הסוני פלייסטיישן 5 נחשף: מחיר, תאריך השקה וכל הפרטים שרציתם לדעת

סוני פלייסטיישן 5 | SONY

ענקית הטכנולוגיה היפנית הודיעה על תאריך השקת הקונסולה החדשה והמרגשת: 12 בנובמבר במדינות נבחרות, 19 בנובמבר בשאר העולם. ומה לגבי הבדלי המחירים והמפרט?

(גודל טקסט)

עולם הגיימינג נרגש משנת 2020. בתקופת הקורונה, השרתים של סוני פלייסטיישן ואקס בוקס שברו את שיאי הצריכה עם נתונים אדירים, ולאחר שבע שנים, שתי חברות הענק (סוני ומייקרוסופט) צפויות להשיק קונסולות חדשות בשנה הקרובה.

תאריך הוצאה לאור:
הקונסולה החדשה תצא ב-12 בנובמבר בארה"ב, יפן, קנדה, אוסטרליה, ניו זילנד ודרום קוריאה, ושבוע לאחר מכן, ב-19 לנובמבר, תשווק לשאר העולם, מיד לאחר השחרור של ה-X-BOX החדש מסדרת X. התאריך דומה לפלייסטיישן 4 שיצא לחנויות ב-15 לנובמבר 2013.

מחירים:
הפלייסטיישן 4 הצליח בצורה מסחררת בעיקר בזכות מחיר ההשקה שהיה נמוך באופן משמעותי מהאקס בוקס 1 (399$ בארה"ב). הפלייסטיישן החדש צפוי להיות טיפה יותר יקר. המחיר של הפלייטיישן 5 יעמוד על כ-500 דולר (1705 ש"ח בשער הדולר הנוכחי) , לעומת הגרסה הדיגיטלית (ללא כונן דיסקים) שתעלה כ-400 דולר (1364 ש"ח)

השלט החדש:
השלט של הפלייסטיישן 5 נחשף ע"י סוני ב-7 לאפריל, וצפוי לעלות בסביבות ה-70$ בארה"ב. הוא צפוי להיות דומה בצורתו לשלט הנוכחי עם שינויים קטנים. לשלט החדש יהיה מיקרופון פנימי מובנה בנוסף לחיבור האוזניות המוכר. על השלט יהיה כפתור "יצירה", שיתן לכל משתמש את האפשרות לצלם בוידאו את חווית המשחק שלו ולהעלות תכנים לפלטפורמות השונות. בנוסף, בסוני השקיעו בעיקר בחווית המשתמש ובתחושות שהשלט יעביר. הזרמים/רטטים צפויים להיות הרבה יותר מציאותיים, והחידוש העיקרי מגיע בכפתורי ה-R2 ו-L2, שצפויים להיות דינמיים ולתת תחושה אמיתית של המשחק. בנוסף לתפריט המשחקים ולתפריט האפליקציות יהיו כפתורים נפרדים.

המפרט:
סוני עדיין לא הסכימו לחשוף את עיצוב הקונסולה, אבל את הרכיבים הפנימיים הציגו לציבור כבר לפני כמה חודשים. הפליסטיישן החדש יגיע עם מעבד Zen 2 מתומן ליבות של AMD במהירות דינמית של 3.5GHz. ה-GPU של הקונסולה מתבסס על ארכיטקטורת RDNA 2 של AMD וצפוי לספק 10.28 טרה-פלופ (יותר מ-10 טריליון חישובים לשנייה) עם 36 יחידות עיבוד במהירות דינמית של 2.23GHz. הקונסולה תגיע עם זיכרון RAM בריא בנפח 16GB מסוג GDDR6 ואיחסון מבוסס SSD בנפח 825GB בטכנולוגיית NVMe.

התכנון של הקונסולה החדשה תאפשר הסטת עומסים מה-CPU ל-GPU וההיפך, כך שהמהירות תשתנה באופן דימני בהתאם לדרישות של המשחקים. מדובר בפיצ'ר שלא יהיה קיים באקס בוקס החדש. בסוני יעברו לטכנולוגיית ה-SSD מבוסס NVMe – לעומת ההארד-דיסק המיושן שמגיע בפליסטיישן 4. רוחב הפס צפוי לזנק מ-50-100 MB/s ל-5 GB/s; זמן החיפוש יהיה מיידי (בניגוד ל-2-50 מילישניות כיום) ולבסוף, זמן הטעינה שעומד כיום על 1GB ב-20 שניות ירד ל-2GB ב-0.27 שניות. השאיפה של סוני היא לטעון 5GB של מידע בשנייה. כדי לאפשר זאת, הקונסולה תתמוך רק כונני SSD בקצב 5.5GB/s ומעלה. בנוסף לנפח האיחסון הפנימי, תתמוך הקונסולה החדשה בחיבור USB לדיסקים חיצוניים ול-Blu-ray, בעיקר למשחקים הישנים שלכם.

פיפא 2021: מחיר, תאריך השקה, טריילר וכל הפרטים

סוני הודיעו: פליסטיישן 5 לא יתמוך במכשירים ישנים

ההזמנה המוקדמת לפלייסטיישן 5 נפתחה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי