איך לוקחים ספורט חובבני למדרגה הבאה, לקבוצה תחרותית שמובילה את ליגה א'?

קבוצת הפועל כפר סבא הירוקה בכדורעף קבוצת הפועל כפר סבא הירוקה בכדורעף | בועז ענבר

הספורט הקהילתי הוא אחד מעמודי התווך של קהילה מאושרת ומשגשגת. ספורט חובבני יכול לסייע לחברי קהילה לבלות יחד, ליצור חברויות חדשות וליהנות מהישגים משותפים. ישנם מקרים בהם קבוצות חובבניות יכולות גם להוביל את ליגה א', כך קרה לקבוצת הפועל כפר סבא הירוקה בכדורעף

(גודל טקסט)

בשיתוף הפועל כפר סבא הירוקה בכדורעף

על קבוצת הפועל כפר סבא הירוקה בכדורעף
קבוצת הכדורעף הפועל כפר סבא הירוקה התחילה את דרכה כקבוצה חובבנית בלבד, שבה שיחקו להנאתם שחקני קבוצה אשר הגיעו עם רקע קודם בתחום. עבורם, מטרת המשחק הייתה ליהנות מהמשחק ומהאווירה הקבוצתית והספורטיבית המגבשת.

הקבוצה הוקמה על ידי ערן לרר, קפטן הפועל כפר סבא הירוקה ומאמנה. לרר היה גם קפטן נבחרת הכדורעף בתיכון שבו למד והוא בעל תשוקה רבה למשחק מזה שנים רבות. כאשר עלתה ההזדמנות לקחת את המשחק השכונתי למדרגה הבאה ולהצטרף לליגה רשמית של איגוד הכדורעף, ערן לרר הרים את הכפפה, גיבש סגל לליגה והקבוצה יצאה לדרך בליגה א'.

בחלוף הזמן וההשקעה הרבה של שחקני הסגל, הקבוצה הפכה למובילה בליגה א' עם ערן לרר כקפטן-מאמן. כך הצליחה הקבוצה לסיים את הסיבוב הראשון בליגה בעונת 2022-2023 במקום הראשון עם שבעה ניצחונות ואפס הפסדים.

בשל היותה קבוצת ספורט קהילתי, מביאה הקבוצה את הרוח הספורטיבית לקהילה כולה. ילדיהם וחברי המשפחה של השחקנים נהנים להצטרף לאימוני הכדורעף ומגיעים לצפות במשחקים. לאחר כל משחק חברי הקבוצה נהנים גם מבילוי חברתי יחדיו, ליצירת אווירה מלוכדת עוד יותר.

כיצד טיפסה קבוצת הפועל כפר סבא הירוקה בכדורעף במעלה הליגה?
דרכה של קבוצת הפועל כפר סבא הירוקה בכדורעף במעלה הליגה הייתה אפשרית הודות למספר חוזקות. ראשית, הקבוצה מקפידה לשמור על גיבוש, תוך קיום מערכת יחסים הדדית ומפרגנת בין חברי הקבוצה. לכל אורך הדרך נשמר מרקם חברתי זה, אשר העניק לה חיוביות ומוטיבציה להתקיים בחופשיות וללא מאמץ.

שנית, סגל הקבוצה נשאר מצומצם ומלוכד, כאשר לאורך שנות פעילות הקבוצה, שחקנים מעטים  פרשו ובמקומם הצטרפו שחקנים חדשים. בחירת השחקנים נעשתה מתוך בחינה של השתלבות במרקם החברתי החיובי, ובמקביל על בסיס יכולות, כדי לוודא כי כל שחקן שמצטרף ישדרג את הקבוצה מקצועית . הודות למאמצים המגוונים להגשמת החזון של קבוצה מגובשת, מפרגנת ונחושה, השתפרה הקבוצה משנה לשנה וטיפסה במעלה הליגה.

משחק אל מול קהל
בתור קבוצה חובבנית המשחקת בליגה א', זוכה הקבוצה לשחק גם אל מול קהל. לרוב, הקהל מורכב מילדים של שחקני הקבוצה וחברי משפחה. נוכחות זו של קהל מפרגן ואוהד הופכת כל משחק להנאה צרופה. גם הקהל מרוויח מנוכחותו במשחקים, שכן הוא נהנה מאחוות הספורט ומתחושת קהילה מגובשת תוך שירת שירים במשחקים, ובכך תורמים לאווירה נהדרת הדוחפת את הקבוצה להצליח אף יותר.

לסיכום, כל אדם באשר הוא יכול להרוויח רבות מהיותו חלק מקבוצה ספורטיבית קהילתית. מעבר לשיפור הבריאות, נוספת גם תחושה קהילתית עוטפת ומחבקת, הגורמת לאושר רב והנאה יום יומית.

גם אתם תוכלו להיות חלק מהצלחת הקבוצה. אנו מחפשים ספונסרים למימון הפעילות השוטפת ונשמח לשמוע מכם אם תרצו לקחת בכך חלק.

בשיתוף הפועל כפר סבא הירוקה בכדורעף

עוד באותו נושא:

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי