התנאי ליורו משובח ב-2028 הוא לקיימו באוקטובר: הטור של דבורין

מרבית השחקנים הגיעו ליורו סחוטים בתום עונה קשה, וזה הזמן להחליט אחרת • תראו כיצד נראה הארי קיין, ותבינו • הטור של דני דבורין

(גודל טקסט)

נבחרות הכדורגל של אירופה הגיעו ליורו 2024 כאשר שחקניהם סחוטים מהמאמץ הגדול שהשקיעו בסיומן של הליגות השונות. עובדה זו בלטה במשך כל החודש, ולפיכך חלק ניכר מכוכבי הכדורגל, דוגמת הארי קיין, היו רחוקים מאוד מיכולתם.

למעשה היה היורו המשך ישיר לעונה שהסתיימה, רוויית משחקים, ושחלקם נערך בעצימות גבוהה. כמו למשל בעימותים הישירים בין הקבוצות שנאבקו על האליפות, על הגביע, ועל גביעי אירופה השונים. חשבתי על כך כאשר התברר שאין באפשרותם של כוכבי הכדורגל להראות ביורו את מה שכן הראו במדי קבוצותיהם. אחרי הכל, ספורטאים בכל ענף, זקוקים לחופשה, ולמנוחה – אך אליפות אירופה לאומות תבעה מהם להמשיך מיידית, וחבל.

לכן מבחינתי, זה המקום לקרוא לאופ"א לחשוב אחרת ולקיים את יורו 2028, לא בקיץ אלא בסתיו, באוקטובר, כאשר כל ליגה באירופה מצויה בעונה חדשה וכבר נערכו בה שבעה או שמונה מחזורי משחקים. אופ"א רק תצא נשכרת מכך. שחקני הנבחרות יהיו אז בכושר, והמשחקים יניבו רמה גבוהה בהרבה מזו שקיבלנו עכשיו. החלוצים יגיעו אליו רעבים יותר, וחדים יותר. הרי לכך אנו מצפים.

התייחסותי לנושא הזה נובעת מאיכותו הבינונית של יורו 2024. היה בו מספר לא מבוטל של משחקים משעממים, ולמזלו הגדול, מי שהצילה במידת מה את המצב הייתה הזוכה, נבחרת ספרד. היא ראויה לתואר המרעננת הרישמית של האליפות.

עניין אחר ולא מחמיא ביורו, היו המסירות החוזרות ונשנות לרוחב ולאחור, כאילו שנשכחה מהשחקנים המטרה, שהנה לבעוט לעבר שער היריב, וכמה שיותר פעמים. מסירות אלה האטו את קצב המשחק ואפשרו לכל נבחרת להתגונן בבונקר, הכולל את כל עשרת שחקני השדה. מעבר לכך בלט גם המשחק השבלוני, חסר המעוף, שהתעורר רק לאחר ספיגת שער. אך ברגע שבו נכבש שער השוויון, שוב הורד הקצב, וללא כל סיבה.

אי אפשר להתעלם מכך שלאלופת אירופה היוצאת, איטליה, לא היה הפעם מה להציע. ברמת האכזבה כלולים גם ענקי הכדורגל, כריסטיאנו רונאלדו ולוקה מודריץ', שקיוו להרחיק לכת באליפות, אבל כמעט שכחתי שהשניים השתתפו בה.

עוד באותו נושא: דני דבורין

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי