Sport1 Banner

גאורגיה בעננים: "כתבנו פרק חדש בהיסטוריית המדינה"

play
שחקני נבחרת גאורגיה חוגגים | רויטרס
צפו: גאורגיה הדהימה את פורטוגל בדרך לשמינית, רונאלדו איבד עשתונות 03:31

הסינדרלה השיגה כרטיס בלתי נשכח לשמינית הגמר. קברצחליה: "לא נעצור כאן, יכולים להתמודד מול כל נבחרת". וגם: המספרים של מיקוטאדזה

(גודל טקסט)

רק נבחרת אחד רושמת ביורו 2024 את הופעת הבכורה שלה – גאורגיה. מעטים האמינו ששחקניו של ווילי סאניול גם מסוגלים לצלוח את בית ו', אך זה בדיוק מה שהם עשו הערב (רביעי), עם 0:2 סנסציוני על פורטוגל ששלח אותם לשמינית הגמר. היריבה הבאה אמנם לא פחות חזקה – ספרד – אך חביצ'ה קברצחליה וחבריו הוכיחו הערב ליבשת שלמה שכדאי לקחת אותם ברצינות. מאוד ברצינות. "ההיסטוריה נכתבה בגלזנקירשן, סיפור האגדה שלנו נמשך", נכתב בתקשורת הגאורגית.

הגיבור הבלתי מעורער חביצ'ה קברצחליה אמר בסיום: "אני כל כך מאושר, כתבנו פרק חדשה בהיסטוריה של המדינה. יש כל כך הרבה אנשים שמחים במדינה כרגע, אנחנו מאושרים מההישג הזה אבל לא מתכווונים לעצור. הוכחנו עם הניצחון הזה שיש לנו את האיכויות כדי להתחרות מול כל נבחרת ונבחרת".

כל השערים והתקצירים מהיורו: להורדת אפליקציית וואלה ספורט לחצו כאן

שחקני נבחרת גאורגיה חוגגים
אושר עילאי בגאורגיה | רויטרס

היורו ההיסטורי של מיקוטאדזה

* ז'ורז' מיקוטאדזה הוא השחקן התשיעי בהיסטוריה שכובש בשלושת משחקי שלב הבתים ביורו: מישל פלאטיני, אלן שירר, חריסטו סטויצ'קוב, סאבו מילושביץ', מילאן בארוש, רוד ואן ניסטלרוי, גארת' בייל וכריסטיאנו רונאלדו עשו זאת לפניו.

*

מיקוטאדזה מעורב בכל ארבעת השערים של גאורגיה בבתים, אחרי שבישל לחביצ'ה קברצחליה את הראשון מול פורטוגל.

*

*

מבין השחקנים שכבשו פעמיים לפחות ביורו, מיקוטאדזה הוא היחיד שגם בישל. חלוץ גאורגיה הוא גם הראשון בטורניר שמגיע למעורבות בשלושה שערים.

*

*

מיקוטאדזה, יליד ליון שבצרפת, כבש יותר שערים ביורו מכל שחקני ליון במצטבר אי פעם (2). כמו כן, מעולם לא היה שחקן שכבש בשלושה משחקי יורו רצופים בזמן שהוא חתום במועדון צרפתי.

*

*

* בעבר, רק ארבעה שחקנים כבשו בכל שלושת משחקי היורו הראשונים בתולדות נבחרתם: ויקטור פונדלניק לאוקראינה, סטויצ'קוב לבולגריה ובייל עבור וויילס.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי