רפא בניטס: "לא אמרו לנו שאיש מורחק"

| צילום: Gettyimages

ריאל עלולה לעוף מהמפעל בגין שיתוף צ'רישב המוצהב. קאדיס הגישה תלונה

(גודל טקסט)

לא ייאמן. ריאל מדריד כנראה תורחק מהגביע הספרדי אחרי ששיתפה את דניס צ'רישב שלא כחוק, זאת לאחר שהיה מוצהב בעונה שעברה כמושאל לוויאריאל. העניין הוא שאף אחת מהקבוצות, קאדיס או ריאל מדריד, לא הייתה מודעת לכך. בוודאי לא את העובדה שגם בורחה מאיורל הצעיר נרשם בסגל לא אישור. 

גם בכלי התקשורת בספרד הדבר לא הוזכר וצ'רישב היה רשום בהרכב המיועד בכל עיתון בבוקר שלפני. הבלאנקוס הורידו את השחקן הרוסי מהמגרש רק לאחר ש(שימו לב)… מאזין ב"רדיו קאדיס" עלה לשידור והתלונן שהרוסי משחק. המידע הגיע למגרש, המארחת התלוננה ובריאל מיהרו להוריד את השחקן 40 שניות מפתיחת המחצית. 

אנשי הנהלת ריאל מדריד העבירו מידע למגרש. מיגל פורלאן צ'נדו הרים טלפון לאמיליו בוטראגניו וגאיינו מנואל רדונדו, שלהם לא היה הסבר מדוע השחקן משחק. ההחלטה להוריד מיד את צ'רישב נבעה מהצורך של ריאל מדריד להוכיח ששיתופו שלא כחוק היה מקרי ולא מכוון, אבל קאדיס הודיעה מיד שתתלונן ותקדימי עבר מורים שהבלאנקוס יודחו מהגביע אוטומטית לפי סעיף 76 של חוקת ההתאחדות. במקרה כזה, מדריד תפסיד 3:0 והגומלין לא יתקיים כלל. מצד שני, עלו דיווחים שכל ההרחקות נמחקות החל מהסיבוב הנוכחי בגביע ולכן השיתוף היה כחוק.

שופט אחד יחליט אם להדיח את ריאל מדריד, שתטען כפי שאמר רפא בניטס אחרי המשחק: "לא ידענו על כך שדניס צ'רישב לא יכול לשחק וההתאחדות הספרדית לא הודיעה לנו על כך. אנחנו יכולים רק להתנצל שהוא פתח בהרכב ולא ידענו שספג שלושה צהובים בשנה שעברה במדי ויאריאל בגביע. ברגע שנודע לנו על כך, הורדנו אותו מכר הדשא". בניטס סרב לענות על שלוש שאלות נוספות בנושא, ורק אמר: "הפגנו משחק מעולה. ניצחנו ואני מאוד מרוצה מהיכולת של שחקניי. כבר עניתי על השילוב של צ'רישב, אני רק יכול לברך את השחקנים שלי". 

אמיליו בוטראגניו, כוכב העבר וכיום איש ההנהלה, אמר בסיום: "לא הייתה לנו הודעה מההתאחדות על הרחקת השחקן. גם לא מוויאריאל. נחכה להתפתחויות ולפסיקה של שופט התחרויות. המחלקה המשפטית שלנו תבחן את הנושא". לגבי בורחה מאיורל, שישב על הספסל למרות שהיה מורחק מהגביע בנוער, אמר חלוץ העבר שלא היה מידע לריאל מכיוון שהוא שיחק בתחרות אחרת – בנוער ולא בבוגרים.  


צ'רישב, הרגע בו כולם כבר קלטו (Gettyimages)

ב"מארקה" פורסם שאמנם ריאל מדריד טוענת שלא ידעה דבר על הרחקת צ'רישב, אבל המועדון קיבל בפקס הודעה מההתאחדות ב-27 ביולי בו הועבר טופס לכל הקבוצות ובו נזכר שמו של צ'רישב כמורחק ממשחק אחד בגביע. 

שחקנה הצעיר של ריאל מדריד מרכוס יורנטה סיפר שצ'רישב היה מדוכא בחדר ההלבשה אחרי המשחק וכולם ניסו לנחם אותו. "מה שקרה לא נעים וזה עניין של המועדון, שינסה לפתור אותו. היה כיף לשחק עבור ריאל, אבל המצב דפוק ואנחנו השחקנים לא יכולים לפתור אותו". לוקאס ואסקס הוסיף: "אחרי המשחק נודע לנו כל מה שקרה. נצטרך לחכות להחלטת השופט. אני משער שדניס לא חשב על כך שהוא מורחק".

הרחקת ריאל מדריד תתבצע רק אם קאדיס תתלונן על שיתוף שחקן שלא כחוק ונשיא הקבוצה, מנואל ויסקאינו, הודיע בפירוש: "ריאל מדריד זה מועדון חבר שלנו, אבל עם כל הכבוד והכאב יש דברים שמעל לכל דבר וצריך למלא אחרי החוק. צפויה לנו ישיבת הנהלה ונחליט פה אחד מה לעשות". אגב, אם קאדיס לא הייתה מתלוננת, זה היה מעלה חשדות בנוגע לטובות הנאה שקיבלה לכאורה מריאל מדריד, מצב שבשני המועדונים לא רוצים להתמודד איתו.  

ג'רארד פיקה מברצלונה צפוי עכשיו להרבה שריקות בוז חדשות במגרשים אחרי שלגלג על ריאל מדריד בטוויטר. במהלך המפגש שנערך בקאדיס, אוהדי המארחת שרו נגד צ'רישב ושרו נגד העובדה כי הרוסי משחק חרף ההרחקה, כאשר גם מאמן ריאל המושמץ זכה לזמירות: "בניטס תישאר", ו"רפא, תבדוק את הטוויטר שלך".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי