מזרחי: לוזרים? אולי זו הייתה כותרת צודקת

מבטיח שילמד מהלקחים. מזרחי
מבטיח שילמד מהלקחים. מזרחי | צילום: דני מרון

היו"ר: עונה של פעם ב-50 שנה, נכשלנו עם 2-3 זרים. בונים את העונה הבאה

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב עוברת את אחת העונות הקשות הזכורות עליה. לאחר שרק לפני כחודשיים רשמה נקודת ציון שלילית, כאשר לראשונה בתולדותיה לא הצליחה לעלות משלב הבתים של היורוליג, הגיעה גם ההדחה המביכה משלב הבתים השני של היורוקאפ, המפעל בו נהנו הצהובים לזלזל במשך השנים.

 

ההפסד הביתי לניז'ני נובגורוד, שסיים את העונה האירופית של הצהובים, מהווה נקודת ציון נוספת בימים הקשים שעוברים על המועדון. כזכור, רק בשבת נחלה מכבי את התבוסה הגדולה בתולדותיה בליגה, 91:56 נגד מכבי חיפה. עם המטען הכבד הזה היא תצטרך להתמודד ביום שני, אז תפגוש את נס ציונה בחצי גמר הגביע.

 

 

כחלק מהניסיונות לעצור את המפולת, עלה יו"ר המועדון שמעון מזרחי לשידור בגלי צה"ל, וניסה לפזר מעט אופטימיות בקרב האוהדים. "בסופו של דבר, הפסדנו בהארכה בבית וזה חבל מאוד", אמר מזרחי. "פעם במצבים כאלה היינו מצליחים גם לנצח למרות שליריבה היה יום מוצלח של קליעות מה-3".

 

פעם היו מנצחים משחקים כאלה (עדי אבישי)

 

היו"ר המיתולוגי נשאל לגבי המילה "לוזרים", שהתנוססה עם צבע אדום מעל כותרות אחד מעיתוני הבוקר, והפתיע כאשר לא ביטל אותה: "כותרות מוכרות עיתונים, אבל מאוד יכול להיות שהפעם הכותרת הייתה צודקת".

 

"למרות שזה היה משחק יורוקאפ היו 8,500 איש בהיכל, איש לא זז עד להארכה ואולי בחצי הדקה האחרונה אנשים קמו", התייחס מזרחי לטענה כי רבים מאוהדי מכבי לא טרחו להגיע למשחקי היורוקאפ ורבים אחרים עזבו את יד אליהו לפני סיום המשחק. "היה עידוד מפליא, אני לא יכול להתלונן בפני איש מהאוהדים, זה היה המצב ונסתכל קדימה".

 

"צריך להתמקד בליגה ובגביע", הוסיף מזרחי, וניסה להביט קדימה. "זה קורה אחת ל-50 שנה, חבל שזה קרה, צריך להסיק את המסקנות ולהמשיך קדימה. עונה הבאה תהיה קשה מאוד, צריך להתחיל לבנות את הקבוצה כבר מעכשיו, זו תהיה עונה מפרכת. אני בטוח שנדע ללמוד את הלקחים מהטעויות שעשינו העונה".

 

אי אפשר להתלונן בפני הקהל. אוהד מאוכזב (עדי אבישי)

 

מזרחי התבקש להשוות בין העונה הנוכחית, שכאמור אינה מהמוצלחות בתולדות המועדון, לבין עונת 1992/93, בה זכתה גליל עליון באליפות, והשיב: "מה שמשותף לשתי העונות זה שסבלנו מפציעות בלי סוף. גם נגד ניז'ני סילבן לנדסברג ודווין סמית' בקושי עמדו על הרגליים. דברים כאלה קורים".

 

"זמנים משתנים, כשאתה מתמודד באירופה צריך להשתדל להתמודד כשווה בין שווים וצריך שחקנים זרים בעלי איכות טובה", נאנח היו"ר. "לשחקנים הישראליים שלנו נוסף לאחרונה גל מקל שאני חושב שזה היה תגבור רציני. לגבי הזרים: נכשלנו עם שניים או שלושה מהם, אבל אני עדיין מקווה שהמשך העונה יהיה טוב מאשר פתיחתה".

 

כישלון בתחום הזרים. אונואקו, שכבר לא פה (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי