ולנסיה עדיין מושלמת, 91:93 מטורף בברצלונה

משחק שיא שלו לא עזר. דולמן
משחק שיא שלו לא עזר. דולמן | צילום: AFP

למרות שחטפו שלשה על הבאזר, העטלפים השלימו סיבוב בלי הפסד (0:17)

(גודל טקסט)

שאלה שמעסיקה רבים בעולם הכדורסל היא מי הקבוצה החזקה ביותר ביבשת. אף אחד מקבוצות היורוליג לא מפגינה העונה דומיננטיות או משחק כדורסל טוב בהרבה מהאחרות. יתכן כי הקבוצה טובה ביותר בכלל משחקת ביורוקאפ: ולנסיה.

 

העטלפים אמנם רשמו בשבוע שעבר את הפסד הבכורה שלהם ביורוקאפ, כשנכנעו בביתם ללימוז' ועצרו בכך רצף של 12 ניצחונות במסגרת האירופאית (שכלל מאזן מדהים של 0:10 בשלב הראשון), אבל בליגה הספרדית הם מביטים על כולם מלמעלה עם מאזן מושלם ומדהים.

 

 

ערב המחזור ה-17 בליגה הספרדית, שחתם את הסיבוב הראשון, נפגשו הראשונה והשנייה למשחק העונה: ברצלונה, עם מאזן 1:15, אירחה את ולנסיה עם ה-0:16 המושלם שלה. המשחק הבטיח, וגם קיים.

 

הרבע הראשון, שהיה צמוד, הסתיים ב-21:23 לולנסיה בזכות הטבעה אדירה של המילטון בשניות האחרונות. הבלאוגרנה התאוששו מכך, וג'סטין דולמן הנהדר הריץ אותם ליתרון 29:40 בתוך הרבע השני, אך ולנסיה הורידה ל-8 בהפסקה והמשיכה לרוץ בדרך למהפך ברבע השלישי.

 

השליטה של האורחים המשיכה ברבע האחרון והם עלו ל-60:67 ברבע האחרון. בארסה חזרה למשחק והפער נע מצד לצד בדקות האחרונות: שלשה מדהימה של מרטינס העלתה את ולנסיה ל-73:77 דקה לסיום, ודובייביץ' העלה אותה ל-74:79 48 שניות לסיום. המארחים צימקו, רפא מרטינס החטיא מהעונשין וברצלונה יצאה להתקפה בפיגור 3 נקודות 10 שניות לסוף. ולנסיה לא ביצעה עבירה וסטורנסקי עלה לזריקה משוגעת ל-3 על הבאזר – וקלע אותה 82:82 ששלח את המשחק להארכה.

 

גם ההארכה הייתה צמודה, אבל ולנסיה המצויינת הצליחה לנצח בזכות סן אמטריו, שהעלה אותה ליתרון 4 דקה לסיום. בפיגור 93:89, חמש שניות לסיום, דולמן קלע שלשה וגם נעשתה עליו עבירה. האולם התפוצץ כמו הר געש אך השופטים גילו במוניטור שהוא דרך על הקו ולכן העניקו לו רק שתי נקודות. האמריקאי, שהגיע לבארסה מולנסיה לפני שנתיים, החטיא את זריקת העונשין אך המארחת לא הצליחה לקחת את הכדור החוזר, 91:93 בסיום.

 

בלטו בולנסיה: דובייביץ' 16 נקודות, המילטון 15 נקודות, סן אמטריו 14 נקודות. בלטו בברצלונה: דולמן וסטורנסקי 17 נקודות כל אחד, אברינס 15 נקודות.

 

משחק צמרת דרמטי נוסף התקיים בספרד, ובו ריאל מדריד ניצחה 80:85 את מלאגה. צפו בתקציר

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי