נסיעות לרוסיה והאקס: יריבות מכבי ת"א ביורוקאפ

קית' לנגפורד
קית' לנגפורד | צילום: AFP

הצהובים מול לנגפורד וקאזאן, וגם ניז'ני ולובליאנה. המדריך למשתמש הצהוב

(גודל טקסט)

כדרכם של ניסים, הם לא מתרחשים לעיתים קרובות. מכבי תל אביב קיוותה לשוב מן המתים ולנצח את דרושאפקה ב-11 נקודות הפרש, אך היא כשלה במשימתה והודחה מהיורוליג.

 

על פי הערכות, מכבי תבכה על אובדן כספי של כ-6-8 מיליון שקל בשל משחקי הטופ 16 שלא יתקיימו בתל אביב והפסדים מפרסומות. כמו כן, ג'ורדן פרמאר צפוי להיחתך ויתכן שחקנים נוספים יצטרפו אליו.

 

 

עם זאת, העונה האירופית של הצהובים רחוקה מלהסתיים. הקבוצה של ז'אן טבק נשרה ליורוקאפ, ובעוד שלושה שבועות תתחיל להתמודד במפעל השני בחשיבותו באירופה, בו משחקת גם האלופה הפועל ירושלים.

 

מכבי תשחק בבית 15 של היורוקאפ יחד עם אוניקס קאזאן וניז'ני נובגורוד הרוסיות ואולימפיאה לובליאנה הסלובנית. ארבע הקבוצות ישחקו זו מול זו פעמיים במשך כחודש וחצי עד לאמצע פברואר, והשתיים הראשונות יעפילו לשמינית הגמר.

 

ויקטור רוד שקולע 13.1 נקודות למשחק, נגד ירושלים (דני מרון)

 

מבין השלוש, השם המוכר ביותר לחובבי הכדורסל הוא שמה של ניז'ני, שניצחה העונה פעמיים את הפועל ירושלים אך גם הצילה את העונה האירופית שלה עם ניצחונה על גלאטסראי במחזור האחרון של שלב הבתים. השחקן המסוכן ביותר בשורותיה הוא הצלף דימיטרי חבוסטוב, והיא נמצאת כרגע במקום העשירי בליגת ה-VTB המזרח אירופאית. בעונה שעברה שיחק בשורותיה הגארד המאוזרח של הצהובים, טיילור רוצ'סטי.

 

 

הקבוצה הרוסית השנייה, אוניקס קאזאן, תציג פנים מוכרות: קית' לנגפורד, שקולע לא פחות מ-20 נקודות למשחק במפעל. קאזאן סיימה את השלב הקודם במקום השני עם מאזן 3:7, שכלל שני הפסדים לאריס סלוניקי החזקה. הרוסים נמצאים במקום השני גם בליגת ה-VTB, מיד מאחורי צסק"א, והם אחת הקבוצות הפייבוריטיות לזכייה בטורניר.

 

הקבוצה השלישית היא לובליאנה הצנועה, שהעפילה מהמקום השלישי בבית 1 עם מאזן 5:5. הסלובנים צפויים להיות הקבוצה החלשה בבית, וכיום הם מדשדשים בתחתית הליגה האדריאטית, במקום ה-11 עם מאזן 9:5. השחקנים המצטיינים בשורותיהם הם זאק רייט וסאבה לסיץ'.

 

לסיום, מי שחולם על דרבי ישראלי ביורוקאפ יאלץ להמתין מעט. שתי הנציגות הישראליות במפעל יוכלו להיפגש רק ברבע הגמר שיערך ב-15-23 במרץ בשיטת בית חוץ, זאת בהנחה ששתיהן יסיימו במקומות מקבילים בבתיהם. במידה ואחת מהן תעפיל לשמינית הגמר מהמקום הראשון והשנייה תעפיל מהמקום השני, יוכל משחק שכזה להתקיים רק במשחקי הגמר, שייערכו גם הם בשיטת בית חוץ בתאריכים 22.4 ו-27.4.

 

דרבי ישראלי יוכל להתקיים רק ברבע הגמר או בגמר (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי