צחי פישביין, יו"ר מועצת ההימורים, נפטר מדום לב

פישביין. היה בן 57 במותו
פישביין. היה בן 57 במותו | צילום: אורי לנץ, מעריב

בכהונתו הוביל רפורמות בספורט וקידם פרויקטים להקמת מתקנים ברמה בינ"ל

(גודל טקסט)

איש העסקים צחי פישביין, יו"ר הטוטו, נפטר הבוקר (רביעי) במפתיע מדום לב, בעת ריצת בוקר בתל-אביב. צחי פישביין היה נשוי לורד ואב ל- 3 ילדים דנה, רוני ו- ניל. בן 57 היה במותו (1958-2015). הלוויתו תתקיים מחר ב-14:00 בבית העלמין בקיבוץ שפיים.

 

פישביין כיהן כיו"ר הטוטו מאז שנת 2009, תפקיד אליו מונה על ידי שרת התרבות והספורט לשעבר, לימור לבנת, וכיהן בו בהתנדבות בשש השנים האחרונות. כיו"ר הטוטו הוביל פישביין ז"ל מהפיכה עסקית ומקצועית בטוטו ותחת הנהגתו הוכפל מחזור המכירות של הטוטו ל-3 מיליארד ש"ח. פישביין הוביל לשינוי מבני וארגוני בטוטו תוך קידום נשים לעמדות הנהלה בכירות ומינוי לראשונה של מנכ"ל מתוך הארגון. במקביל יזם וביצע מכרז בינלאומי לשידור התשתית הטכנולוגית של הטוטו, הוביל את כניסת הטוטו להימורים על מרוצי סוסים ולפיתוח פלטפורמות הימורים באינטרנט ובסלולר.

 

 

תחת הנהגתו של פישביין הוכפלו רווחי הטוטו המועברים לספורט בישראל, לצד השקעה חסרת תקדים בהקמת אצטדיונים ואולמות ספורט חדשים בכל בארץ. פישביין ז"ל שם דגש מיוחד על קידום הספורט בקרב ילדים ונוער, כחלק מרכזי בשליחות הציבורית שנטל על עצמו כיו"ר הטוטו. לאחרונה הודיע פישביין כי הוא מסיר את מועמדותו לתפקיד מנכ"ל מפעל הפיס וכי הוא חוזר לשמש כיו"ר פעיל של הטוטו במטרה לקדם ולהוציא לפועל את התכנית האסטרטגית להביא את הטוטו ליעד מכירות של 5 מיליארד ש"ח בתוך חמש שנים, עד 2020.

 

איציק לארי, מנכ"ל הטוטו, ספד הבוקר לצחי פישביין ואמר: "הכרתי את צחי בשנים האחרונות מקרוב וביחד, תחת הנהגתו הובלנו את הטוטו להישגים חסרי תקדים. צחי היה לי לחבר קרוב ומנטור עסקי. בימים האחרונים הוא שב לפעילות מלאה בטוטו במטרה להוביל את המשך צמיחת הטוטו ליעד מכירות של 5 מיליארד שקל, תכנית שהגדיר ועיצב בחזונו וסחף אחריו את כולנו באמונה שניתן להשיגה. צחי היה אוהב ספורט אמתי שנרתם ופעל בהתנדבות לסייע לספורט בישראל. דירקטוריון הטוטו, ההנהלה והעובדים המומים, עצובים וכואבים את לכתו ובאופן אישי הוא יחסר לי עד מאד".

 

פישביין ורגב. "תרם רבות לקידום ופיתוח הספורט בישראל" (דני מרון)

 

שרת התרבות והספורט, ח"כ מירי רגב: "במהלך כהונתו סייע ותרם רבות לקידום ופיתוח הספורט בישראל. טביעות אצבעותיו והעשייה המרובה שלו מורגשים בכל תחום בספורט העממי והתחרותי הישגי בארץ. צחי אהב את הספורט ואהבה זו הורגשה בכל פעילותו רבת השנים וההישגים. משרד התרבות והספורט משתתף בצער המשפחה, שולח לה את תנחומיו ומביע הערכה לפועלו של צחי למען הספורט בישראל בכלל והטוטו בפרט".

יגאל כרמי יו"ר הוועד האולימפי בישראל אמר: "אנו המומים ממותו הפתאומי של צחי פישביין. משפחת הספורט בישראל מוקירה את תרומתו רבת השנים לקידום הספורט בישראל, תוך הגדלת התקציבים והמשאבים הכספיים לקידום הספורט ההישגי ושדרוג מתקני הספורט בישראל. אנו מביעים תנחומינו הכנים למשפחה".

 

יורם באומן, יו"ר מנהלת הליגות על לכתו בטרם עת של צחי פישביין: "הלך לי היום חבר יקר, שלי ושל הספורט בישראל. לצחי מניות רבות בהקמת המנהלת והעבודה מולו נעשתה מתוך ההבנה של צחי לחשיבות הכדורגל הישראלי לטוטו ולהפך. צחי ז"ל תרם רבות לקידומו של הספורט בכלל והכדורגל בפרט. משתתפים באבלה הכבד של המשפחה. במחזור הקרוב נכבד את זכרו בדקת דומייה בכל משחקי הליגות המקצועניות. יהי זכרו ברוך".

 

ראש עיריית טבריה. "מתבקש שהמרתון השנה יוקדש לזכרו" (עריית טבריה)

 

עם היוודע דבר מותו המפתיע של יו"ר הטוטו צחי פישביין, פנה לפני שעה קלה ראש עיריית טבריה יוסי בן דוד בבקשה להנהלת הטוטו, להקדיש את מרתון טבריה (שיתקיים בעוד כשלושה שבועות, 8/1/2016) לזכרו של פישביין.

 

בן דוד: "קיבלתי בתדהמה את הבשורה הקשה. צחי היה שותף שלנו למרתון ווינר טבריה, ואני חושב שזה טבעי ואף מתבקש שהמרתון השנה יוקדש לזכרו. במשך שבע השנים בתפקידו כיושב ראש מועצת ההימורים, צחי עמד לצדינו, עזר ונרתם להצלחת המרתון, והמעט שאפשר לעשות הוא להקדיש השנה את המרתון לזכרו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי