קלופ לא ראה את הדו קרב: "ביקשו ממני לשבת"

חוזרים לוומבלי. קלופ עם פלאנינגן
חוזרים לוומבלי. קלופ עם פלאנינגן | צילום: Gettyimages

ליברפול והגרמני חוזרים לגמר בוומבלי אחרי ה-5:6 הדרמטי על סטוק

(גודל טקסט)

כנראה מתוך חשש לשבור את המשקפיים בפעם השנייה תוך כמה ימים, יורגן קלופ לא השתולל בטירוף לאחר הניצחון שליברפול ניצחה 5:6 על על סטוק בפנדלים, אחרי שהפסידה בביתה 1:0 בגומלין חצי גמר גביע הליגה.

 

המייטירדס הכריעו שני משחקים בצורה דרמטית בתוך ארבעה ימים, ולניצחון על סטוק התלווה גם בונוס בדמות גמר גביע הליגה בוומבלי ב-28 בפברואר, נגד המנצחת בין מנצ'סטר סיטי לאברטון בגומלין שיתקיים היום (1:2 לטופיס במשחק הראשון. 21:40, שידור ישיר בספורט1 וב-HD).

 

 

קלופ ישוב לוומבלי לראשונה מאז שיחק שם עם בורוסיה דורטמונד והפסיד 2:1 לבאיירן מינכן בגמר ליגת האלופות ב-2013. ליברפול עצמה הפסידה שנה לפני כן לצ'לסי בגמר הגביע האנגלי בוומבלי, אולם זכתה בגביע הליגה לאחר ניצחון על קארדיף בפנדלים.

 

 

אחרי שלושה חודשים בלבד בתפקיד הביא קלופ את ליברפול לוומבלי ואפשרות לזכות בתואר וזה ייאמר לזכותו. את הרגעים המכריעים בניצחון על סטוק הוא באופן מפתיע פספס: הגרמני לא ראה את עצירת הפנדל של סימון מניולה נגד מרק מונייסה מכיוון שאוהדי ליברפול ביקשו ממנו לשבת.

 

"ברור שרציתי לראות את הבעיטות, אבל האוהדים בשורה הראשונה אמרו לי שאני גבוה מדי ואני מסתיר להם", אמר קלופ לאחר המשחק. "לכן ישבתי על הכיסא שלי ולא יכולתי לראות כלום, אבל הרגשתי טוב לראות את התגובות שלהם. לא ראיתי בעיטה אחת, כי השחקנים גם הסתירו לי ואצטרך לראות את זה בבית". על העלייה לוומבלי אמר: "זה היה לילה מיוחד".

 

ג'ו אלן כבש את הפנדל המכריע שהעלה את הקבוצה לגמר, אבל מיניולה היה גיבור הבעיטות אחרי שעצר גם בעיטה של פיטר קראוץ', בעברו שחקן ליברפול, שניגש לכדור בלי ביטחון. השוער, שספג ביקורת חריפה על יכולתו לאורך כל העונה, אמר בסיום: "אנחנו תמיד לומדים איך לעצור פנדלים וזה היה מענג. הגיע לנו לעלות, כי בסיכום שני המשחקים היינו טובים יותר".

 

מתרגש. אלן חוגג עם החברים (gettyimages)

 

ג'ו אלן שבעט בצורה משכנעת הודה במבוכה: "היה קצת בלבול באשר למי שיבעט את הפנדל השביעי, אבל אני הלכתי לבעוט. בחרתי פינה וכל השאר זו כבר היסטוריה, זו הרגשה נפלאה להיות בוומבלי. שנה שעברה הגענו לחצי גמר הגביע האנגלי והתאכזבנו לא לעלות לגמר".

 

ה"דיילי מייל" כתב שליברפול שוב איכזבה בהגנה והיכולת של ארבעת השחקנים הייתה זוועתית, וביחוד הטעות של מאמדו סאקו שהביאה לשער של ארנאוטוביץ'. קלופ לא נשאר אדיש לטעות וזעק "מאמא" לעברו של סאקו, שבחר לא להגיב.

 

מארק יוז מנג'ר סטוק הרגיש מאוכזב: "מגיע לנו קרדיט על המשחק הזה, אני גאה במה שעשינו. אני לא יכול לבוא בטענות לאף שחקן. אני יותר מאוכזב עבור קראוצ'י מכל אחד אחר, אבל צריך ביצים לבוא ולבעוט פנדל במצב כזה. היה לנו חוסר מזל כי שלטנו יותר במשחק".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי