צוברי: התנהלות האיגוד שיבשה את ההכנות לריו

צוברי ומשיח. ראש בראש
צוברי ומשיח. ראש בראש | צילום: עמית שיסל, הועד האולימפי בישראל

הגולש נערך לאליפות העולם שתתקיים באילת: "משיח? התבגרנו, כבר אין חיכוכים"

(גודל טקסט)

מעטים הדברים ששחר צוברי לא חווה בקריירה העשירה שלו. למרות שהוא רק בן 29, הגולש הישראלי כבר זכה במדליה אולימפית (ארד בבייג'ינג 2008), מדליה באליפות העולם (ארד בניו זילנד ב-2008) ופעמיים הוכתר לאלוף אירופה (2009, 2010).

 

אולם להתחרות באליפות העולם בגלישת רוח בעיר הולדתו אילת, זה משהו שגם צוברי לא הספיק, לפחות לא עד לשבוע הבא. העיר הדרומית תארח את אליפות דגם ה-RS:X כשצוברי הוא אחד המועמדים לזכייה במדליה.

 

 

האליפות גם תהיה קריטית בקרב על הכרטיס הבודד של ישראל לתחרות הגלישה באולימפיאדת ריו 2016. האליפות באילת היא התחרות הרביעית מתוך חמש שיכריעו מי ייצג את ישראל בברזיל: צוברי או נמרוד משיח, כשהאחרון מחזיק כרגע ביתרון קטן.

 

צוברי. "אליפות העולם באילת? מבחינתי זו עוד תחרות" (עמית שיסל, איגוד השייט)

 

"אני חושב שאני בכושר טוב. ההכנות מבחינתי הלכו כמתוכנן", אומר צוברי בראיון לל"מעריב-השבוע", "התחרות האחרונה שעשיתי הייתה בריו בדצמבר שהייתה אחרי תקופה ארוכה שלא התחריתי בגלל שלא נסענו לאליפות העולם בעומאן ובגלל פציעות. היה לי מחנה אימונים טוב בסין ואחר כך באילת ומבחינתי גלשתי טוב גם באליפות ישראל".

 

צוברי לא מאמין שהוא ייהנה מיתרון ביתיות. "בסופו של דבר, כולם מנוסים וגולשים בכל כך הרבה מקומות, ומבחינתי זו עוד תחרות", קובע המדליסט האולימפי, "זה שזה בבית, זה קצת מוסיף לי בקטע החווייתי. לחוות בפעם הראשונה תחרות בסדר גודל כזה ממש בחצר האחורית עם האוכל של אמא והחדר שלי בבית. אבל חוץ מזה, אני לא חושב שיש איזה יתרון מובהק. התנאים באילת בלתי צפויים, ולכן גם יתרון הביתיות קצת נעלם".

 

צוברי מקווה לפצות את עצמו באילת על האכזבה שבפספוס אליפות העולם הקודמת בעומאן שהתקיימה באוקטובר שעבר. כזכור, בשל חששות ביטחוניים שהעלה השב"כ, שאחראי על אבטחת משלחות לאומיות בתחרויות בחו"ל, הודיע איגוד השייט למארגנים כי לא ישלח גולשים לאליפות בסולטנות המוסלמית, מה שהוביל לביטול הוויזות שקיבלו הישראלים עוד קודם לכן.

נמרוד משיח. "כל אחד נמצא במקום שהוא רוצה להיות בו" (איגוד השייט)

 

יום לאחר ההודעה חזר בו האיגוד והחליט לשלוח בכל זאת את שלושת הגולשים הבכירים של ישראל, מעיין דוידוביץ', צוברי ומשיח,  אולם המארגנים התעקשו שאין ביכולתם לארגן ויזות חדשות בזמן כה קצר וצוברי נאלץ לצפות באליפות מהבית.

 

"אין ספק שזה שיבש לי את ההכנות לשנה האולימפית", אומר צוברי בכאב, "כולם דיברו על עומאן כתחרות של רוחות חלשות וגם התאמנתי ממש חזק והייתי בכושר מצוין. הכי עצוב זה לשמוע מגולשים אחרים שהיו שם, שעומאן יכלה להיות התחרות שלך. אבל אני מתעל את כל זה לאנרגיות ואני לא מסתכל אחורה".

 

לא היית מרוצה מההתנהלות של איגוד השייט.

 

"כעסתי מאוד. אני חושב שההתנהלות של איגוד השייט היא התנהלות חובבנית, וחבל. אני חושב שהספורט הישראלי מפסיד מזה, ובסופו של דבר זה פוגע בי בתור ספורטאי. אתה רוצה כל הזמן שהשליטה תהיה שלך והדברים יהיו תלויים בך, ומבחינתי ברגע שהדברים לא תלויים בי אני מאוד מקווה שמי שבו כן תלויים הדברים יעשה אותם על הצד הטוב ביותר. ברגע שזה לא קורה, אני מתאכזב. יש לי ביקורת ואני אומר אותה, אבל צריך להתקדם קדימה ולא ללכת אחורה".

 

המתיחות בין צוברי ומשיח הגיעה לשיאים לא ספורטיביים לפני אולימפיאדת לונדון 2012, אך המצב הפעם שונה לחלוטין. "אני חושב שהתבגרנו", אומר צוברי, "כל אחד נמצא במקום שהוא רוצה להיות בו וכל אחד עושה את הדברים שלו בדרך שלו ולכן אין חיכוך. אין ספק שנמרוד הוא אחד מהמתחרים באליפות והמתחרה העיקרי על הכרטיס לאולימפיאדה, אבל בסופו של דבר אני יודע שאני צריך להתרכז בעצמי ובתחרות ולעשות הכי טוב שאני יכול. הציפייה ממני, ושלי מעצמי, היא לקחת מדליה ולהתברג הכי גבוה שאפשר. אני מקווה מאוד לא לאכזב את עצמי. הלחץ הוא גדול כי אני יודע מה עומד על הכף אבל אני מוכן לזה. אני בכושר טוב, גולש טוב ואני מוכן".

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי