אלכסיי ביצ'נקו סגן אלוף אירופה בהחלקה אמנותית

| צילום: באדיבות הוועד האולימפי בישראל

הישג היסטורי לישראלי בבראטיסלבה. זוגות: טוביאס וטקצ'נקו עלו לשלב ה-2

(גודל טקסט)

מדליה היסטורית לישראלי בענף ההחלקה האמנותית. אחרי שעלה לשלב התרגיל החופשי מהמקום הרביעי, אלכסיי ביצ'נקו האמין שמדליה היא דבר אפשרי. היה עליו להתעלות על עצמו או להתפלל להפחתת נקודות של מתחרה אחד. למזלו, זה קרה לשניים. 

ביצ'נקו התחרה במקבץ האחרון, בו נמצאים המחליקים האיכותיים ביותר, ודורג ראשון תחילה עם 242.56 נקודות. "he gave everything he could", זעק השדרן ב"יורוספורט" וצדק. חוץ  מהספרדי חבייר פרננדס, אף אחד לא עקף את הישראלי בתוצאות והוא קטף את מדליית הכסף. 

על התרגיל הארוך קיבל ביצנ'קו ציון של 158.74 נקודות, שהתווספו ל-83.82 של התרגיל הקצר ועליו היה להמתין עד שארבעת המחליקים האחרים יסיימו להופיע כדי לראות מה צבע המדליה שייקח. לאחר קרב מותח, שכלל טעות בתרגיל והחלקה של הרוסי מקסים קובטון לטובתו של ביצ'נקו, התברר שסיים שני – מקום המעניק לו כרטיס לאליפות העולם בהמשך השנה.

לפני ביצ'נקו התחרה דניאל סמוכין בן ה-17, הנציג השני של ישראל בתחרות, והציג תרגיל חסר טעויות ורב הבעות פנים ששם אותו במקום השביעי עם 149.35 נקודות (82.73 נק' בתרגיל הקצר, 232.08 בסך הכל). בתום התרגיל זכה סמוכין, כמו שני מתחרים נוספים, למטר בובות מהיציע.

אלוף אירופה הטרי חבייר פרננדס, שגם היה האלוף המכהן, סיים כאמור במקום הראשון עם 302.77 נקודות ופער עצום של 60.21 מהמקום השני ומיתר המתחרים. מוקדם יותר התקיימו תרגילי הזוגות, כאשר את ישראל מייצגים הזוג האולימפי הבכיר איזבלה טוביאס ואיליה טקצ'נקו. השניים סיימו את התרגיל הקצר במקום השביעי עם ציון 64.46 נקודות ועלו לתרגיל החופשי שיתקיים בשבת.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי