראל. מי יודע, אולי עבור רן בן שמעון זו הזדמנות פז, בלתי חוזרת, להכות בברזל בעודו חם. גם לנו מגיע שפעם אחת נוכל להפתיע נבחרת בעלת שם עולמי. בטח כאשר היא בשיא חולשתה.

עוד באותו נושא: דני דבורין

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי