גודס: "זה לא איום סרק, מכבי ת"א מסוגלת לעזוב"

גודס. ליאור אליהו הוא שובר שיווין בליגה
גודס. ליאור אליהו הוא שובר שיווין בליגה | צילום: דני מרון

אקס הצהובים: "בשנה הבאה הם ישחקו בליגה אירופית נוספת מלבד היורוליג"

(גודל טקסט)

הניצחון שהשיגה הפועל ירושלים על מכבי תל אביב (85:94) כבר לא מרגש איש, בשנתיים האחרונות זה הפך לריטואל קבוע. ירושלים ניצחה בשבעה מעשרת המשחקים שקיימה נגד הצהובים והניצחון אתמול התווסף לזה שהושג בסיבוב הראשון ביד אליהו (82:89). שני ניצחונות העשויים להעניק לשחקניו של דני פרנקו, בתום משחקי הסיבוב השלישי בליגה את המקום הראשון בטבלה ואת הזכות לארח בפיס ארנה בבירה את הפיינל פור.

 

היום (רביעי) יפתחו שתי הקבוצות את שלב 32 הגדולות ביורוקאפ, הפועל ירושלים מול סארטוב הרוסית. בעוד הצהובים יארחו את אולימפיה לובליאנה. למרות ההיסטוריה, הצלחה במפעל המשני של אירופה חשובה יותר לאדומים, במטרה להבטיח שיבוץ טוב יותר לקראת העונה הבאה – בין אם במוקדמות היורוליג או בליגת האלופות המתהווה של פיב"א.

 

 

"ירושלים קבוצה טובה וזו לא השנה הראשונה שהם מוכיחים זאת". את המשפט הזה אמר לא אחר ממי שהיה עד לאחרונה מאמנה של מכבי ת"א, גיא גודס. "מדובר בקבוצה שבנויה נכון לליגה ויש להם את הישראלים הכי טובים. ליאור אליהו הוא שובר שיווין בליגה הישראלית וכשהוא טוב הם מאד דומיננטיים וחזקים. הם עושים את ההבדל".

 

דונטה סמית'. "השחקן הכי טוב בליגה, בהפרש ניכר" (דני מרון)

 

חשבתי שדונטה סמית' עושה את ההבדל?

"זה נכון. לא רק ליאור עושה את ההבדל. ליאור הוא הטוב מבין הישראלים ודונטה הוא הכי טוב מבין הזרים. כשדונטה מפוקס, הוא הזר הכי טוב בארץ. שהוא בפורמה, מרוכז ובא עם אנרגיות קשה לעצור אותו בכל רמה גם ברמה של יורוליג. אני לא מחדש כלום. גם כשהוא היה בחיפה הוא היה דומיננטי. דונטה הוכיח שכשהוא מגיע מרוכז למשחקים שמעניינים אותו הוא גם מנצח אותם".

 

למה הוא לא במכבי ת"א?

"הייתי שם לפני שנה כשהציעו לו חוזה והוא בחר בירושלים משיקולים שלו. זה בכלל לא נכון שמכבי ת"א לא רצתה אותו. היה כבר חוזה על השולחן והוא החליט ללכת לירושלים מסיבותיו הוא".

 

הרווח כולו שלהם…

 "אין ספק שהם קפצו איתו מדרגה הוא הכי טוב בליגה בהפרש ניכר. הוא שובר שיווין. שהוא שם אז ירושלים חזק בתמונה. יש להם סגל מאד חזק עם דונטה, ובלעדיו. אבל כשהוא שם מדובר בתוספת כוח עצומה"

 

רוצ'סטי. "לא ניתן ללכת נגד חוקי המדינה" (אודי ציטיאט)

 

למה מכבי ת"א הפסידה את המשחק?

"מכבי ת"א שמרה פחות טוב, היא פשוט לא הצליחה להתמודד עם דברים שירושלים עשתה. הם שברו די בקלות את הלחץ של מכבי ת"א שכמעט ולא היה קיים. כל פעם שהשחקנים ניסו ללחוץ, ירושלים שברה זאת ורצה למתפרצת. הם לקחו את המשחק לכיוון שלהם. כל הפיק נ' רולים מצד המגרש, כל הבק-דורים שירושלים עשתה לא זכו למענה.

 

ירושלים היא קבוצה שמוסרת הכי הרבה בליגה. בכל משחק מעל 20 אסיסיטים. יש להם שחקנים מאד אינטליגנטים. יש להם כמה שחקנים שמסוגלים למסור יותר מ-5 אסיסיטים במשחק וזה מאד משמעותי. במשחק הספציפי הזה למכבי לא היו תשובות למה שירושלים עשתה".

 

שני הניצחונות העונה של ירושלים על מכבי הכריעו לדעתך לגבי מיקום הפיינל פור?

"ממש לא. להיות במקום הראשון ולהישאר שם זה לא לנצח את המשחקים בין ירושלים למכבי ת"א אלא ובעיקר לא ליפול במקומות הקטנים. כרגע ירושלים יותר חשופה במשחקים נגד הקבוצות הקטנות. הם באים פחות ממוקדים. אולי הם לא רגילים לעשות את המעבר בין אירופה לליגה, בצד השני זה לא יקרה".

 

"החוקים במנהלת נועדו להחליש את מכבי ת"א"

 

משחקי היורוקאפ שיפתחו השבוע ישפיעו על היכולת של השתיים?

"מכבי ת"א רגילה לשחק פעמיים בשבוע. יש לה סגל מאד רחב של 13-14 שחקנים. הם יודעים להתנהל בשתי מסגרות. אני בטוח שבמשחקי היורוקאפ מכבי לא תובך, לפחות לא במשחקים הקרובים. לא לובליאנה, לא ניז'ני וגם לא קאזאן יכולים לאיים עליהם. לדעתי הם יעברו את הבית הזה די בקלות, למרות שבשנה שעברה קבוצות שנפלו מהיורליג ליורוקאפ אכלו מרורים".

 

קירדצ'קין מניז'ני. "לא מסוגלים לאיים" (דני מרון)

ומה לגבי הפועל ירושלים?

"הבית שלהם קשה יותר. יש להם את גראן קנאריה, שטרסבורג וסראטוב שהם קבוצות קשות. גראן קנאריה ושטרסבורג קבוצות מצוינות והן הפייבוריטיות לעלות, זה יהיה המבחן הגדול של ירושלים. זה לא סוד שהליגה שלנו היא ליגת של פאוור פורוורדים. ליאור ודאנקן בליגה שלנו מספיקים, אבל באירופה זה לא עובד. רואים את זה במשחקים בין הקבוצות הישראליות לאירופאיות".

 

אז הרמה בליגת ווינר נותרה בעינה?

"לדעתי כן, בעיקר כי הזרים פחות טובים. קבוצות מגלות חוסר יציבות מאד בולט ומחליפות כל הזמן שחקנים. כל הזמן יש שינויים בקבוצות וכל פעם צריך ללמד מחדש את השחקנים החדשים וזה לא פשוט. כשרואים בליגה משחקים המסתיימים בהפרשים של 30 ו-40 הפרש זה סימן לירידת הרמה.

 

אז מכבי ת"א צריכה להיות רגועה מהמפגש מול מכבי חיפה בגביע?

לא, זה משחק מאד קשה. מדובר במשחק אחד עם המון לחץ שיכול להשפיע לכאן או לכאן. מה שקרה במשחק הליגה האחרון בין הקבוצות (מכבי ת"א ניצחה ב-40 הפרש) לא קשור למה שיהיה במוצ"ש. כדי שמכבי ת"א תעפיל לחצי הגמר היא חייבת לבוא מרוכזת ואם לא היא תהיה מובכת".

 

הנהלת מכבי ת"א. "מדברים על עזיבה" (עדי אבישי)

 

מכבי עזבה את המנהלת, זה הפתיע אותך?

"ההגבלות והחוקים נועדו להחליש את מכבי ת"א. כנראה שגם ירושלים נכנסה למשוואה הזאת. צריך למצוא פתרונות איך לשפר את הרמה בליגה ואת הרמה של השחקן הישראלי ולא להמציא חוקים שיבלמו אחרות".

 

"לכל חוק יש פרצה. לחוק הרוסי מצא פתרון מתאזרחים – ואי אפשר להגביל מתאזרחים כי מדובר בחוק מדינה. גם חוק הצעירים פוגע במכבי ת"א. בלתי אפשרי לאלץ קבוצה מכבי ת"א להודיע 36 שעות לפני משחק מי הזרים או הישראלים שיתלבשו. הקבוצה חוזרת מאירופה ביום שישי ומקיימת אימון בשבת לא יכולה לדעת מי חזר בריא ומי לא. זו שטות גמורה. הם מרגישים, ובצדק, שחוקים חוקקו כדי לפגוע בהם".

 

מכבי מסוגלת לממש את האיום ולעזוב את הליגה?

"אני חושב שכן. זה לא איום סרק, הם מדברים על זה כל הזמן. מכבי ת"א בשנה הבאה תשחק ביורוליג ועוד מפעל אירופאי, אדריאטית או מפעל אחר, אז לא יישאר לה זמן לליגה המקומית. אם מכבי ת"א תעזוב את הליגה זה יהיה הפסד לכולם והשאלה כמו בחיים היא מי יפסיד יותר. מכבי או הליגה. לדעתי זו תהיה הליגה כי היום הרבה ספונסרים באו לליגה בגללה ואם היא לא תהיה שם, גם הם יקבלו רגליים קרות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי