מה כדאי לדעת לפני שקונים רמקול נייד?

גאדג'טים
גאדג'טים | freepik

רמקולים ניידים נפוצים מאוד כיום. הם קלים ונוחים לתפעול ולנשיאה, נמכרים בטווח מחירים רחב, אך דגמים איכותיים רבים ניתן להשיג במחירים המשתלמים לכל כיס

(גודל טקסט)

את הרמקול הנייד אפשר לפגוש בבית ובמשרד, בטיולים, פיקניקים, בים, בבריכה, בחגיגות ובאירועים חברתיים. כל שנדרש לעשות הוא לחבר את הרמקול למכשיר הטלפון הנייד או למחשב הנישא, ולהשמיע מוזיקה בפשטות ובנוחות.

יתרונו המרכזי של רמקול נייד מומלץ בכך שהוא מתחבר לכל מכשיר מבוסס Bluetooth או WiFi, ושהרמקול לא צריך להיות מחובר למקור חשמל זמין היות שהוא פועל על סוללות נטענות. תכונות אלה מאפשרות להשתמש ברמקול הנייד במקומות שונים, בכל עת.

היצע הסוגים והדגמים בתחום הרמקולים הניידים הוא רחב, וישנם היבטים שחשוב לתת עליהם את הדעת לפני רכישת רמקול נייד.

לאלה דברים חשוב לשים לב לפני שקונים רמקול נייד?
אופי השימוש – ייעוד השימוש ברמקול הנייד משפיע על הבחירה בדגם המתאים. בהיבט זה יש להביא בחשבון את גודלו של הרמקול, עוצמת השמע, איכות השמע ומשך הזמן שהרמקול מאפשר להשמיע מוזיקה. למי שמעוניין ברמקול שיוכל לשאתו למקומות שונים בתיק, מומלץ לבחור ברמקול קטן. מי שמבקש ליהנות מהרמקול בים או בשטח, ישים דגש על תכונת העמידות ויחפש רמקול עמיד בפני חול, אבק ורטיבות, אשר עשוי מחומר חזק ואיכותי. כאן תמצאו המלצות לרמקולים ניידים איכותיים.

צורת הרמקול ומשקלו – ממדיו של הרמקול נתונים להעדפה ובחירה אישית, ובקבלת החלטה לגבי משקל הרמקול הנייד וצורתו יש להתחשב בשימוש המתוכנן עבורו, ובייעודו.

ניידות – פרט לעובדה שמרבית הרמקולים הניידים מבוססים על קישוריות Bluetooth, חשוב לבדוק שאפשר לחבר את הרמקול הנייד למקור שמע גם באמצעות חיבור USB.

מפרט טכני – בעת בדיקת הפרטים הטכניים של המכשיר רצוי לתת את הדעת על כמה היבטים:

סוללה – מומלץ לבדוק כמה זמן נדרש לסוללה עד לטעינה מלאה, ומה משך חיי הסוללה לאחר הטענה, כלומר כמה שעות היא יכולה להשמיע מוזיקה.

טווח התדרים – מאפיין אשר עשוי ללמד על איכות הרמקול. ככל שטווח התדרים גבוה יותר כך הרמקול ישמיע צלילים רבים יותר. לחוויית שמע איכותית מומלץ לבחור רמקול נייד בטווח תדרים אשר נע בין 220 קילוהרץ ל-20 הרץ.

גודל הדרייברים – קובע את עוצמת הסאונד שמפיק הרמקול, ומשפיע גם על רמת הדיוק של השמע.

 RMS – זהו מדד נוסף לעוצמת השמע של הרמקול ולרמת הדיוק של הסאונד. רמקול לשימוש ביתי בחדרים קטנים יכול לעבוד בעוצמה של כ-15 וואט, לחללים גדולים נדרשת עוצמה של כ-30 וואט.

אות גבוה – בחירה באות גבוה ביחס לרעש תַּקְנֶה לכם אפשרות ליהנות מצליל נקי גם בעוצמה גבוהה.

תיבת תהודה – רמקול נייד בעל תיבת תהודה גדולה יותר יפיק איכות גבוהה יותר של צלילי בס עמוקים.

אפשרות חיבור לחשמל – רמקולים ניידים מדגמים מסוימים ניתן לחבר לחשמל כאשר נמצאים בבית, ובאופן זה לחסוך את השימוש בסוללה. זהו יתרון.

חיבורים – פרט לחיבור Bluetooth יש דגמים שכוללים אפשרויות חיבור אחרות דוגמת חיבור ל-USB, שקע חיבור לאוזניות וחיבורים מסוגים נוספים.

שדרוגים לרמקול הנייד – ישנם רמקולים אשר מציעים שכלולים ושיפורים קטנים, נוסף על המפרט הבסיסי. למשל, ערכה מתקפלת המגינה על הרמקול ומאפשרת לאחסן את האביזרים והכבלים שמגיעים איתו, או שיפור עמידות הרמקול במים כך שיהיה נוח ובטוח להשתמש בו בחוף הים או בבריכה.

תקציב – גורם נוסף שמשפיע על הבחירה הוא מידת ההשקעה הכספית ברמקול הנייד. כיום אפשר למצוא רמקולים פשוטים וטובים במחירים שאינם מגיעים למאה ש"ח, לצד מערכות מתקדמות שעלותן אלפי שקלים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי