באיגוד הכדורסל החליטו: האקדמיה לבנים תפורק

הלוי. ניגודי אינטרסים
הלוי. ניגודי אינטרסים | צילום: עודד קרני, איגוד הכדורסל

בגלל מאבקים בהנהלה פרויקט הדגל ייסגר: "הפוליטיקה ניצחה"

(גודל טקסט)

פרויקט הדגל של איגוד הכדורסל – האקדמיה לכדורסל לבנים – תפורק. בהודעה רשמית שהוציא הערב איגוד הכדורסל נכתב כי "הוועדה המקצועית תבחן את המשך פעילותו בשנים הקרובות", אולם לספורט1 נודע כי האקדמיה כבר החלה מאחורי הקלעים בשלב הסגירה שלה, אך המהלך לא אמור להשפיע על השנה הקרובה.

 

מדובר בצעד משמעותי מאד, שכן האקדמיה שנפתחה בשנת 2009 עם הרבה תקוות לחקות מודלים מתקדמים בארצות כדורסל מתפתחות ולגדל דורות של שחקנים איכותיים, תפסיק את פעולה וכל ההשקעה הכספית האדירה של האיגוד, תרד כעת לטמיון. השחקנים הבולטים שיצאו מהאקדמיה הם רפי מנקו, תמיר בלאט ויובל זוסמן.

 

 

בשנים האחרונות החלו ראשי מחלקות הנוער להתעמת באופן שוטף עם ראשי האקדמיה ואף עצרו מעברים של כישרונות גדולים לעבור ממחלקות הנוער אל פרויקט הדגל של איגוד הכדורסל, במטרה לשמר את התארים בגילאי הנוער והנערים. המאבקים הללו יצרו ניגודי אינטרסים ותככים גדולים בין חברי הנהלה באיגוד.

 

שמיר. קיבל עוזר חדש (לירון מולדובן, מנהלת הליגה)

 

"הפוליטיקה והעסקנות ניצחו", אמר מאמן בכיר שלקח חלק מפעילות האקדמיה על ציר השנים, "במקום להשקיע רק בפרויקט הזה ולסגור את מחלקות הנוער מתחרויות, עשו את ההפך הגמור. הכדורסל הישראלי קיבל מכה קשה".

 

מודי מאור, עוזו של צביקה שרף באימון מכבי אשדוד הומלץ ע"י הועדה המקצועית לשמש  כעוזר שני לדן שמיר בנבחרת העתודה ועל אדיר אמר כעוזר שני לדניאל גוט בנבחרת הנוער. במקביל, איגוד הכדורסל הגיש מעומדות לארח את אליפות העולם עד גיל 19 בקיץ 2017 ואליפות אירופה 3 על 3 בקיץ 2016.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי