"נהגתי בחוסר כבוד? הייתי עושה זאת שוב"

צפו בהצגה
צפו בהצגה | צילום: Gettyimages

מתייה נפצע, אך לואיס אנריקה לא רצה לסכן את כוכביו. צפו ב-1:6 על ויאנובנסה

(גודל טקסט)

ברצלונה עלתה לשמינית גמר הגביע הספרדי אחרי שניצחה בקלות 1:6 את ויאנובנסה מהליגה השלישית בגומלין. המשחק הסתיים בקולות צורמים אחרי שלואיס אנריקה העדיף לסיים את המפגש עם עשרה שחקנים ולא להכניס לכר הדשא את הכוכבי שישבו על הספסל – לואיס סוארס, ניימאר או אנדרס אינייסטה – כדי לשמור אותם למשחק הליגה הקרוב בשבת במסטאייה נגד ולנסיה. אז ז'רמי מתייה הפצוע ירד מהמגרש בלי מחליף.

"אולי נהגתי בחוסר כבוד ביריבה, אבל הייתי חוזר על אותו דבר שוב", הגיב בסיום לואיס אנריקה. "הייתי יכול לעשות חילוף, אבל העדפתי לא לעשות זאת כדי למנוע משחקניי להיפצע. מצטער שהרגזתי מישהו אצל הקבוצה היריבה, זו לא הייתה הכוונה להיות חסר כבוד אליהם. עשיתי זאת מתוך דאגה לשחקניי, כי הם היו קרים וזה היה מסוכן להכניס אותם לדקות אחדות". 

הדבר קרה כאמור אחרי פציעתו של הבלם ז'רמי מתייה, כאשר עדיין לא ברור מה מצבו. המאמן סרב לתת מידע, ואמר: "נוכל לדעת כשנראה אותו כשאנחנו רגועים וגם הוא. כרגע אין מידע". 

מאמן ויאנובנסה חוליו קובוס אכן דיבר על חוסר כבוד כלפי שחקניו: "בארסה יכולה היתה להכניס שחקן נוסף והעדיפה לסיים עם עשרה שחקנים, זה חוסר כבוד כלפינו. אני אולי הייתי עושה אותו דבר, אבל הייתי משתף במשחק גם את ליאו מסי כדי שהשחקנים של היריבה יוכלו לשחק נגדו". 


סנדרו, נתן הצגה (gettyimages)

רבות דובר על כך שהצעירים בקבוצה, סנדרו ומוניר, לא הצליחו לכבוש שערים העונה במשחקים בהם שותפו. אז הפעם סנדרו הוריד מעצמו את הלחץ אחרי שכבש שלושער מרשים – הבקיע לראשונה מאז משחק הגביע נגד הואסקה בשנה שעברה. הוא כבש את הראשון אחרי 21 דקות והוכיח שלואיס אנריקה צדק כשנתן לו גב. מוניר אל-חדאדי כבש לראשונה אחרי שנה וסיים עם צמד ובישול מרשים בעקב.

מאמן ברצלונה ברך את סנדרו ומוניר על השערים שהבקיעו סוף סוף: "הם הורידו מעצמם הרבה לחץ. הם צעירים והיה עליהם הרבה לחץ כששיחקו כמחליפים בבוגרים. אני רואה אותם הולכים ומשתפרים באימונים". סנדרו הגיב בסיום: "אני צריך להמשיך לעבוד קשה. אני מרוצה אישית וקבוצתית מהעבודה שלנו. כל חלוץ רוצה לכבוש וזה טבעי". 

ברצלונה כבשה כבר 59 שערים ב-23 משחקים עד כה בעונת 2015/16, זאת למרות ששיחקה הפעם בלי תשעה משחקני ההרכב שלה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי