איילה סטאין יחזור להתחרות במרתון טבריה

סטאין. חוזר להתחרות
סטאין. חוזר להתחרות | צילום: באדיבות איגוד האתלטיקה

אחרי שלוש שנות פרישה, גדול רצי המרתון הישראליים בכל הזמנים החליט לשוב

(גודל טקסט)

מרתון טבריה ה-39 שייערך ביום שישי, מהווה הזדמנות כמעט נדירה עבור רצי המרתון הבכירים לקבוע קריטריון למשחקים האולימפיים בריו.

 

בעקבות ההקלה בקריטריון האולימפי ל-2:19:00 אצל הגברים ו-2:45:00 אצל הנשים, יתכן שנראה בסיום המרתון ישראלי או ישראלית שיחייכו.

 

 

אחת ההפתעות שמצפות לחובבי המרתון תהיה התייצבותו על קו הזינוק של איילה סטאין (עמותת הצבי), גדול רצי המרתון הישראליים בכל הזמנים.

 

שיאן ישראל שקבע ב-2003 בוונציה 2:14:21 ואשר חצה את קו הגמר במרתון האולימפי באתונה 2004 במקום ה-20 הכללי, שב להתחרות אחרי שלוש שנות הפסקה.

 

מצד אחד די ברור שהוא כבר מעבר לשיאו, אבל מנגד אם יש מישהו שיכול להפתיע את כולם, זה אחד הרצים שידע, יותר מכולם, להפתיע את אלה שיעקבו אחריו. אפילו לורנה קיפלאגאט, מגדולת הרצות למרחקים ארוכים, לפחות במאה הנוכחית, שביקרה לאחרונה בארץ, ציינה יותר מפעם את שמו של סטאין.

 

גם סוונך דסטאו ממכבי ראשל"צ נמצא כבר מעבר לשיאו. מבין הישראלים שישתתפו השנה, הוא בעל התוצאה השנייה בטיבה (2:20:07 שע'), גם אם זו לא הייתה מקנה לו אפילו הפעם את הקריטריון הדרוש.

השלישי, לפי סדר שיאיהם האישיים, הוא ימהרן יוסף מעמותת הצבי, שקבע לפני שנתיים 2:22:14 שע' שעשוי גם הוא להתקרב לקריטריון הדרוש, כמו גם אסרט ממו מהסוללים ירושלים ששיאו האישי איטי ב-5 שנ' מזה של יוסף. אמיר רמון מעמותת הצבי שקבע 2:27:50 ב-2014, ינסה לשפר את שיאו, אם כי הוא כבר נראה גבולי מאוד אפילו לחלום.

 

בקרב הנשים נראה שקורלימה לונה היא המועמדת הבכירה לזכייה בין הישראליות, למרות שהרשויות טרם רואות בה כישראלית, אין ספק שהרצה המוכשרת שמבלה את שש שנותיה האחרונות בארץ ונשואה לישראלי – מאמנה דן סלפטר – ראויה לקבלת המעמד. אם תפרוץ את מחסום ה-2:45:00 שע', אולי גם מחסום ההכרה בה ייפרץ.

 

לאחר שבמרתון ברלין זינקה ולא סיימה, הפעם נראה כי היא בעלת הסיכוי הגבוה לסיים כמנצחת המרתון הכללי. סבטלנה בחמנד מחזיקה בשיא האישי הטוב ביותר מבין הנשים שתשתתפנה במרתון (2:47:36), אולם קשה לראות כיצד היא מתעלה בגילה, ועם שלושה ילדים כדי לשפר את שיאה האישי בלפחות 2:36 דק', מה גם שהיא מעבר לשיאה.

 

הלן וולפסון מא.ס. רמה"ש קבעה לפני שנתיים, בברלין, במרתון הבכורה שלה, 2:58:01 שע'. הפעם יהיה זה המרתון השני שלה. אחרי מחנה אימון של כחודש באתיופיה, חובת ההוכחה מוטלת עליה. היא ללא ספק מועמדת לזכייה באחת המדליות. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי