שרה לא טוב: ירושלים הפסידה 105:96 בסראטוב

סמית' מסתבך בערבות רוסיה
סמית' מסתבך בערבות רוסיה | צילום: האתר הרשמי של סראטוב

תצוגה של סמית' (29) לא עזרה. דאנקן נפצע. בשבוע הבא: גראן קנאריה

(גודל טקסט)

לא כך חלמה הפועל ירושלים לפתוח את משחקי הסיבוב השני ביורוקאפ. שלושה ימים לאחר הניצחון היוקרתי אך הפחות חשוב על מכבי ת"א בקלאסיקו של הכדורסל הישראלי, הפסידה האלופה 96:105 אצל סראטוב הרוסית.

 

האלופה ידעה שהיריבה הרוסית היא הקבוצה שקולעת הכי הרבה נקודות ביורוקאפ, אך עדיין לא הצליחה לעצור אותה. סראטוב חגגה מהרגע הראשון, טראוויס פטרסון קלע 14 נקודות עוד ברבע הראשון ודבר לא עצר את הקליעות. ירושלים מנגד גם קלעה מכל טווח, כשאליהו (12 נקודות במשחק), רולנד (19) ובר טימור (13) מגיעים למאזן נקודות דו ספרתי. לקראת המחצית התעורר דונטה סמית' והתחיל לקלוע, אך דבר לא עצר את הרוסים שירדו למחצית ביתרון 51:57 דמיוני.

 

 

סמית' נכנס בכל הכוח למחצית השנייה, המשיך לקלוע והעלה את האדומים ליתרונות קטנים. מנגד, סראטוב המשיכה בקליעה המטורפת ברשותם של פטרסון (29 נקודות) וצ'אפל (21) וסיימה את הרבע השלישי ביתרון 84:86. הרוסים החליטו לעשות הגנה ברבע האחרון, הפועל קיבלה כמה החלטות רעות ולא הצליחה לקלוע. במצב של שוויון רצו הרוסים 0:13 והבטיחו את הניצחון.

 

 

ההפסד מהווה מכה קשה לתקוות ההעפלה של האדומים להצלבה, בבית בו נמצאות ארבע קבוצות שמשחקות שישה משחקים. סראטוב נחשבת ליריבה החלשה בבית, וכעת ירושלים תקווה שגם שתי היריבות האחרות יפסידו בקור הרוסי. בשבוע הבא תשוב האלופה למזרח התיכון למשחק קשה מאוד נגד גראן קנאריה, שהפסד בו עשוי למוטט כמעט סופית את תקוות ההעפלה של האדומים.

 

במהלך המשחק נפצע בידו ג'וש דאנקן, שעלה לא כשיר למשחק, וירד מהפרקט כשהוא אוחז בחוזקה בזרועו ונאנק מכאבים במחזה שלא נראה טוב. מדובר במכה לא פשוטה עבור האלופה, שחסרה את ד'אור פישר שטרם שב מארה"ב ושמסתמן כי חזרתו מתעכבת. דני פרנקו מקווה שפציעתו של דאנקן אינה חמורה ואולי זה הרגע לבכות על אי השבתו של יינסי גייטס, שחתם בבון הגרמנית.

 

קלעו להפועל ירושלים: דונטה סמית' 29 ו-7 ריבאונדים, אי ג'יי רולנד 19 נקודות, יותם הלפרין 14 נקודות, בר טימור 13, ליאור אליהו 12 ו-5 אסיסטים, מאט ג'נינג 3 נקודות. ג'וש דאנקן, טוני גפני ורפי מנקו קלעו 2 כל אחד.

 

הרבו לסראטוב: טראוויס פטרסון 29 נקודות ו-14 ריבאונדים, ג'רמי צ'אפל 21 נקודות. ג'ף ברוקס (12 ריבאונדים), ארתיום קלימניקו ופול סטול (8 אסיסטים) 11 נקודות כל אחד.

 

מהלך המשחק:

 

רבע 1

הפועל ירושלים עלתה בחמישייה עם אי ג'יי רולנד, יותם הלפרין, דונטה סמית', ליאור אליהו וג'וש דאנקן. סראטוב פתחה עם פול סטול, ג'ף ברוקס, ארתיום קלימנקו, קולסניקוב וטראויס פטרסון. הרוסים, כיאב לקבוצה שקולעת הכי הרבה במשחק, קלעו עשר נקודות בשלוש הדקות הראשונות, אך גם ירולשים פתחה טוב, סמית' והלפרין קלעו שלשות וגם אליהו נכנס לעניינים והאלופה הוליכה 10:12.

אצל הרוסים טראוויס פיטרסון שולט בכל מקום ופשוט בלתי ניתן לעצירה: הפורוורד קלע 15 נקודות והעלה את קבוצתו ליתרון גדול, מן העבר השני שלשה נוספת של סמית' וחמש נקודות רצופות של בר טימור העלו את ירושלים ליתרון 25:26, שגרם לרוסים להזעיק פסק זמן שתי דקות לסיום הרבע. הכדורים לא הפסיקו לצלול משני הכיוונים, כולל הגויאבות של אליהו שעלה ל-8 נקודות עוד ברבע הראשון, שהסתיים בשוויון 30:30.


הלפרין מנסה לעבור את סטול (האתר הרשמי של סראטוב)

רבע 2

הרבע השני החל בצורה רגועה יותר. אליהו עלה ל-10 נקודות ועם טימור האלופה עלתה ל-30:34, אך הרוסים רצו 0:6 והשיבו לעצמם את היתרון. גפני ורולנד השיבו לירושלים את היתרון. המשחק הצמוד המשיך, גם ג'נינג וטימור (10 נקודות) הוסיפו שלשות משלהם ופסק זמן נוסף נלקח במצב של שוויון 44:44, חמש דקות בתוך הרבע.

גם רולנד הגיע למאזן דו ספרתי, אך הרוסים בראשותו של פיטרסון, שהגיע כבר ל-24 נקודות (!), טסו קדימה ל-49:55. ג'וש דאנקן ציצמם את התוצאה אך נפצע במהלך הקליעה וירד מהמהגרש כשהוא נאנק מכאבים ומחזיק את היד, במחזה שבהחלט לא נראה טוב. הרוסים עלו כבר ליתרון 8, אך סל בהתקפה האחרונה של סמית' הוריד קבע 51:57 במחצית.

רבע 3

מגמת השלשות לא פסקה במחצית השנייה: הלפרין ודונטה קלעו לירושלים, סטול מהעבר השני. גם טימור (13) וסמית' (16) הצטרפו לחגיגה והיתרון שוב אדום: 65:67 שלוש דקות בלבד בתוך הרבע. סטול השווה את התוצאה ל-69:69. דונטה סמית' וצ'אפל נכנסו לקרב ראש בראש, ושניהם פשוט לא החטיאו. סמית' הלוהט הגיע ל-25 בסוף הרבע עם 4/4 משלוש, צ'אפל רשם 18 עם 4 שלשות מצדו. פטרסון כבר עם 29 נקודות, והרוסים מוליכים בסיום הרבע בתוצאה האסטרונומית 84:86.

רבע 4

סמית' המשיך את הכושר הפנטסטי שלו, ועם חטיפה וסל קל השווה את התוצאה והעלה את מאזנו ל-27 נקודות. הרוסים לא נבהלו, צ'אפל המשיך לצלוף וריצת 0:8 העלתה אותם ל-88:96. הריצה הרוסית המשיכה וסטול העלה אותם ל-88:101, חמש דקות לסוף המשחק. ארבע נקודות מהירות של רולנד וסמית' הורידו ל-9 הפרש, אך האלופה לא הצליחה להתקרב יותר ובסיום סראטוב חגגה.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי