עומד במקום: מה עדיין חסר לעדן בן בסט?

בן בסט
בן בסט | צילום: דני מרון

אלון מזרחי, רפאלוב ובדש טוענים שמכבי ת"א פספסה את החלוץ

(גודל טקסט)

אחת התעלומות הלא פתורות בקריית שלום היא סוגיית אי השתלבותו של עדן בן בסט. הוא הגיע לפני שנתיים עם רזומה מרשים בסכומים אדירים, אבל מתקשה לעמוד בציפיות. 

בן בסט לוקח ממכבי ת"א 450 אלף יורו לעונה, או 400 אלף אם הוא לא משחק. ולמרות שמכבי מוכנה לשאת בחלק משכרו, אין כרגע קבוצות שיכולות לעמוד בעלות כזו והוא יישאר בקבוצה גם אחרי סגירת חלון ההעברות.

בן בסט אמר השבוע לחבריו לקבוצה שמיששו את הדופק אם הוא בדרך החוצה: "מכבי ישבו עליי שלוש שנים שאחזור מצרפת ובסוף קיבלו אותי. הם אחראים בלעדיים לכל מה שקורה איתי". מדובר בשחקן האהוב ביותר בחדר ההלבשה בקרית שלום, אחד שלא רואים עליו מרירות. הוא בא לכל אימון ונותן הכל כמו מקצוען, אבל המאמנים מתחלפים, הקריירה רצה והמספרים שלו לא מספרים כלום. 

"חשבנו ששווה להשקיע בו, אבל הוא לא מתאקלם", אומרים בקרית שלום. "הוא לא מספיק טוב למכבי. הוא רגיל לשחק בקבוצות שיוצאות למתפרצות כשיש שטח. זה לא מתאים למכבי וגם לא התאים בזמנו כשהוא היה במכבי חיפה ובהפועל ת"א. בנוסף, הוא נכנע למצב ולא מספיק חזק מנטלית".

גורם אחר במועדון אמר: "הוא גמלוני, לא מהיר ולא עושה תנועה ללא כדור. כשהוא על המגרש אנחנו פחות שולטים והכדור פחות ברגליים שלנו. חשבנו שהוא תותח, אבל הוא לא מתאקלם. זו נפילה".


בחדר ההלבשה הוא השתלב נהדר (עדי אבישי)

ליאור רפאלוב הוא אחד מחבריו הקרובים ביותר של בן בסט: "עדן חלוץ גדול שכבר הוכיח את עצמו בליגה הצרפתית ובנבחרת ישראל. קורה לא פעם בכדורגל ששחקן מאוד איכותי לא מתחבר לקבוצה מסוימת. באירופה זה קורה המון ששחקן מצליח בקבוצה מסוימת, אבל לא פוגע עם קבוצה אחרת". 

"בשביל לתת את היכולת שמצפים ממנו הוא צריך לקבל דקות", ממשיך רפאלוב. "אני מכיר אותו מצוין וכשמאמן נותן לו גב ואומר לו 'אתה החלוץ שלי', הוא גם מחזיר לו במספרים. מאז שהוא היה איתי בנוער הוא היה מלך השערים של כל קבוצה ששיחקה עליו. זה קרה גם בטולוז, בברסט, בהפועל חיפה ובנבחרת ישראל בקמפיין הקודם, כשאלי גוטמן נתן לו את המושכות. כחבר טוב שלו קשה לי מאוד לראות אותו נקלע למצב שהוא נמצא בו וכמובן שהוא מאוד מאוכזב מהמצב, שנובע מכמות של כמה גורמים".

הוא צריך לעזוב?

"קודם כל הוא צריך לשחק, אחרת הוא לא יראה מה הוא שווה כפי שהוא הראה בעבר. הוא יכול ועוד איך לעזור למכבי חיפה, הפועל ת"א וכל מי שמחפש חלוץ. אבל יש לו חוזה גבוה שלא כל קבוצה יכולה לקחת ובשנה וחצי האחרונות הוא לא עשה כלום".


בן בסט, מחפש דקות או קבוצה מתאימה? (עדי אבישי)

אלון מזרחי, שם נרדף לחלוץ, טוען: "עדן בן בסט לא יכול להצליח כי הוא לא מקבל דקות משחק, וזה כי מכבי משחקת על ערן זהבי כחלוץ. זהבי הוא זה שנותן את הגולים, לכן הם לא נותנים לו לשחק. אם הוא יילך לכל מקום אחר בליגה החלשה שלנו הוא יצליח וייתן גולים, ככה שאם הוא יעבוד קשה וישחק 90 דקות הוא יבקיע. אין פה חלוצים והליגה נחלשה מאוד לעומת השנים שאנחנו שיחקנו. עדן בן בסט לא שכח כדורגל והוא רק בן 27-28".

אבל שנתיים הוא עומד במקום.

"כי הוא לא שיחק. חלוץ צריך לשחק והרבה. במכבי הייתה רוטציה וקשה מאוד לתפקד ככה כשאתה לא משחק קבוע. אם מכבי משלימה לו את החוזה, כדאי לו ללכת להפועל ת"א, מכבי חיפה או בית"ר ירושלים – שם ייהנו ממנו".

ברק בדש, שנאבק עם בן בסט על חולצת ההרכב במכבי ת"א, מתעקש גם הוא: "עדן חלוץ מצוין. היה חסר לו מזל ואיזה גול או שניים בשביל לצאת לדרך חדשה, שזה משהו שכולם חיכו לו וזה לא בא. לפעמים אתה מגיע לקבוצה ואין מה לעשות, זה לא הולך. אני בטוח שלאן שהוא יילך הוא יצליח לחזור לעצמו כי הוא חלוץ מצוין. יש הרבה חלוצים שהצליחו במקומות אחרים, הגיעו למכבי וזה לא עבד".

איך נשארתם חברים למרות המאבק על ההרכב?

"מה שמאפיין את מכבי תל אביב זה חדר ההלבשה הבריא למרות שיש המון שחקנים טובים והרבה אגו, אבל שמים את זה בצד. אני ועדן חברים טובים עד היום, למרות התחרות".

כדאי לו להישאר או לעזוב?

"הכל נזיל בכדורגל ומשחק טוב או שניים יוציאו אותו לדרך חדשה. אם תהיה לו הצעה טובה ממקום אחר, כדאי לו ללכת. אבל זה שיקול שלו אם לעזוב כי זה תלוי בהרבה דברים".


עדן בן בסט, הגול אפשרי (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי