סאות'גייט סתם פיות, ווטקינס חשף: "ידעתי שזה מה שיקרה"

play
אולי ווטקינס נבחרת אנגליה | רויטרס
אנגליה האחרת: צפו במהפך ששלח את האנגלים לגמר היורו 04:13

הממלכה בטירוף אחרי ההעפלה לגמר. כובש השער גילה: "אמרתי לפאלמר שהוא יהיה זה שיבשל לי. זו ההרגשה הכי טובה בחיי". בלינגהאם: "אף נבחרת לא מאוחדת כמונו". סאות'גייט השתיק את המבקרים, שפרגנו: "חילופים מדהימים"

(גודל טקסט)

שוב היא עושה את זה: נבחרת אנגליה מעולם לא זכתה אומנם ביורו אבל הערב (רביעי) נבחרת שלושת האריות העפילה בפעם השנייה ברציפות לגמר הטורניר אחרי 1:2 דרמטי מאין כמוהו על הולנד. האורנג' פתחו בסערה עם שער יפהפה של סימונס כבר בדקה השביעית. אלא שאנגליה, שפיגרה גם בשלבים הקודמים מול סלובקיה ושוויץ, השוותה מפנדל של הארי קיין במחצית הראשונה. קיין נחלש מאוד במחצית השנייה והוחלף על ידי אולי ווטקינס, שבדקה הראשונה של תוספת הזמן סידר לאנגלים את שער הניצחון המתוק כל כך.

עוד בנושא

אולי הפעם: שער ניצחון של ווטקינס העלה את אנגליה לגמר היורו חומה אחת תיפול: ספרד תהפוך לשיאנית או שאנגליה תזכה לראשונה? "בחיים לא פנדל!": אפילו פרשני אנגליה חושבים שהולנד קופחה צפו במהומה: חמישה אנגלים נפצעו בקטטה עם הולנדים מעל כולם: השיאים שהארי קיין שבר עם השער מול הולנד

אולי ווטקינס חוגג שער ניצחון במדי נבחרת אנגליה
הגיבור הגדול של חצי הגמר. אולי ווטקינס | אימג'בנק GettyImages, KIRILL KUDRYAVTSEV/AFP

המספרים

* גארת' סאות'גייט כמאמן אנגליה העפיל לחצי גמר מונדיאל (2018), חצי גמר ליגת האומות (2019), גמר היורו (2020), רבע גמר מונדיאל (2022) וגמר יורו נוסף (2024).

* אנגליה היא הנבחרת הראשונה בהיסטוריה של היורו שמעפילה לגמר שהיא פיגרה גם בשמינית הגמר, גם רבע הגמר וגם בחצי הגמר.

* בגיל 19 ו-82 ימים, קובי מאינו הוא השחקן הצעיר ביותר שמייצג את אנגליה בחצי גמר של טורניר גדול (מונדיאל או יורו).

* זה חצי גמר שלישי של אנגליה תחת גארת' סאות'גייט (מונדיאל 2018, יורו 2020 והיורו הנוכחי) אחרי שלא העפילה לשלב כה גבוה בכל תשעת הטורנירים שקדמו לכך בין השנים 1998 ל-2016.

* זה המפגש הראשון בין הנבחרות בטורניר גדול מאז ה-1:4 הביתי ביורו אותו אירחו האנגלים ב-1996, עם סאות'גייט בהרכב במסגרת שלב הבתים. גם אז, אגב, הגיעה אנגליה לחצי הגמר.

* אף שחקן בהיסטוריה של אליפויות אירופה לא כבש יותר שערים בשלב הנוקאאוט מאשר הארי קיין (6).

* זה היה שערו ה-49 העונה של הארי קיין במדי אנגליה ובאיירן מינכן.

גארת' סאות'גייט מאמן נבחרת אנגליה
המחליפים שלו סידרו לו את המהפך. סאות'גייט בטירוף | רויטרס

אולי ווטקינס, שכבש את שער הניצחון וגם נבחר לאיש המשחק, אמר: "לא ייאמן, אני מחכה לרגע הזה במשך שבועות. עבדתי ממש קשה בשביל זה, כדי להגיע לרגע הזה. קיבלתי הזדמנות ולקחתי אותו בשתי הידיים".

על ההכנסה שלו עם קול פאלמר בדקה ה-81: "אמרתי לו (לפאלמר) שאנחנו ניכנס ואתה תבשל לי את שער הניצחון. ידעתי, ברגע שהוא קיבל את הכדור, שהוא יכניס לי אותו. כשהכדור נכנס, זו היתה ההרגשה הכי טובה בחיי. אנחנו אף פעם לא מוותרים, יש לנו עוד משחק אחד כדי להגשים את החלום".

אלן שירר, חלוץ העבר האנגלי שיבח את המאמן סאות'גייט כשאמר: "תהיתי מתי הוא יבצע חילופים, אבל החילופים היו מושלמים".

ההישג של אנגליה לא הותיר אדישים אפילו את משפחת המלוכה והמלך צ'ארלס כתב: "אשתי ואני רוצים לברך את אנגליה על העפלתה לגמר היורו ומאחלים לה המון הצלחה במשחק ביום ראשון".

עוד באותו נושא: יורו 2024, נבחרת אנגליה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי