הפאוליסטה היא הדלת לתהילה בברזיל

כדורגל ברזילאי
כדורגל ברזילאי | צילום: gettyimages

סלבה על פתיחת האליפות האיזוריות במולדת הסמבה. חגיגה לפני הקרנבל

(גודל טקסט)

עוד לפני הקרנבל שמתחיל בשבוע השני של פברואר, לא לדאוג. הקרנבל מתקיים כמו כל שנה מ-1640, אז הפורטוגלים הגיעו, מצאו את הילידים והתחילה החגיגה. לא נראה שגם בשלוש מאות השנים הבאות יבטלו איזה קרנבל. אבל לפני זה מחממים רגליים באליפויות המחוזיות. הפאוליסטה, האליפות של סאו פאולו, והקריוקה, זו של איזור ריו דה ז'ניירו, בראש. 

עונת הפאוליסטה התחילה ב-30 בינואר ואנחנו שם. 20 קבוצות וביניהן סאו פאולו, קורינתיאנס, פלמייראס, סנטוס, אלופת הפאוליסטה 2015, ואחרות יתחרו על הענקת הזכות להסתובב בעיר עם חולצה של הקבוצה שלך. האוהדים אוהבים באמת את האליפויות המחוזיות. זה בבית, קרוב לבית, בתוך הבית. 

אליפות של ריו, סאו פאולו או מינאס נחשבות להרבה יותר מרגשות בשביל האוהדים מאשר הברזילראו, שזו ליגה יותר גדולה, יותר רצינית, יותר נחשבת וגם מקנה מקום בליברטדורס. כל זה קשה מדי. תן לאוהדים את האליפות המקומית – הפאוליסטה, הקריוקה, המינייראו – והם יהיו שמחים כל השנה עד הפאוליסטה 2017. 


זה רוברטו, גם הוא עבר שם (gettyimages)

מבחינת כדורגל, זו הבמה הכי טובה לכל שחקן: לצעיר שרוצה להראות לכולם שמקומו בכיתה של הגדולים; לוותיקים יותר שהעיניים שלהם מופנות לברזילראו ותמיד פוזלים לאירופה; לשחקנים כמו דייגו קוסטה, פפה, דקו, בלטי, אנדרסון טליסקה – כולם ורבים אחרים התחילו בפאוליסטה, לא הספיקו אפילו ברזילראו אחד והם כבר היו באירופה. 

הקבוצות עצמן מתכוננות לדבר האמיתי, שזה הברזילראו במאי. בינתיים כולם רוצים לראות מה יש להם להראות לנו, מה-30 בינואר עד שמונה במאי. יש לנו מעט זמן והרבה שחקנים לבדוק, לבחור ולחלום שיצליחו. אנחנו איתם בשידורים הישירים מדי שבת וראשון. אז אל תשכחו לישון קודם סיאסטה.


אוהדי קורינתיאנס, מחכים גם לכם (gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי