קשה לכם? תעשו ספורט

רכיבת אופניים
רכיבת אופניים | pexels.com

בתרבות המערבית נתפסו בעבר הגוף והנפש כשני דברים נפרדים, היום הקשר ביניהם ברור מת מיד. פעילות גופנית, היא כלי חשוב בשמירה על הבריאות והיציבות הנפשית.

(גודל טקסט)

 איך הספורט יכול לשפר את מצב הרוח?

שיפור מצב הרוח וההרגשה, כרוך בשינויים כימיים במוח האדם. מדובר בתהליכים כימיים, המושפעים מהגנטיקה ומהסביבה. כאשר אתם עוסקים בספורט, משתחררים בבת אחת המון חומרים בגוף, אשר מכינים את מערכת השרירים לפעולה, וגם מייצרים שינוי של ממש בפעילות המוחית. ספורט משפר את מצב הרוח מיד לאחר הפעילות, אך גם לטווח הארוך. אנשים העוסקים בספורט הם בריאים יותר, שמחים יותר, ופרודוקטיביים בהרבה. פסיכולוגיה של הספורט היא ענף המנסה להבין לעומק את השינויים הפסיכולוגיים בזמן הפעילות הגופנית, במטרה למקסם את יכולותיו של האתלט. פסיכולוגיה של הספורט היא גם תחום השואף להבין את המנגנון של ההשפעה העצומה על מצב הרוח, אשר נותר בלתי מוסבר ויוכל להוביל לפיתוח תרופות וטיפולים אשר ישפיעו על חייהם של מיליונים. 
 ריצות שטח
כמה ספורט צריך לעשות?
השאלה כמה ספורט צריך לעשות היא שאלה מורכבת. מדובר בתשובה אשר מושפעת בין השאר מהמצב הגופני של כל אדם ואדם, בסוג הספורט אותו אתם מבצעים, מהגנטיקה האישית, הגיל ועוד. למרות זאת, יש מספר אשר חלק גדול מהעוסקים בתחום ימליצו עליו כבסיס אמיתי לשינוי נפשי ושיפור מצב הרוח. מספר זה הוא כשלוש וחצי שעות אימון בשבוע. ניתן ורצוי בהחלט לחלק את הזמן הזה ולפרוס אותו על פני אימונים יומיים של חצי שעה. כמות כזאת של אימון גופני, אשר ניתן לבחור כמעט כרצוננו, הוכחה מחקרית כאפקטיבית. פסיכולוגיה של הספורט מושפעת כמובן מסוג הפעילות הגופנית אשר מבוצעת, אך למעשה מבחינתכם כאנשים אשר אינם עוסקים בספורט מקצועי, תוכלו בהחלט לבחור את הפעילות הגופנית החביבה והנוחה לכם ביותר. 

איך לבחור את הספורט המתאים לכם?
בחירה של ענף הספורט בו תרצו לעסוק צריכה להיות גמישה. אל תנסו להתמיד במשהו רק כי בחרתם, ונסו לגוון את האימונים שלכם ולהחליף אותם כל תקופה. כך, תוכלו לשמור על גופכם ולאמן אותו בצורות שונות, מה שיגביר את האפקטיביות של זמן האימון. תוכלו לקבל את ההחלטה גם על פי אילוצים אישיים שלכם. אנשים עובדים, אשר אין להם זמן מיוחד להקדיש לאימון ייעודי, יוכלו לבחור להגיע לעבודה באופניים, וכך לבצע בקלות רבה מעל חצי שעה אימון גופני ביום. דבר נוסף שכדאי לקחת בחשבון, הוא מציאת פרטנרים לפעילות. שותפים לספורט נמצאו כהכרחיים לשמירה על כושר ועל שגרת אימונים לטווח הארוך. 
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי