כמו בסרט אמריקני: דנבר ברונקס זכתה בסופרבול ה-50

סופרבול 50 נצבע על ידי הברונקס
סופרבול 50 נצבע על ידי הברונקס | צילום: AFP

מאנינג קטף תואר שני ו-200 ניצחונות בקריירה. הגביע נסע לקולורדו

(גודל טקסט)

כמו בתסריט של סרט אמריקני קלאסי, דנבר ברונקוס זכתה הלילה (בין ראשון לשני) בפעם השלישית בתולדותיה בסופרבול לאחר שניצחה 10:24 את קרוליינה פנת'רס באירוע השיא של הענף הכי פופולארי בארצות הברית.

 

סופרבול 50 התחיל עם ביצוע נהדר, נטול פרובוקציות, של ליידי גאגא להמנון האמריקני. במחצית קולדפליי, ביונסה וברונו מארס שיתפו פעולה עם הרבה ילדים לבושים כפרחים וצבועים בכל צבעי הקשת. קשה לחשוב על ניגוד גדול יותר בין שזה אירע על הדשא בקליפורניה בזמן המשחק, לעומת מה שקרה לפניו ובהפסקה.

 

 

כל עוד השעון רץ, היה זה קרב עיקש וקשוח בין גלדיאטורים, כאשר זה שהיה חזק יותר גבר בסיום. בעוד מופע החיוכים והפומפוזיות בהפסקה היה, כנראה, הניגוד הגמור. אולי לשם כך מיועדת ההופעות הגרנדיוזית של האמנים המובילים הללו, כי המשחק עצמו היה ההיפך מ"נקי ומצוחצח".

 

ערב המפגש, הציפייה הייתה למפגש בין שני הקוורטרבקים. קאם ניטון (קרוליינה) בן ה-26 שרק נבחר ל-MVP  של העונה הרגילה ומגלם את השחקן המודרני הסוחף וכוכב העתיד של הליגה. כאשר מולו פייטון מאנינג בן ה-39, הקוורטרבק המעוטר שמחזיק בכל השיאים האינדיבידואלים לעמדה, שזה היה צפוי להיות משחקו האחרון. העתיד מול העבר, נפגשו בהווה.

 

המציאות של הפוטבול מתאימה יותר לנרטיב של סרט בריטי. איפה שהמסורת גוברת על כל ניסיון לשנות אותה. והמסורת בפוטבול היא פשוטה: הגנה. וזו של דנבר הייתה לאורך כל העונה הטובה בליגה, סחבה/סחפה אותה (ואת פייטון) עד לגמר ואף הכניעה את ההתקפה הטובה בפלייאוף בדרך אל התואר הנכסף. וכמו אותו משפט נדוש אך נכון, התקפה אולי מנצחת משחקים, אבל הגנה מביאה אליפויות.

 


מאנינג קוטף תואר. רגע לפני פרישה (AFP)

 

שבע פעמים הפילו שחקני ההגנה את ניוטון והשוו את השיא בסופרבול, כאשר וון מילר מככב מעל כולם עם 2.5 מהן ונבחר ל-MVP  של המשחק. שחקני הברונקוס גם כפו חמישה איבודי כדור של הפנת'רס בדרך לניצחון המוחץ, והפכו לקבוצה העשירית (מתוך 12) מאז 1970 שהחזיקה בהגנה הטובה בליגה שהגיעה לסופרבול וזכתה בו.

 

למרות שלא הצטיין (רחוק מכך) ישר בסיום המשחק כל המצלמות הופנו לכיוונו של מאנינג. הקוורטרבק האדיב מחזיק כמעט בכל שיא אינדיבידואלי אישי בעונה הרגילה, אך נחשב לאחד שמתקשה ברגע האמת. למרות שגם הפעם הציג יכולת בינונית (וזה בעדינות), השורה התחתונה היא הקובעת.

 

ניוטון אורז ציוד (AFP)

 

מאנינג הפך לקוורטרבק המבוגר בהיסטוריה שזוכה בסופרבול. הוא גם רשם את ניצחונו ה-200 בקריירה (שיא), וזאת אחרי שכבר החזיק במספר היארדים והמסירות לטאצ'דאונים הגבוה ביותר מכולם. וכעת הוא זכה להניף את התואר הנכסף בפעם השנייה בקריירה, והיה לקוורטרבק הראשון שעושה זאת עם שתי קבוצות שונות.

 

לפני המשחק אמר מאנינג, בשיחה פרטית עם מאמן יריב שנתפסה במצלמה, כי זה עשוי להיות "הרודאו האחרון" שלו. בסיום סירב לאשר זאת פייטון, אבל נראה כי זה בלתי נמנע. לפחות כעת הוא יכול בקלות להמשיך לרכוב אל עבר השקיעה ולפנות את הבמה אחריו לצעירים כמו ניוטון. בדיוק כמו ג'ון וויין בסיום מערבון טוב. אמרנו סרט אמריקני, לא?

 


והיו שם כמובן קולדפליי (AFP)

 

ליידי גאגא שנתנה בהמנון (AFP)

 


וביונסה שנתנה הצגה (AFP)

 


החגיגה הגדולה תהיה במדינה הכי מפורסת בקולורדו (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי