אחרי שתי הארכות: גמר גביע ראשון למכבי אשדוד

שחקני אשדוד חוגגים. עייפים אך מרוצים
שחקני אשדוד חוגגים. עייפים אך מרוצים | צילום: עדי אבישי

מותחן אדיר בהיכל: החבורה של שרף חזרה מפיגור ל-82:84 על ראשל"צ

(גודל טקסט)

הם היו זקוקים לשתי הארכות כדי לעשות את זה, אבל בפעם הראשונה בתולדותיהם מכבי אשדוד יהיו בגמר גביע המדינה. הקבוצה של צביקה שרף ניצחה 82:84 את מכבי ראשון לציון ותפגוש את מכבי תל אביב בגמר הגביע ביום חמישי.

 

הקבוצה של שרון דרוקר כבר הוביל ביתרון 13 חמש דקות לסיום הזמן, אבל נרדמו בשמירה ונתנו לאשדוד לחזור למשחק ולקחת את המושכות. שחקניו של שרף אף קיבלו הזדמנות לנצח את המשחק בתום הזמן החוקי, אך משחק כזה היה ראוי ללכת להארכה.

 

 

זה בהחלט לא היה משחק יפה. שתי הקבוצות התקשו להגיע למצבי קליעה ונאלצו להסתפק בזריקות מרחוק (73 כאלה נלקחו במהלך המשחק באחוזים נמוכים), כאשר גם מתחת לסל העצבים הכריעו והארכה הראשונה הסתיימה בשוויון 6:6. בתחילת ההארכה השנייה ידעו באשדוד ללחוץ על הדוושה ולהבטיח הופעה ראשונה בגמר.

 

דיאנטה גארט הצטייין בשורות הדרומים עם 18 נקודות, 9 אסיסטים ו-8 ריבאונדים, כאשר צ'ארלס תומאס מוסיף 20 משלו, בעוד יהונתן שולדברנד התעורר רק לאחר תום הזמן החוקי וסיים עם 15 נקודות. כריס רייט בלט בראשל"צ עם 17 נקודות ו-12 ריבאונדים.

 

 

שחקני ראשון לציון. תואר ראשון כבר חמק מהם (עדי אבישי)

 

מהלך המשחק

 

רבע ראשון

מכבי ראשון לציון פתחה עם מארק ליונס, ניצן חנוכי, שון דוסון, כריס רייט ודריל מונרו, מכבי אשדוד עם אייזאה סוואן, דיאנטה גארט, ווילי וורקמן, יונתן שולדבראנד וצ'ארלס תומאס.

 

אחרי החטאות הדדיות בשתי ההזדמנויות הראשונות, שחקניו של דרוקר עלו על הלוח עם חמש נקודות של דוסון. ליונס הגדיל את היתרון של ראשל"צ ל-0:8. גארט הקטין ל-8:3. שחקני ראשל"צ עשו עבירות ששלחו את שחקני אשדוד  אל הקו, אך הם לא ניצלו זאת. כריס רייט קבע 4:13. שולדבראנד השלים ריצת 0:6 של הדרומיים וצימק ל-14:12 ובסיום הרבע 14:14.

מונרו מול סולומון (עדי אבישי)

 

רבע שני

הכתומים ממשיכים להחטיא ובמאזנם עד כה 3 מ-11 מחוץ לקשת. אשדוד ניצלה זאת ועלתה ליתרון 19:20. דוסון העלה את מאזנו ל-10 נקודות וקבע 22:22.. אשדוד חזרה להוליך עם 23:24. ראשל"צ שוב נטלה יוזמה ועלתה ליתרון 26:29. בהפסקה – 27:31 לכתומים.

 

רייט. שלח את ראשל"צ להפסקה ביתרון (עדי אבישי)

 

רבע שלישי

שתי הקבוצות זורקות מחוץ לקשת ומחטיאות. עד כה 43 זריקות מהן שש מוצלחות בלבד! ארבע לראשון לציון ושתיים לאשדוד. הצהובים – כחולים צימקו ל-43:42 לזכות הכתומים. משחק ההחטאות נמשך והתוצאה 47:47, חצי דקה לסיום הרבע. שלשה של יאנגר על סף הבאזר קבעה 47:50 לכתומים בסוף הרבע.

 

ראשון לציון בורחת ברבע הרביעי, אשדוד חוזרת (עדי אבישי)

 

רבע רביעי

יאנגר פתח את הרבע הרביעי בצורה טובה והכתומים עלו ל-49:52. אשדוד החטיאה וקבוצתו של שרון דרוקר החלה לברוח והוליכה 49:61. יאנגר עם שלשה מוצלחת וראשון לציון ביתרון 54:66 ארבע דקות לסיום. אשדוד בריצה מטורפת של 0:12 עלתה ליתרון 66:68. סוואן שסיים את המחצית הראשונה ללא נקודות, החל לקלוע. המשחק הסתיים בשוויון 68:68 והמשחק נכנס להארכה.

 

שולדברנד. התעורר לאחר תום הזמן החוקי (עדי אבישי)

 

הארכה

שתי הקבוצות המשיכו להחטיא והגיעו בשוויון לשניות הסיום. אשדוד שוב קיבלה את הכדור אחרון, אך שוב לא הצליחה להכריע את המשחק. 74:74 בתום ההארכה הראשונה. בפתיחה ההארכה השנייה שחקניו של צביקה שרף לקחו את המושכות וכבר עלו ליתרון שש (76:82). הכתומים הצליחו לחזור וצימקו לנקודה בלבד (82:83), אך לא ידעו לקלוע בדקת הסיום וקליעת עונשין של אורלנד קבעה את תוצאה המשחק, 82:84 ענק לאשדוד.

שחקני אשדוד חוגגים. עשו היסטוריה (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי