פיפ"א 20 כאן: כל מה שרציתם לדעת על השדרוגים החדשים

פיפא 20
פיפא 20 | INA FASSBENDER/AFP/Getty Images

פיפ"א 20 יצא לחנויות השבוע במהדורה חדשה ומעודכנת, שמשנה את חוויית המשחק. כדורגל הרחוב מגיע בגרסה חדשה, הבעיטות החופשיות קלות יותר לביצוע, המשחקיות השתפרה והשליטה על המועדון גדלה במשחק ה-Ultimate Team

(גודל טקסט)
פיפ"א 20 יצא לדרך במהדורה חדשה ומעודכנת, שעברה מספר שינויים מהשנה שעברה. מי שרכש את מהדורת הצ'מפיונס במכירה המוקדמת נחשף בפני המשחק כבר אתמול (שלישי). אלו שעדיין משחקים בפיפ"א 19 יוכלו ליהנות מהמשחק החדש של EA SPORTS ביום שישי הקרוב, כשהמשחק ייצא לחנויות בגרסה פיזית או דיגיטלית.


Volta
EA SPORTS שדרגו את מצב ה-Kick Of, בו אפשר לשחק בין חברים, והוסיפו את הפיצ'ר החדש – משחק ה-"Volta". ייתכן שמדובר בשינוי המרענן ביותר של יוצרי המשחק. הגיימרים שרגילים לשחק במשחקי ספורט וכדורגל בוודאי זוכרים את משחק ה-Fifa Street, בו הייתה את האפשרות ליהנות מכדורגל רחוב משובח ותרגילים וירטואוזים עם הכדורגלנים הגדולים בעולם. השנה המשחק הזה הוטמע למעשה בתוך פיפ"א, כשהאופציות למשחק מחולקות לכדורגל רחוב וכדורגל אולמות, במתכונת של 3X3 או 5X5. בנוסף, גברים ונשים יוכלו לשחק לראשונה יחדיו ותהיה אפשרות בחירה לשחק עם כדורגלנים מקצועיים או חובבים. בפעם הבאה שתרצו להשתעשע ולעשות ראבונה עם ערן זהבי תוכלו לעשות זאת לא רק על כר הדשא, אלא גם במגרש האספלט המוכר.






Ultimate Team
מצב המשחק הפופולרי ב- FIFA עבר שידרוג שמקרב את השחקן שיושב מול המסך אל הקבוצות. כידוע ה- Ultimate Team מאפשר לגיימרים לבנות את קבוצת החלומות שלהם, כשנדמה שרק שם אפשר לצפות במסי ורונאלדו משחקים באותו צד. השנה השחקנים יכולים לשלוט בקבוצתם גם מרחוק. בניגוד לשנים הקודמות, בהן המשתמש יכול היה לשחק ולנהל את הקבוצה רק דרך מסך הטלוויזיה, השנה הוא יכול לעשות זאת דרך הסמארטפון באמצעות חיבור לאפליקציה, שיאפשר לו לנהל את המערכים והטקטיקות בצורה נוחה ויעילה יותר. בנוסף, לשחקן שמנהל את קבוצתו יש אפשרות לרכוש תפאורה ושלטים לקהל, מה שמקרב אותו מבחינה רגשית לקבוצה ומגדיל את תחום ההשפעה שלו על המועדון, מעבר לבחינה המקצועית.


בעיטות חופשיות
עד כה, במצבים הנייחים השחקן היה צריך לדעת על פי התחושות שלו לאיזה כיוון הכדור יילך, כשאין סימן מזהה שמסייע לו בכך. השנה, עם חזרה למהדורות העבר של סוף שנות התשעים, מופיע סימן שמאפשר לבועט לדעת לאיזה כיוון הכדור ייבעט רגע לפני שהוא לוחץ על המקש. השינוי אמנם לא הופך כל שחקן לדייויד בקהאם, אך ללא ספק הוא עוזר ומיטיב עם המשתמש.


House Rules
מצב משחק שהופיע לראשונה בפיפ"א 19, בו היה ניתן לקבוע חוקים מסויימים למשחק – לדוגמא, משחק שבו ניתן לכבוש רק בבעיטות מהאוויר. השנה, מצב "חוקי הבית" מעניק למשתמש שני פיצ'רים נוספים: הראשון, הוא הענקת יכולות מיוחדות לכדור, שהופך את המשחק איתו למדויק יותר. השני, הוא ריבועים שהשחקן נמצא בהם וחייב לשמור את הכדור בתוכם לפרק זמן מסויים.



שינוי נוסף וקריטי במיוחד עבור אוהדי יובנטוס וכריסטיאנו רונאלדו הוא היעדרותה של הגברת הזקנה מהמשחק. פרו אבולושן, המתחרה של פיפ"א, רכשה את הזכויות הבלעדיות על יובנטוס והיא תיקרא במשחק החדש בשם Piemonte Calcio. השחקנים יישארו זהים, עדיין תוכלו לעשות דריבל עם הפורטוגלי ולכבוש עם גונסאלו היגוואין, אך סמל הקבוצה והמדים המוכרים יהיו שונים.


המשחק נמכר בשלוש מהדורות: גרסת סטנדרד שתעלה 210 שקלים, גרסת צ'מפיונס שתעלה 280 שקלים וגרסת האולטימייט שעלותה 350 שקלים. פיפ"א 20 מותאם לארבע קונסולות שונות: פלייסטיישן 4, אקסבוקס1, נינטנדו סוויץ' ולמחשב.




מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי