שברו את הקרח: מכבי ת"א ניצחה 83:87 בנובגורוד

רוצ'סטי. רגיל לקור
רוצ'סטי. רגיל לקור | צילום: דני מרון

הצהובים נקלעו למשחק חפירות אך שמרו על היתרון בסיום. רוצ'סטי בלט

(גודל טקסט)

יש משחקים שפשוט חייבים לנצח. מכבי תל אביב חוזרת לישראל לאחר ניצחון 83:87 בנובגורוד שהעלה אותם למאזן 0:2 בשלב 32 הגדולות של היורוקאפ.

 

אולי בשל הקור המקפיא ששרר באולם (21- מעלות), אולי בשל חיסרון במוביל כדור נוסף לאחר שחרורו של ג'ורדן פרמאר, אך שחקניו של ז'אן טבק התקשו להיכנס למשחק ונגררו לקרב חפירות מול ניז'ני.

 

 

טיילור רוצ'סטי, שחזר למקום בו כיכב בשנה שעברה, הוביל את הצהובים והשתדל לשמור כוחות במהלך המשחק. מלבדו, אף שחקן אחר לא הצליח לתת תפוקה לאורך המשחק. למזלם, התעוררות של דווין סמית' בסיום בתוספת שני איבודי כדור מכריעים של ויקטור ראד המקומי, סידרו ניצחון 12 מ-13 משחקים.

 

רוצ'סטי, עם 17 נקודות, הוביל רשימה של חמישה שחקנים שסיימו בדאבל פיגרס. טרבור אמבקווה סיים עם דאבל-דאבל של 10 נקודות ו-14 ריבאונדים. דימיטרי חובסטוב בלט בשורות המארחים עם 14 נקודות.

 

מהלך המשחק 

 

רבע ראשון

 

הצהובים פתחו את המשחק טוב עם שלשה של סילבן לנדסברג, אך בהמשך התקשו להתחמם בקור הרוסי, ולא הצליחו להגיע למצבי קליעה נוחים. הרוסים השתלטו על המשחק  וכבר עלו ליתרון 8:13, אך התעוררות של האורחים בראשותו של דגן יבזורי (6 נקודות), הורידה אותם ביתרון 18:20 בסיום הרבע.

 

רבע שני

 

ריצת 0:6 של האורחים בתחילת הרבע העלתה אותם ליתרון 21:28. הצהובים התחילו להפעיל את אומבקווה ואונוואקו מתחת לסל ועלו ליתרון 24:32. עם זאת, הרוסים לא ויתרו, ומשחק טוב של אנטונוב שמר את הרוסים במשחק והוריד את ההפרש 36:34 לצהובים. השחקנים של טבק לחצו שוב על הדוושה וכבר הגדילו את היתרון ל-8, אבל רפיון בהגנה בדקה אחרונה הוריד אותם להפסקה ביתרון 2 בלבד, 43:45.

 

רבע שלישי

 

הצהובים המשיכו לשלוח כדורים לצבע, אך ריצת 0:7 של הרוסים העלתה אותם ליתרון 50:51. מעתה והלאה המשחק הפך לקרב חפירות, כשבמשך שתי דקות שלמות אף אחת מהקבוצה לא הצליחה לקלוע סל שדה. דווקא לקראת הסיום השחקנים של שתי הקבוצות התעוררו, פניני בצהוב ובאבורין בלבן, והקבוצות ירדו בשוויון 63:63.

 

רבע רביעי

 

המשחק המשיך להיות צמוד, עד בריחה של הרוסים שעלו ליתרון 71:76. למרות שרנדל יצא ב-5 עבירות, הצהובים סגרו את הסל ושלשה של דווין סמית' קבעה שוויון 76:76. שלשה גדולה של לנדסברג העלתה את האורחים ליתרון עליו הם שמרו עד הסיום, 83:87 למכבי ת"א.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי