אלייש וידאל רוצה לטפס גם בברצלונה

אלייש וידאל. רק לעלות
אלייש וידאל. רק לעלות | צילום: GettyImages

אחרי שצמח בבארסה הוא עבר מסע של 12 קבוצות עד שסגר מעגל

(גודל טקסט)

הגיע הזמן. שחקני הרכש שברצלונה כל כך חיכתה להם, ארדה טוראן ואלייש וידאל צפויים לערוך את הופעתם הראשונה במדי הבלאוגרנה בדרבי נגד אספניול בגביע (ישיר בספורט1 וב-HD החל מ-21:25).

 

אחרי חמישה חודשים של אימונים בלבד, שני השחקנים יוכלו לטעום לראשונה איך זה לשחק במדי אחת הקבוצות הגדולות בעולם. בעוד טוראן הוא הכוכב מבין השניים הרכש השני, וידאל מביא איתו סיפור מרגש של סגירת מעגל.

 

 

עכשיו התור שלך

המגן-קשר שהצטרף מסביליה כאחת הסנסציות של אשתקד שיחק רק 61 דקות בחודשים האחרונים וזאת במדי נבחרת קאטלוניה, אבל הסיפור שלו בקטאלוניה החל מזמן. לפני 14 שנה שיחקו בקבוצת נערים ב' של ברצלונה שני ילדים מוכשרים. ג'ורדי אלבה ואלייש וידאל. השניים עזבו בדרכם לקבוצות אחרות ואף שחקן מאותו שנתון לא זכה לשחק בבוגרים של בארסה.

 

השניים שמסומנים כמגני נבחרת ספרד החלו את דרכם יחד. מאמנם בקבוצת הנערים, יורנס רודריגס נזכר כי החלו בתפקוד אחר לגמרי. וידאל שיחק קשר התקפי וג'ורדי אלבה היה כוכב הקבוצה כעושה משחק.

 


וידאל. מצא את עצמו חוגג בסביליה (Gettyiamges)

 

"הוא השחקן שעבד הכי קשה באימונים, מאוד פיזי, אבל היו לי שחקנים יותר מעניינים ממנו כמו הקשר ויקטור רודריגס (מושאל לחטאפה) ו-ויקטור רואיס (בלם ויאריאל)", ציין רודריגס.

 

אלבה עזב את נערים ב' בגלל שהוא לא היה מספיק גבוה בזמנו לשחקן הגנה ומשם עבר לקורנייה ואחר כך לוולנסיה. לוידאל היה קשה להתאקלם בברצלונה ולעלות לגילאים בוגרים יותר. הוא החל לנדוד בקבוצות חובבניות בנוער והמשיך למסע של 12 קבוצות כשבאמצע התגלגל אפילו לריאל מדריד ג'. באף קבוצה לא שיחק יותר משנתיים.

 

בעונת 2003/4 כשהוא בן 14 שיחק בחימנסטיק, אחרי עונה עבר לקדטים של ריאל מדריד, אחר כך לריאל מדריד ג', עונת 2006/7 הוא חתם בקבוצת ראוס ומשם עבר לאספניול ב'. משם הושאל לקבוצת דאם (2007/8). עונה לאחר מכן עבר כמושאל לשחק בליגה היוונית לקבוצת פאנתרקיקוס בה היה מושאל מאספניול ב', שם בקבוצה היוונית בוודאי ירימו איזה כוס אוזו לחיים היום לאות שמחה שהוא הגיע עד לקבוצה הטובה בעולם. הוא שיחק ביוון בסך הכל 8 משחקים.

 


אלייש וידאל עם אלבה. סגרנו מעגל (AFP)

 

הוא עבר בנאסטיק ופואבלה דה מאפומנט מהליגה השלישית ולאחר שנה הגיע למאיורקה ב'. רק ב-2011/12 החל למצוא את עצמו כששיחק באלמריה בליגה השנייה בה רשם 41 משחקים תחת אונאיי אמרי שהעלה את הקבוצה לליגה הבכירה.

 

אלמריה היתה הכל עבור וידאל שבפעם הראשונה הרגיש בורג חשוב בקבוצה. אפילו בת זוגו דבורה היא מאותה העיר ויש להם בת בגיל שנה.

 

אמרי שעבר בוולנסיה, זכר לו חסד דווקא כשהפך למאמן סביליה. הוא רכש אותו והפך אותו ללהיט. אמרי שיכנע אותו לעבור מתפקיד המגן השמאלי לצד הימני וזה הצליח. הוא ניצל את העובדה שווידאל שולט בשתי הרגליים. המאמן הבאסקי ניצל את היכולות של וידאל היטב, שידרג אותו והרוויח לגמרי. "אני שחקן שבנה את עצמו. לא חושב יותר מדי על העתיד, אני תמיד רואה את עצמי בראי והאיש שמעביר על עצמי את הביקורת הכי גדולה", העיד וידאל עצמו.

 


וידאל במדי אלמריה. אמרי זכר לו חסד (Gettyimages)

 

מגני העתיד של בארסה וספרד

המגמה כאמור השתנתה לפני שלוש שנים כשאלבה סגר מעגל לאחר שפרח במדי ולנסיה. עכשיו וידאל שהגיע מסביליה ועבר אפילו בנערים של ריאל מדריד הגשים חלום. הוא שחקן אלמוני יחסית לשמות הגדולים שהביאה ברצלונה בשנים קודמות, אבל בעונה החולפת עשה קפיצת דרך ענקית והגיע עד נבחרת ספרד. בגיל 26 עתידו עדיין לפניו. מעתה ויסנטה דל בוסקה יעקבו אחריו בקביעות על מנת לכלול אותו גם בסגל ליורו 2016.

 

"הוא שיחק בהרבה קבוצות, אבל יש לו יכולת פיזית מצוינת בנוסף לשאר היכולות ואין לי ספק שהוא יתאקלם אצלנו במהירות. אחרי הכל הוא כבר לבש את החולצה של ברצלונה. הוא התפתח בצורה מצוינת בסביליה", החמיא חברו לקבוצת נערים ב' ההיא, ג'ורדי אלבה.

 

אלבה ו-וידאל הם למעשה כעת שני מגיני העתיד של ברצלונה בשמאל ובימין. וידאל חתם לחמש עונות תמורת 18 מיליון יורו שהועברו לסביליה ועוד 4 מיליון יורו יועברו לפי בונוסים שונים וחתם על סעיף שחרור של 60 מיליון יורו.

 


הרגע הגדול בסביליה. יהיו עוד הרבה כאלו (Gettyimages)

 

לואיס אנריקה גם הוא שבע רצון מהרכש וטען שווידאל יכול לשחק בשלוש עמדות שונות, דבר שייתן לא מעט פתרונות למערך שלו. מדובר בתוספת כוח רצינית למועדון למרות שהוא עדיין בגדר שחקן אלמוני יחסית.

 

הוא יצטרך להילחם עם דני אלבס שהאריך את חוזהו בשנתיים בברצלונה, אבל וידאל לא חושש. ברצלונה הפכה כעת את אגף ימין שלה לאחד החזקים באירופה, אך וידאל כמו שכבר אמרנו, יכול להתגלות בכל מיני עמדות אחרות. שחקן רב גוני שבקרוב כבר ממש לא יהיה בגדר אלמוני.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי