מבט מאירופה: "דף שחור בהיסטוריה של מכבי ת"א"

מכבי זרקה שלשות פעם אחר פעם
מכבי זרקה שלשות פעם אחר פעם | צילום: עדי אבישי

ביבשת הופתעו מהצהובים: "זו לא מכבי שהכרנו וממנה התפעלנו, ראויה ליותר"

(גודל טקסט)

לא בטוח שמי שעוקב אחרי מכבי תל אביב העונה נפל מהכסא למשמע ההדחה מהיורוקאפ, אולם ברחבי אירופה ההפסד הביתי של הצהובים לניז'ני נובגורוד, שבעקבותיו הם עפו מהמפעל השני בחשיבותו, התקבלה בהפתעה גדולה.

 

אתר הכדורסל האירופאי, "יורוהופס", ערך את דירוג המחזור האחרון בשלב השני של היורוקאפ, בו זכתה מכבי להתייחסות נרחבת. הדחתה של ולנסיה, לצורך ההשוואה, זכתה לאזכור קצר במיוחד, למרות שמדובר בהפתעה ענקית: העטלפים, שדורסים העונה את הליגה הספרדית עם מאזן 1:18 (הפסידו לראשונה רק במחזור האחרון ללבוראל קוצ'ה) ושסיימו גם את השלב הראשון של היורוקאפ עם 0:10, טואטאו מהשלב השני בשל הפסד כפול ללימוז' הצרפתית.

 

 

"מועדון היסטורי ומכובד כמו מכבי היה ראוי להרבה יותר", כתב אנטוניס סטרוגילאקיס תחת הקטגוריה "האכזבה", שהוצמדה למכבי תל אביב. "לאחר האכזבה העצומה שהתלוותה להדחה מהיורוליג, נכתב 'דף שחור' נוסף בהיסטוריה של הקבוצה".

 

"בימים כתיקונים, מכבי הייתה מגיעה למשחק נגד ניז'ני עם ההילה והכוח המאפיינים קבוצה פייבוריטית עם שחקנים שיודעים מה לעשות על הפרקט וכיצד להשיג את התוצאה הנדרשת בקרב שכזה", המשיכו לכתוב באתר. "אך אבוי, זו לא מכבי אותה הכרנו וממנה תמיד התפעלנו: כדורסל רע, זריקות מיותרות, היעדר יצירתיות והתנהלות הגנתית איומה".

 

"זריקות מיותרות והיעדר יצירתיות" (עדי אבישי)

 

"יתרה מכך, במהלך ההארכה מכבי לא ניצלה את היתרון בזריקות העונשין, ובמקום זה היא זרקה שלשות פעם אחר פעם. ההדחה הייתה צודקת". סיכמו שם.

 

מהעבר השני, התצוגה המרשימה של הרוסים לא חמקה מעיני האתר. ניז'ני זכתה בקטגוריית "הניצחון הגדול", כשבין היתר נכתב עליה שהיא לא רק עלתה לשמינית הגמר, אלא גם השיגה ניצחון חוץ מרשים נגד יריבה מלאת ניסיון ועם תקציב גבוה יותר באמצעות כדורסל אטרקטיבי שאוהדיה למדו להעריך בעונה שעברה ביורוליג. את תואר ה-MVP של המחזור קטף דימטרי חבוסטוב, שהצטיין ביד אליהו עם 19 נקודות ו-10 אסיסטים.

 

ומה לגבי הפועל ירושלים? התצוגה המחפירה של האלופה, שהובסה 108:61 בגראן קנאריה וסיימה את הסיבוב השני עם מאזן מביך של 6:0 כלל לא הוזכרה בסיכום המחזור.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי