המפלצת מלונג איילנד: ברין קני כובש את עולם הפוקר בסערה

ברין קני
ברין קני | Joe Giron

עד לא מזמן הוא היה בחור צעיר ששיחק קלפים להנאתו, אבל בחודשים האחרונים הפך היזם בן ה-32 לבלתי ניתן לעצירה. הוא משחק בטורנירים הגדולים ביותר בעולם, ומתחילת 2019 שלשל לכיסו למעלה מתשעה מליון דולר

(גודל טקסט)

גם אם אתם חובבי פוקר ותיקים, ייתכן שלא שמעתם את השם ברין קני. בניגוד לדניאל נגראנו, פיל הלמות', פטריק אנטוניוס ואחרים, הוא לא הופיע בתוכניות כמו "Poker After Dark" שעדיין אפשר למצוא ידיים מתוכן ביוטיוב. הוא לא נחשב לאחת מאגדות ה"אולד סקול", אבל גם לא בין הכוכבים החדשים שעוברים מהפוקר אונליין לסצנת הלייב. ברין קני היה איפשהו באמצע, שחקן מוכר ואהוב אבל לא מהשמות שעולים בשיחה על מיהו השחקן הטוב בעולם. עד לפני כמה חודשים.

ככל שהפוקר מתקדם כך גם מתפתח עולם ה"היי רולרים", הטורנירים עם סכומי הכניסה הגבוהים ששחקנים חובבנים, ואפילו רוב המקצוענים, לא מאפשרים לעצמם לשחק. ובכל שנה מחדש יש שחקן אחד שאיכשהו נדמה שמנצח בכל טורניר כזה וממקם את עצמו בראש רשימת השחקנים המרוויחים לאותה שנה.

ב-2016 זה היה פידור הולץ, שהיה בלתי ניתן לעצירה, ב-2017 ניקיטה בדזיאקובסקי הגיע משום מקום ושטף את העולם ובשנה שעברה היה זה דווקא ג'סטין בונומו, מקצוען ותיק, שניצח כל טורניר היי רולר אפשרי – כולל את ה"וואן דרופ" באליפות העולם שכניסה אליו עולה מיליון דולר – וגרף לכיסו בשנת 2018 לא פחות מ-25 מיליון דולר, שהקפיצו אותו ישירות למקום הראשון ב-All time money list, כשהוא חולף על פני נגראנו עצמו.

והשנה, כך נראה, זוהי השנה של ברין קני. הבחור החביב בן ה-32 עם המשקפיים מלונג ביץ' ניו יורק ניצח בתחילת ינואר באירוע המרכזי של ה"אוזי מיליון", אחד האירועים הנחשבים בעולם שגורר אליו מאות שחקנים, וזכה ב-914,000 דולר. משם הוא המשיך לעוד מקום ראשון בהיי רולר בווגאס ואז החל השיגעון האמיתי: בתחילת מרץ קני סיים תוך שלושה ימים במקום הרביעי ובמקום השני בטורנירים בסדרת ה"טריטון היי רולר", שכניסה אליהם היא בין 80,000 ל-300,000 דולר, ובשבוע שעבר הוא ניצח בשני טורנירים דומים. בסך הכל זכה קני מתחילת 2019 ב-9.1 מיליון דולר, שהקפיצו אותו ישירות למקום הרביעי ברשימה היוקרתית של השחקנים הרווחיים בכל הזמנים. ואנחנו רק באמצע מאי.

קני החל את הקריירה כשחקן מקצועי ב-2007, ופרץ לסצנה כשהגיע למקום ה-28 מתוך מעל 7,00 כניסות באירוע המרכזי של אליפות העולם ב-2010. מאז 2012 הוא פנים קבועות במשחקים הגדולים ביותר בעולם, כשבסך הכל הוא ניצח ב-20 טורנירים – מתוכם 12 בעלי סכום כניסה של 25,000 דולר או יותר.

"כשאתה נכנס ל'זון', אתה חושב רק על איך לנצח", הוא אמר השבוע לאחר הזכייה בתואר היוקרתי, "שיחקתי טוב והדברים התקדמו בדרך שלי, עכשיו אני עייף כי שיחקתי חמישה ימים ברמה הכי גבוהה שאפשר".

בעוד פחות מחודש תחל סדרת אליפות העולם בווגאס, ומיד אחריה ה"סופר היי רולר בול" השנתי אליו מתאספים כל שחקני הצמרת העולמיים וגם כמה אנשי עסקים, אוליגרכים וטייקונים שיכולים להרשות לעצמם את דמי הכניסה. אם קני ימשיך להפגין את המשחק העילאי אותו הוא הציג בשבועות האחרונים, ג'סטין בונומו יכול להתחיל לחשוש למעמדו. על דבר אחד אפשר להמר: לשחקן שיעשה את הפריצה המטורפת של 2020 יש רף כמעט בלתי אפשרי לעבור.

התמונות באדיבות "טריטון פוקר".
Photography by Joe Giron/www.pokerphotoarchive.com

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי