יעלה ויבוא: עולם האגרוף מחפש יורש למייוות'ר

מי יהיה יורשו? מייוות'ר
מי יהיה יורשו? מייוות'ר | צילום: Gettyimages

קרופורד שיתמודד (04:00, ספורט1) מול לאנדי מאיים להשתלט על הכס

(גודל טקסט)

פלויד מייוות'ר ג'וניור היה המתאגרף הטוב ביותר בדורו, והוא העשיר ביותר אי פעם. מי יהיה מייוות'ר ג'וניור הבא? 

יש כמה מועמדים ברורים. המתאגרף הטוב בעולם אחרי פרישתו של מייוות'ר הוא רומן גונסאלס (מאזן 0:44, 38 נוק-אאוטים). סביר שגונסאלס היה המתאגרף הטוב בתבל עוד כשמייוות'ר נלחם את הקרבות האחרונים שלו, אבל גונסאלס הוא גם מניקרגואה וגם מתחרה במשקל זבוב, וזאת הסיבה שלא שמעתם עליו עד עכשיו. 

המתאגרף ממרכז אמריקה ששוקל 52 קילו, אחרי שאיפה טובה, מחזיק באחוז נוק-אאוטים גבוה משל מייק טייסון או ולדימיר קליצ'קו במשקל הכבד. מייוות'ר גם כן לא בחור גדול במיוחד – הוא התחיל את הקריירה בנוצה-על ומעולם לא נשקל מעל 68 קילו – אבל אין סיכוי שבחור במשקל זבוב מניקרגואה יהפוך למותג בינלאומי בסדר גודל של שלושת הגברים שכבר הוזכרו.


הטוב בעולם, אבל מניקרגואה…

הלאה. אנדרה וורד בבינוני-על הוא נחמד עד כדי שעמום מחוץ לזירה וטכני עד כדי שעמום בפעמים הנדירות בהן הוא נלחם. גיירמו ריגונדיאו הקובני הוא דבר דומה, רק במשקל נמוך יותר ועם אנגלית גרועה יותר. הרוסי סרגיי קובאלב בכבד-קל הוא יצרן נוק-אאוטים עם חיבה לאכזריות שלא נראתה מאז איוון דראגו ברוקי 4 לפני שהוא התרכך. אבל קובאלב התקשה עד כה לגייס קהל שיהפוך אותו מסכנה בריאותית גרידא לעסקה מפתה עבור יריבי עילית, והוא עוד רגע בן 33. הוא לא יחליף את מייוות'ר בחיים האלה.

במשקל הכבד כוכבות-העל כמעט ומובטחת לאחד מהשלושה: האמריקאי דאונטיי וויילדר, שיאן הנוק-אאוטים הנוכחי, או מישהו מהבריטים אנתוני ג'ושוע וטייסון פיורי; הראשון הוא מדליסט זהב אולימפי בן 26, והשני בן 27 שהדיח את אלוף העולם ולדימיר קליצ'קו מהכס עליו ישב בתור הגיאולוגי האחרון. עם מזל ונחישות והנהון של הסכמה מניקולאס הקדוש המגן של המתאגרפים – עד תחילת 2017 אחד מהשלושה צריך להיות אלוף העולם הלא מעורער במשקל כבד, ועם מספיק מזומנים בשביל לקנות את ניקרגואה כולל רומן גונסאלס. 

העזיבה של מייוות'ר מניע הכלכלות תותיר מקום לעוד כוכב אחד טוב או שניים, אולי מפורסם ועשיר מאלוף המשקל הכבד. קאנלו אלוורז, הג'ינג'י הבינוני בן ה-25, הוא כבר הצלחת "שלם וצפה" מוכחת, בין היתר בזכות תמיכה היספנית רחבה, שכן במקסיקו איגרוף הוא הספורט השני הכי פופולרי אחרי כדורגל. קית תרמן האמריקאי בן ה-27 לא מנוצח בחצי-בינוני, המחלקה אותה מייוות'ר עזב, ונלחם ברשת השידור המרכזית CBS. גנדי גולובקין כבר בן 33, וגם קזחי, אבל משמיד מפואר ועם חוזה "שלם וצפה" טרי מ-HBO. החוזה הזה הספיק להניב עד כה רק תוצאות פושרות, אבל גולובקין מוכן להיכנס עם וורד או קובאלב או קאנלו או תרמן לזירה מחר אם הם יהיו מוכנים. נראה שקאנלו מוכן.


מי יירש אותו? מייוות'ר 

השם הגדול הבא האחרון הוא אחד, טרנס קרופורד. קרופורד הוא המתאגרף הטוב ביותר שאי פעם יצא מנברסקה. ההגנה שלו על התואר באומהה הייתה הקרב הראשון על תואר עולמי שם מזה 42 שנה, אז ג'ו פרייז'ר הגן על התואר שלו מול רון סטנדר. הרקורד של אלוף המשקל החצי-בינוני-קל עומד על 27 ניצחונות, מתוכם 19 בנוק-אאוט, ו-0 הפסדים ותוצאות תיקו. 

קרופורד הוא לוחם שלם. היסודות שלו מצוינים והוא בונה את הכל על ההגנה והג'אב. הוא יודע להילחם משני הצדדים, כאורתודוקסי או סאותפואו עם ימין מובילה אמיתית. הוא מיומן ומהודק ומצוין מבחוץ, וגם יש לו מכה קשה בשתי הידיים, והוא קר רוח ומוכן להחליף מהלומות מבפנים, ואם הוא פוגע הוא לא מפסיק. כשמתאגרף מסוגל לספוג מכה הגונה בלי לומר שלום להכרה שלו אומרים עליו שיש לו סנטר טוב. ב-2008, אחרי משחק קוביה, קרופורד שרד פגיעת ירי לראש. זה חתיכת סנטר. 


הדבר הגדול הבא? קרופורד (gettyimages)

ההתרוממות מהקרשים בלילה הסוער ההוא הובילה אותו לנטוש את הבילויים ולהקדיש את עצמו למשפחה ולאיגרוף. מאז הוא ניצח את בריידיס פרסקוט הקובני בהתרעה של חודש, את ריקי ברנס אלוף ה-WBO בביתו בסקוטלנד, הוא למד את יורי גמבואה הלא מנוצח במשך שלושה סיבובים לפני שהשתלט על הקרב מולו והפיל אותו בתשיעי. הוא נבחר כמתאגרף שנת 2014 לפי ESPN ואגודת כתבי האיגרוף של אמריקה. בקרב האחרון שלו פירק שיטתית את דיירי ז'אן עד שעצר אותו סופית לאחר עשרה סיבובים.

להבטחה הגדולה היה דייט לסוף פברואר במדיסון סקוור גרדן בניו יורק. קרב הפריצה שלו מחוץ לנברסקה כמוביל קארד. לפי HBO, רשימת האנשים שוויתרו על ההזדמנות להיות היריבים הראשונים של קרופורד ב-2016 כוללת גברים בטוחים בעצמם כמו רוסלן פרובודניקוב, ויקטור פוסטול, לוקאס מתיסה, מאוריסיו הררה ואפילו אחד, מני פאקיאו, שהעדיף להיפרד מעולם האיגרוף דרך מפגש שלישי ורגוע יותר עם טים בראדלי. זה הופך את קרופורד למתאגרף שמתחמקים ממנו הכי הרבה כיום פרט אולי לגולובקין ולקובאלב – שמספיק להראות תמונה שלהם בשביל להתחיל קריירה כגובה פרוטקציה. מי שנענה לאתגר של קרופורד הוא אנדרדוג קשוח ואופטימי מפילדלפיה בשם האנק לאנדי (מאזן 1:5:26, עם 13 נוק-אאוטים). הקרב ישודר בספורט1 בלילה שבין שבת לראשון, בסביבות 5:30.

הרגעים הגדולים של טרנס קרופורד, באדיבות HBO:

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי