Sport1 Banner

"ניקו מייצר איום תמידי. הוא יופיע בסיוטים של די לורנצו"

וויליאמס הבריק ב-0:1 של ספרד. קלאפיורי האיטלקי הראשון שכובש עצמי ביורו. ספאלטי: "הניתוח פשוט: הם היו יותר חדים בהכל"

(גודל טקסט)

האם נבחרת ספרד הפכה את עצמה לפייבוריטית הגדולה לזכייה ביורו 2024? אחרי שדרסה 0:3 את קרואטיה במחזור הפתיחה, הערב (חמישי) גברה 0:1 על איטליה במשחק בו שלטה ללא עוררין והייתה צריכה להבקיע לפחות עוד שער או שניים, כל הדרך להבטחת הכרטיס לשמינית הגמר עוד לפני שתתמודד עם אלבניה במחזור הסיום – למזלה היה זה שער עצמי שהבטיח לה את ראשות בית ב'. איטליה, אלופת אירופה להזכירכם, צריכה במחזור השלישי והאחרון לעומתה לקחת נקודה מול קרואטיה שחייבת לנצח – אחרת תהיה בסכנת הדחה ממשית.

ניקו וויליאמס נבחר ל"שחקן המצטיין" של המשחק ואנשי אופ"א הסבירו: "הוא יצר איום תמידי בכל פעם שהכדור היה ברגליו. חיובי מאוד במצבים של אחד על אחד וסולידי גם בחלק ההגנתי. הוא יצר את השער העצמי, בעט למשקוף וסיפק הופעה אישית נהדרת".

גם ב"מארקה" החמיאו לניקו ונתנו לו ציון 9, כמו מארק קוקורייה שהוגדר כ"תגלית של היורו". על שחקן הכנף כתבו: "בלט מההתחלה, כשהתניע את האופנוע ושם לפדרי כדור על הראש במצב הראשון של ספרד. בהמשף הוא עבר את די לורנצו בקלות ובישל את השער העצמי ולפני שירד לנוח, הוא בעט למשקוף. כמה חבל, אם הוא היה כובש זה היה גול שמתמודד על 'שער הטורניר'. הופעה גדולה שלו".

מנגד ב-Football Italia נתנו לג'ובאני די לורנצו ציון 4 והסבירו בקצרה: "הקפטן של נאפולי הולך לחזות בניקו וויליאמס בסיוטים שלו".

מאמן ספרד, לואיס דה לה פואנטה, אמר בסיום: "אני שמח, אני חושב שהתוצאה הייתה יכולה להיות גבוהה יותר. אני גאה בשחקנים, הם לעולם לא מתעייפים מהרצון לשחק טוב ולנצח והם שימחו את כל המדינה".

על ההעפלה לשמינית הגמר אמר המאמן: "באליפות כזו כל משחק הוא בסגנון שונה. לכן אנחנו חייבים לשמור על ריכוז ולהמשיך לעבוד בצניעות – ולדעת שתמיד אפשר להשתפר. אנחנו מכבדים את כל היריבות, אבל יש לנו ציפיות גבוהות מעצמנו – בעיקר אם נמשיך לעשות את הדברים כמו שעשינו עד עכשיו כאן".

מאמן נבחרת איטליה, לוצ'אנו ספאלטי
| GettyImages, Lars Baron

ריקרדו קלאפיורי, בלם האזורי שהיה היחיד במשחק שהצליח להכניע את ג'אנלואיג'י דונארומה בשער, הפך לשחקן האיטלקי הראשון אי פעם שכובש שער עצמי במשחקי היורו. הוא האיטלקי השני בסך הכל שמבקיע לשערו שלו בטורנירים גדולים, כי הראשון היה כריסטיאן זקארדו שבמשחק נגד ארצות הברית במונדיאל 2006 הבקיע שער עצמי. אגב, זה כבר השער העצמי החמישי ב-2024. ביורו הקודם היו 10 ואנו כעת רק באמצע שלב הבתים.

מאמן נבחרת איטליה, לוצ'אנו ספאלטי, אמר: "מהרגע הראשון אפשר היה לראות שספרד יותר חדה מאיתנו. אם אתה לא מדביק את הפער בקצב ובמהירות, הכול יותר קשה. ואם ספרד היא היריבה שיותר מהירה וקצבית ממך, זה קשה כפליים. הניתוח מאוד פשוט: הם היו יותר מהירים בהכול, בקבלת ההחלטות, בלחץ, בעבודה הקבוצתית".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי