ב-21:05: מכבי ת"א תערוך הופעת בכורה ביורוקאפ

סמית' ורנדל. מפעל שהולם את מידותיהם?
סמית' ורנדל. מפעל שהולם את מידותיהם? | צילום: דני מרון

המאני טיים מתחיל: הצהובים מחפשים ניצחון ראשון מול אולימפיה לובליאנה

(גודל טקסט)

שתי הנציגות הבכירות של ישראל מתחילות את משחקיהן בשלב השני של היורוקאפ. האלופה הפועל ירושלים, כבר הפסידה בסראטוב 105:96. מכבי תל אביב, שנשרה מהיורוליג ותערוך הופעת בכורה במפעל, תפתח את משחקיה ביד אליהו נגד אולימפיה לובליאנה (21:05).

 

השלב השני של היורוקאפ כולל 32 קבוצות המחולקות לשמונה בתים בני ארבע קבוצות. הקבוצות יתמודדו ביניהן בשיטת ליגה של שישה מחזורים (שלושה משחקי בית ושלושה בחוץ) כאשר שתי הראשונות מכל בית יעלו לשלב שמינית הגמר. משלב זה ועד משחק הגמר ישוחקו המשחקים בשיטת נוק-אאוט של בית וחוץ – שני משחקים בכל שלב.

 

 

הרחק מהקור הרוסי שהפיל את הירושלמים, יפתחו הצהובים את משחקיהם במפעל השני בחשיבותו נגד לובליאנה. בנוסף אליה, משובצת מכבי ת"א עם קאזאן וניז'ני נובגורוד הרוסיות שנפגשו מוקדם יותר והמשחק נגמר בניצחון 74:84 לזכות שחקניו של ייבגני פשוטין.

ירצה לפתוח את היורוקאפ ברגל ימין. טבק (דני מרון)

 

הקבוצה הסלובנית היא יריבה שמכבי מכירה היטב: היא שיחקה מולה בעבר 14 פעמים בגביע האלופות וביורוליג, כאשר המאזן הוא 4:10 לטובת הצהובים. מכבי ניצחה בששת משחקי הבית האחרונים שלה מול לובליאנה, כאשר ארבעת הניצחונות האחרונים היו בהפרש דו ספרתי. פרט היסטורי מעניין הוא שהניצחון הראשון אי פעם של מכבי באירופה היה על לובליאנה, שהייתה אז אלופת יוגוסלביה (1962/63).

 

השחקן הבולט אצל הסלובנים הוא האמריקאי היחיד בקבוצה, הגארד ז'אק רייט (1.88), שקולע בממוצע 14.2 נק' ומחלק 4 אס' למשחק ביורוקאפ. שחקן נוסף שעלול להזיק למכבי הוא הפורוורד הליטאי סאבה לסיץ', שקולע 16 נק' בממוצע וקוטף 5 ריב'.

 

בשלב 32 האחרונות יש כמה קבוצות חזקות מאוד, כאשר מעל כולן נמצאת ולנסיה – הקבוצה החמה ביותר באירופה כיום. ולנסיה מחזיקה במאזן מושלם של 0:10 ביורוקאפ ו-0:14 בליגה הספרדית(!), כאשר היא מקדימה בין היתר את ריאל מדריד וברצלונה. קבוצות בולטות נוספות הן גלאטסראיי וקרשיאקה (טורקיה), גראן קנאריה (ספרד), סנט פטרסבורג (רוסיה), באיירן מינכן (גרמניה), ארמאני מילאנו (איטליה), אריס סלוניקי (יוון) וקאזאן הרוסית, שבה מככב קית' לנגפורד. 

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי