מרסיאל הציל את יונייטד וקבע 1:1 מול ווסטהאם

| צילום: Gettyimages

פאייה הכניע בכדור חופשי את דה חאה, הצרפתי (83) איזן והעביר את ההכרעה לגומלין

(גודל טקסט)

מנצ'סטר יונייטד הייתה קרובה לאבד עוד תואר, כשכבר פיגרה בביתה 1:0 נגד ווסטהאם, אך שער מאוחר של מרסיאל החזיר ללואי ואן חאל את הצבע ללחיים וקבע כי שתי הקבוצות ייפגשו למשחק חוזר שיקבע מי הקבוצה האחרונה שתצטרף לקריסטל פאלאס, ווטפורד ואברטון במשחקי חצי הגמר בוומבלי.

 

ואן חאל יכול להירגע. מרסיאל (gettyimages)

 

שתי הקבוצות נמצאות במאבק עיקש גם בליגה: הפטישים נמצאים במקום החמישי עם 49 נקודות, שתיים פחות ממנצ'סטר סיטי במקום הרביעי, ואילו השדים האדומים דולקים אחריהם במקום השישי עם 47 נקודות. שתיהן רוצות מאוד להגיע לליגת האלופות, אך במקביל הן מעוניינות לסיים את העונה בצורה מתוקה עם הגביע.

 

 

 

כשהמטען הזה נמצא על כתפיהן, התייצבו שתי הקבוצות לרבע גמר הגביע באולד טראפורד. ואן חאל בחר להמשיך להעניק קרדיט למרכוס ראשפורד הצעיר בהרכב, אך המחצית הראשונה התנהלה ברוב בשליטה של האורחים שהיו קרובים לכבוש מספר פעמים, אך לבסוף לא הצליחו לעשות את זה ושתי הקבוצות ירדו לחדרי ההלבשה ב-0:0.

 

ביליץ' מעביר לקארול הוראות, פאייה וסאקו חוגגים שער ענק (gettyimages)

 

למחצית השנייה מנצ'סטר עלתה בצורה נחושה ובמטרה לכבוש את השער הראשון, אך למרות כמה מצבים לא רעים היא דווקא הייתה הראשונה שספגה. ועוד איזה שער זה היה: בדקה ה-68 דמטרי פאייה העלה את הפטישים ל-0:1 לאחר שבעט כדור חופשי פשוט מושלם, שלא הותיר סיכוי לדויד דה חאה. ואן חאל נלחץ, עשה חילופים התקפיים ולבסוף בא על שכרו כאשר מרסיאל השווה מקרוב בדקה ה-83.

 

מועד המשחק החוזר טרם נקבע, אולם למנצ'סטר אין מספיק ימים לנוח וביום חמישי היא תנסה להציל מפעל נוסף, כשתארח את ליברפול (21:55, שידור ישיר בספורט2) בגומלין שמינית גמר הליגה האירופית עם פיגור 2:0 מהמשחק הראשון. ווסטהאם תנוח שישה ימים לפני שתתארח ביום שבת (16:50, שידור ישיר בספורט2) אצל צ'לסי בדרבי לונדוני.

 

נשאר בחיים. ואן חאל (gettyimages)

 

הרכבים

 

מנצ'סטר יונייטד: דוד דה חאה; גיז'רמה וארלה (מתיאו דרמיאן/88), כריס סמולינג, דיילי בלינד, מרכוס רוחו; מייקל קאריק, מרואן פלאיני (בסטיאן שויינשטייגר/76), ג'סי לינגארד; אנדר הררה, אנטוניו מרסיאל, מרכוס ראשפורד (ממפיס דפאי/76).

 

ווסטהאם: דארן רנדולף; מיכאיל אנטוניו, וינסטון ריד (פדרו אביאנג/61), אנגלו אוגאבונה, אארון קרסוול; צ'קו קויאטה, מארק נובל, עמנואל אמניקה (דיאפרה סאקו/64), מנואל לאנסיני, דימטרי פאייה; אנדי קארול (אנר ולנסיה/82).

 

מחוץ לאולד טראפורד כבר מוכנים (gettyimages)

 

מהלך המשחק

 

דקה 4

הזדמנות ראשונה למנצ'סטר: לינגארד הגיע ראשון להרמה מצד ימין והמשיך מהאוויר – הכדור חלף לא רחוק מהקורה.

דקה 5

הזדמנות ראשונה גם לווסטהאם: קרסוול העביר כדור רוחב מסוכן היישר לאנדי קארול, שמתוך הרחבה בעט בסיבוב – הכדור הלך לשמיים.

דקה 6

קארול מסר כדור אדיר לאמניקה מעבר להגנה, הניגרי דהר לעבר הרחבה ובעט לשער – דה חאה כבר נכנע אך הכדור חלף קרוב מאוד לקורה.


קרוב מאוד. אמניקה (AFP)

דקה 10

עוד הזדמנות טובה לווסטהאם: קרסוול החופשי לחלוטין הרים לרחבה, קארול הגיח מאחור ונגח בעוצמה, הכדור הלך גבוה.


צמד הנוגחים. קארול ופלאיני (AFP)

דקה 16

לינגארד לקח את הכדור מצד ימין, חתך למרכז ובעט לשער, אך הבעיטה הלכה החוצה.

דקה 17

ניסיון יומרני של ראשפורד: לינגארד הרים מצד ימין והחלוץ הצעיר ניסה להמשיך במספרת – הכדור אפילו לא היה קרוב.

דקה 18

הזדמנות נהדרת לווסטהאם! קרסוול שוב חופשי לחלוטין באגף שמאל קיבל את הכדור מפאייה, בתוך הרחבה הוא הרים בצורה מדודה ומדויקת לאמניקה, שניצב בתוך רחבת החמש. הניגרי היה יכול לנגוח לכל מקום אפשרי בשער אך הוא נגח היישר לידיים של דה חאה שאמר תודה וקלט.

דקה 19

הזדמנות רודפת הזדמנות, והפעם בצד השני. מרסיאל הקים מצד שמאל היישר לאנדר הררה, שבמרחק של שבעה מטרים המשיך מהאוויר. הכדור פגע בקרסוול והלך החוצה.


לא מדויק. הררה מול לאנסיני (Gettyimages)

דקה 27

הזדמנות גדולה להררה: רוחו קיבל כדור ברחבה ומסר אחורה לספרדי, שהגיע בריצה ובעט מהר – הכדור הלך לשמיים.

דקה 30

מרסיאל ניסה לעבור שני שחקנים, לא הצליח והכדור הגיע לראשפורד שניסה מקצה הרחבה לכבוש – הכדור פגע בשחקן הגנה ועף החוצה.


היה קרוב. ראשפורד (AFP)

דקה 57

מנצ'סטר פתחה טוב יותר את המחצית השנייה. אנדר הררה לקח כדור חופשי מצד שמאל, בין הרחבה לנקודת הקרן ובחר לבעוט לשער, רנדולף היה במקום וקלט.

דקה 59

ספק פנדל! התקפה יפה ומאוד מסודרת של יונייטד הסתיימה בבעיטה על סף הרחבה של הררה, שנעצר על ידי ריד שגלש לכדור, ספק בידו. הטענות של השדים האדומים לא הרשימו יותר מדי את השופט.

דקה 60

לינגארד מסר את הכדור לראשפורד, שהסתובב באומנות ברחבה והגיע למצב נהדר, אך הבעיטה שלו נהדפה לקרן על ידי רנדולף. מנצ'סטר מתקרבת!

דקה 63

אחרי דקות רבות בלחץ של מנצ'סטר, התקפה נדירה לווסטהאם. סאקו חדר לרחבה מצד ימין, רוחו גלש לרגליו וגרם להפלתו. שחקני ווסטהאם דרשו פנדל אך ההילוכים החוזרים הראו כיצד הארגנטיני נזהר שלא ליצור מגע בין הרגליים.

דקה 68

0:1 לווסטהאם! איזה שער ענק! פאייה לקח בעיטה חופשית מצד שמאל, מרחק של 20 מטר מהשער – הכדור עלה, הסתובב, ירד, פגע בקורה השמאלית וחדר פנימה. בעיטה פשוט מושלמת!



שער ענק (gettyimages)

דקה 75

בלינד ניסה להתחכם בכדור חופשי מחוץ לרחבה בצד שמאל – הוא בעט שטוח אך השוער הגיב טוב והדף לקרן.

דקה 78

שויינשטייגר, שנכנס כמחליף לפני דקות ספורות, קיבל מסירה טובה מתוך הרחבה וניסה להפציץ, אך הכדור הלך לשמים.

דקה 83

1:1! מנצ'סטר משווה, ולמען האמת זה הגיע לה. הררה התנהל עם הכדור בצד ימין והרים לרחבה, מרסיאל שהיה ממוקם שני מטר מהקו הצליח לעשות את המוטל עליו ולהשוות את התוצאה.



מרסיאל עם שער שאולי יהיה שווה תואר (gettyimages)

דקה 87

כמעט מהפך! קאריק לקח את הכדור ובעט חזק מחוץ לרחבה – הכדור התגלגל על הדשא לעבר הפינה השמאלית ולבסוף יצא החוצה.

דקה 90+1

כמעט 1:2 לווסטהאם! אנטוניו בעט מצד ימין כדור מסוכן מאוד לצד שמאל, דה חאה השתטח ובקצות האצבעות הדף לקרן.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי