קוריאה לב: הכישרון של אתלטיקו מסתער על גביע המלך

קוראה. לא רק במדריד מאמינים בו מאוד
קוראה. לא רק במדריד מאמינים בו מאוד | צילום: Gettyimages

אנחל בן ה-20 הספיק לזכות באליפות, לכבוש את מדריד, ללבוש את מדי ארגנטינה ולעבור ניתוח לב. ב-20:55 בספורט2: ראוס

(גודל טקסט)

משחקי הגביע מול יריבות מהליגות הנמוכות מאפשרות למאמני הקבוצות הבכירות בספרד לבחון את הכוכבים הצעירים, ויש בכך קסם לא מבוטל. כאשר תעלה אתלטיקו מדריד לאיצטדיונה הקטן של ראוס דפורטיו הקטלונית מהליגה השלישית הערב (שידור ישיר בספורט2 החל מ-20:55), תהיה זו הזדמנות נהדרת עבור אנחל קוריאה הארגנטיני להוכיח לדייגו סימאונה שהוא ראוי לשחק גם במעמדים חשובים יותר.

 

המשחק הערב מהווה הזדמנות נהדרת עבורנו להכיר לעומק את סיפורו יוצא הדופן של הקשר ההתקפי, שהקריירה שלו הייתה בסכנה ממשית רק לפני שנה, וזאת לפני שמנצ'סטר סיטי תגיש באופן רשמי כבר בינואר הצעה רשמית לרכוש אותו.

 

 

מבחינת הפוטנציאל, קוריאה בן ה-20 מסתמן ככוכב על אמיתי, ולא לחינם משווים אותו כבר מזמן לקון אגוארו. אמנם קוריאה נולד ברוסאריו, עירם של ליאו מסי ואנחל די מריה, אך הוא דומה יותר בסגנון לחלוץ מנצ'סטר סיטי. הוא גם נדד לבואנוס איירס בגיל מוקדם, כאשר הצטרף לסן לורנסו כשהיה רק בן 12.

 

הכישרון נחשב לילד פלא מאז ערך את הופעת הבכורה ימים ספורים אחרי יום הולדתו ה-18 והקסים את האוהדים בזכות הזריזות, היציאה המהירה מהמקום והטכניקה המשובחת. הייתה לו תרומה לא מבוטלת לזכייה באליפות של הציקלון ב-2013, ובמחצית הראשונה של 2014 הוא כבר כיכב בגביע הליברטדורס.

 

תרומה לא מבוטלת לזכייה באליפות. קוריאה במדי סן לורנסו (Gettyimages)

 

סן לורנסו הניפה בסופו של דבר את הגביע היוקרתי באוגוסט, אבל קוריאה כבר לא היה איתה בשלב הגמר משתי סיבות, הראשונה משמחת והשנייה מדאיגה. ראשית, אתלטיקו רכשה אותו בקיץ 2014 תמורת 7.5 מיליון יורו, וסימנה אותו בבירור כיורשו של אגוארו, אשר החל אף הוא את הקריירה האירופית באיצטדיון ויסנטה קלדרון. שנית, מיד לאחר ההחתמה נמצא גידול בליבו של החלוץ הצעיר, והוא נאלץ לעבור ניתוח להסרתו בארצות הברית.

 

במשך שבועות לא היה ברור לגמרי אם מצבו יאפשר לו לחדש את הקריירה כלל, אך בסופו של דבר הכל הסתדר באופן מושלם. קוריאה חזר לאימונים בסתיו, וכבר בינואר כיכב בגדול באליפות דרום אמריקה לנבחרות צעירות באורוגוואי. ג'ובאני סימאונה, בנו של דייגו, היה המוציא העיקרי לפועל עם תשעה כיבושים בדרך לזכייה בתואר, וקוריאה שיתף איתו פעולה כשחקן אגף. הנער הרשית ארבע פעמים בעצמו, כולל שער ניצחון בגמר, ב-1:2 על המארחת באיצטדיון סנטנריו המיתולוגי במונטבידאו, וסימאונה האב שמע מהבן שבחים רבים מאוד על יכולתו של החבר.

 

שיתוף פעולה פורה. דייגו סימאונה, הבן של (Gettyimages)

 

אתלטיקו שמחה מאוד להציג את הרכש הנוצץ באופן רשמי, באיחור של שנה, בקיץ האחרון. "אנחל הוא שחקן מיוחד שמסוכן מאוד ברחבה, יודע לשחק על שטחים קטנים, אמיץ ונחוש. אנחנו אוהבים את הסגנון שלו", אמר המאמן, ואכן זרק אותו למים העמוקים כבר בפתיחת הליגה הספרדית.

 

במשחקו השני במדי הקולצ'ונרוס, כאשר נכנס בדקה ה-61 במקומו של קוקה באיצטדיון הקשה של אייבר, כבש קוריאה מיד את שער היתרון, ובחלוף רבע שעה בישל את השני לפרננדו טורס כדי להביא במו רגליו ניצחון 0:2. זו הייתה הצהרת כוונות רצינית, ואת הבכורה בהרכב קיבל הנער מול בנפיקה בליגת האלופות. התוצאה – שער מצוין, גם אם המשחק הסתיים בהפסד.

 

קשה לחשוב על כבוד גדול יותר מאשר הופעת בכורה בהרכב אתלטיקו במשחק ליגה דווקא בדרבי מול ריאל מדריד, וזה בדיוק הצ'אנס שהעניק סימאונה לחלוץ המבטיח, וקיבל ממנו הופעה לא רעה בכלל. ימים ספורים מאוחר יותר, הגיעה גם ההופעה הרשמית במדי הנבחרת.

הופעת בכורה בהרכב בדרבי של מדריד. מול ראמוס (Gettyimages)

 

המאמן הלאומי טאטה מרטינו הצהיר: "הזימון של קוריאה היה בלתי נמנע, כי הרי הוא אחד הכשרונות הבולטים ביותר שיש לנו". החלוץ זכה ל-90 דקות מלאות בהפסד הביתי לאקוודור, והיה זה דווקא משחק מאכזב מבחינתו. טבעי, אם כך, שאת המשך הקמפיין של ארגנטינה במוקדמות המונדיאל הוא רואה בינתיים מהספסל.

 

ירידה מסוימת בכושרו הביאה גם את סימאונה לחשוב על האטה קלה בשילובו בהרכב הפותח. בשבועות האחרונים לא זכה קוריאה לדקות ליגה רבות, והמאמן אף נדרש להסביר זאת לא מכבר במסיבת העיתונאים. "המשבר הקטן הזה הוא חלק בלתי נפרד מהתפתחותו של אנחל כשחקן וכאדם", הסביר סימאונה. "הוא פתח את העונה מצוין, ואנחנו מאמינים בו מאוד".

 

נמצא לו המחליף בסיטי? אגוארו (Gettyimages)

 

לא רק במדריד מאמינים בו. גם מנצ'סטר סיטי מאמינה. לפי הדיווחים, מנואל פלגריני לא מאושר מהגיבוי שמענקי ווילפריד בוני לאגוארו שלהיפצע, וישמח לצרף את קוריאה כבר בינואר. מצד שני, 8 מיליון ליש"ט שהאנגלים מוכנים לשלם לא בדיוק ישכנעו את אתלטיקו להיפרד מהיהלום הרב גוני שמסוגל לשחק באגף כחלוץ שני, ובמידת הצורך גם כחלוץ מרכזי.

 

הערב הוא עשוי לפתוח בהרכב של סימאונה לראשונה מאז אמצע אוקטובר, לצד חברו הארגנטיני לוסיאנו וייטו, וזו עשויה להיות חגיגה דרום אמריקאית אמיתית. מומלץ ביותר לחובבי הז'אנר!

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי