כל הדרכים מוליכות: הרנאנס ומאטרי נפגשים באולימפיקו

מי מהם יחייך בסוף הערב? מאטרי והרנאנס
מי מהם יחייך בסוף הערב? מאטרי והרנאנס | צילום: Gettyimages

שניהם קברו לנשרים את תקוות אשתקד. ב-21:45 באתר: לאציו מחכה ליובה

(גודל טקסט)

השערים האחרונים בקריירה של הרנאנס הובקעו במאי האחרון באולימפיקו. הקשר הברזילאי, שמשחק היום ביובנטוס, הגיע אז במדי אינטר להתמודדות עם לאציו שנשמה אוויר פסגות, כבש צמד נהדר מול האקסית, השלים את המהפך בדרך ל-1:2 יוקרתי ופרץ בבכי חסר מעצורים.

 

רגע מרגש. הרנאנס אחרי השער באולימפיקו (gettyimages)

 

בדיעבד התברר שאינטר לא ממש הרוויחה מהנקודות, בעוד מבחינת הנשרים מבירת איטליה עלתה התוצאה בסופו של דבר באובדן הכרטיס הישיר לשלב הבתים של ליגת האלופות. ספק אם זו התוצאה ששימחה את הרנאנס, שעדיין שומר בליבו הרבה יותר מפינה חמה ללאציו; הרי רק בשורות הביאנקוצ'לסטי הוא הרגיש בבית, השתדרג למעמד של כוכב אמיתי ואף הגיע ושיחק עם הסלסאו במונדיאל.

 

 

הרנאנס הגיע ללאציו בקיץ 2010 מסאו פאולו תמורת 11 מיליון יורו והפך תוך זמן קצר לאליל האוהדים. הוא לא רק כבש 30 שערי ליגה בשלוש עונותיו הראשונות באיטליה, אלא גם ניווט באמנות את המשחק של קבוצתו, הלהיב בשליטה האמנותית בכדור ובראיית המשחק שלו וסיפק המון יצירתיות ברזילאית טהורה. לא לחינם שמו הוזכר בכל חלון העברות כמועמד למועדוני פאר: ברצלונה, ריאל מדריד, מנצ'סטר יונייטד, מנצ'סטר סיטי ואחרות הביעו בו עניין רב, אבל הוא נותר נאמן ללאציו עד שהגיעה הצעה מאינטר בקיץ 2014.

 

אז, לפני שנתיים, בדיוק, נרכשו הנראזורי עד ידי איל ההון האינדונזי אריק טוהיר, והרנאנס היה הרכש הראשון ברשימה הארוכה. 20 מיליון היורו שהציעה אינטר תמורת היהלום הנוצץ לא הותירו ברירה לנשיא לאציו קלאודיו לוטיטו, אחרי שהמגעים להארכת חוזהו בקבוצה כשלו. הרנאנס עזב את האוהדים המסורים בדמעות. היה לו קשה להיפרד מהמקום שהפך לביתו. הוא לא ידע אז שהוא מבכה גם את אובדן הקריירה.

 

הפך לסוג של שחקן עבר. הרנאנס באינטר (gettyimages)

 

בשנתיים האחרונות, נחשב הרנאנס לסוג של שחקן עבר. ההתאקלמות באינטר הייתה קטסטרופלית, המאמן ואלטר מצארי לא ידע כיצד להשתמש בו ובהמשך גם פוטר. רוברטו מנצ'יני לא האמין בברזילאי והאוהדים לא סבלו אותו מהרגע הראשון בגלל תג המחיר הגבוה והביצועים הירודים.

 

לא שהרנאנס הפך לפתע לשחקן גרוע. לברזילאי הייתה חסרה באופן קיצוני כימיה עם הקבוצה, השחקנים, המאמנים והקהל, וללא הכימיה הזו אי אפשר להגיע למיצוי הפוטנציאל. גם הצמד ההוא נגד האקסית לא סייע לתקן את הנזק. אינטר סיימה את העונה שעברה במרכז הטבלה, ואיש מאוהדיה לא הצטער כאשר הרנאנס הוחתם לפתע על ידי יובנטוס על סף סגירת חלון ההעברות בקיץ.

 

גם אצל הגברת הזקנה לא נרשמה התלהבות יתרה, בלשון המעטה. מבחינת אוהדיה, היה זה עלבון לא מבוטל להחתים שחקן כושל מהיריבה המושבעת. הניסיון הנואש לחזק את הסגל ברגע האחרון אחרי עזיבתם של כוכבים ברמתם של אנדראה פירלו וארטורו וידאל גרם להרנאנס להיראות כמו בדיחה.

 

הביטחון העצמי לא שוקם במהרה. הרנאנס ביובה (gettyimages)

 

באופן טבעי, בטחונו העצמי ההרוס לא שוקם במהרה והחודשים הראשונים של הברזילאי בטורינו באמת היו מתסכלים. הוא לא הצליח להשתלב במשחק הקבוצתי, פתח רק שש פעמים בהרכב בליגה ונתפס על ידי האוהדים והתקשורת כשחקן זניח ולא רלוונטי בסגל.

 

הערב, באולימפיקו נגד לאציו (21:45, שידור ישיר באתר sport1.co.il), יכול להתרחש שינוי חיובי מבחינתו. המאמן מסימיליאנו אלגרי צפוי לעלות עם הרנאנס בהרכב לקרב מול האקסית, ואולי הזיכרונות ממאי יחזירו לו קצת צבע ללחיים. יהיה זה אירוני אם דווקא הוא יהיה אחראי להדחתה של לאציו מהגביע וכמו בעונה שעברה יפגע שוב בקבוצה שהוא אוהב יותר מכל.

 

גם בצד השני צפוי לפתוח בהרכב שחקן שזוכר לטובה את האולימפיקו ממאי האחרון ורוצה לחזור למסלול הנכון על חשבון האקסית. הקריירה הארוכה והמשונה של אלסנדרו מאטרי שלחה אותו הקיץ ללאציו בהשאלה ממילאן, אך בשלהי העונה שעברה הוא בילה קדנציה שניה וקצרצרה ביובנטוס, והיה אחראי באופן ישיר לזכייתה בגביע.

 

אחראי באופן ישיר לגביע. מאטרי כובש בגמר (gettyimages)

 

היה זה מאטרי שהוביל את הקאמבק בחצי הגמר מול פיורנטינה עם שער חשוב ב-0:3 בגומלין בפירנצה. תרומתו הייתה חשובה אף יותר בגמר עצמו, דווקא נגד לאציו באולימפיקו. הוא נכנס כמחליף בדקה ה-84 כשהתוצאה עמדה על 1:1, ו-7 דקות בתוך ההארכה מצא את הרשת כדי להעניק את התואר לגברת הזקנה. בכך, הצטרף להרנאנס עם הרס חלומותיה של לאציו לעונת 2014-15.

 

סביר להניח שהמופע הזה שכנע את לוטיטו להמר על מאטרי בקיץ, והוא מהווה כיום אופציה לא רעה על הספסל עבור המאמן סטפאנו פיולי. 3 שערי ליגה יש לחלוץ הוותיק שפתח רק 4 פעמים בהרכב, ולכך יש להוסיף שער חשוב מול אודינזה בגביע ושני כיבושים בליגה האירופית. בקיצור, בניגוד להרנאנס, הוא ממש לא פלופ.

 

הסקורר עצמו חושק בתפקיד משמעותי יותר על הדשא כחלוץ המוביל של הקבוצה, ויכול מאוד להיות שהוא יקבל הזדמנות להוכיח את עצמו הערב. יהיה פיקנטי בהחלט אם האיש שהביא את הגביע ליובה אשתקד יעיף אותה העונה.

 

רוצה להוכיח את עצמו. מאטרי (gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי