4,735 דולר לכרטיס, 5 מיליון לפרסומת וביונסה

הערב הגדול של הספורט האמריקני
הערב הגדול של הספורט האמריקני | צילום: AFP

הכל מוכן: דנבר וקרוליינה ייפגשו הלילה בסופרבול 50 (01:30, ספורט1 וב-HD)

(גודל טקסט)

הסופרבול ה-50 שייערך הלילה בין קרוליינה לדנבר יהיה במובנים רבים גמר של ניגודים (01:30, ישיר בספורט1 וב-HD). מצד אחד הקוורטרבק הבולט בליגה, קאם ניוטון, שצפוי לזכות בקרוב בתואר ה-MVP, שמגלם את הזן החדש של העמדה החשובה במשחק עם יכולתו למסור ולרוץ.

 

ניוטון בן ה-26, שנבחר במקום הראשון בדראפט ב-2011, הוביל את קרוליינה למאזן 1-15 בעונה הרגילה – הטוב בליגה – ומלבד 35 מסירות לטאצ'דאונים הוא גם רץ ל-10 נוספים, רק אחד פחות מהרצים המובילים בליגה. לעומתו, הקוורטרבק בן ה-39 של דנבר, פייטון מאנינג, שניוטון מכנה השריף, מייצג אולי טוב יותר מכל שחקן אחר את הזן הקלאסי של הקוורטרבקים.

 

קוורטרבק מזן אחר. קאם ניוטון (AFP)

 

 

מאנינג החבול והפצוע נחשב אולי לקוורטרבק הטוב ביותר של העונה הרגילה, אך פציעות קשות וירידה ביכולת מסמנים כי מי שזכה בחמישה תארי MVP  ובאליפות אחת מקרב לסוף דרכו. "ייתכן שזהו הרודאו האחרון שלו", הודה מאנינג בשיחה פרטית עם מאמן יריב בסיבוב הקודם בפלייאוף, כאשר הרבה בארה"ב מקווים שירכב אל השממה עם תואר נוסף באמתחתו.

 

מאנינג כאמור כבר רחוק משיאו, ודנבר חייבת את העובדה שהיא בסופרבול בעיקר להגנה שלה, שהיא הטובה בליגה, בעוד שקרוליינה מובילה את ה-NFL בממוצע נקודות למשחק (32.2). לקרוליינה גם אחת מההגנות הטובות בליגה, מה שמסביר מדוע היא הפייבורטית לזכייה.

 

הרודאו האחרון שלו? פייטון (AFP)

 

אין צל של ספק שצפוי מפגש מרתק על המגרש, אך הסופרבול הוא כידוע הרבה יותר מעוד משחק פוטבול. כ-68,500 צופים ימלאו את אצטדיון ליווייס בסנטה קלרה, קליפורניה, כשכרטיס ממוצע נמכר נכון לאתמול בכ-4,735 דולר. פרסומת של 30 שניות תעלה כ-5 מיליון דולר, כשבשנה שעברה הסופרבול שבר את שיאי הרייטינג בארה"ב עם 114.4 מיליון צופים. ליידי גאגא תבצע את ההמנון, בעוד שלהקת קולדפליי תופיע במחצית יחד עם ביונסה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי