קניה עשויה להיעדר מריו בשל חשש מווירוס זיקה

דייויד רודישה
דייויד רודישה | צילום: gettyimages

הוועד האולימפי במעצמת האתלטיקה הודיע: "אנחנו לא מתכוונים לקחת סיכונים"

(גודל טקסט)

אולי באתיופיה כבר חוגגים, אבל בהחלט לא מדובר בחדשות טובות לספורט העולמי. בוועד האולימפי של קניה שוקלים לא לשלוח ספורטאים למשחקים האולימפיים בריו דה ז'ניירו בשל החשש מהידבקות בווירוס הזיקה, שהתפשט בברזיל וגרם לבהלה של ממש ברחבי אמריקה הלטינית. 

וירוס זיקה גורם למומים אצל תינוקות, שנולדים עם היקף ראש קטן מהממוצע, ובמדינה האפריקאית חוששים לקחת סיכון. "אנחנו לא מתכוונים לקחת סיכון בכך שניקח לשם קנייתים אם התפשטות הזיקה תגיע למימדי מגיפה", הכריז קיפצ'וגה קיינו, ראש הוועד האולימפי במדינה, עוד לפני שבסביבתו מיהרו לצנן את השמועות. 

מהוועד האולימפי הבין-לאומי נמסר שהם מצויים בקשר אדוק עם המארגנים וגורמי בריאות מקומיים, בעוד שראש המשלחת של קניה הודה שעדיין מוקדם מכדי לקבוע את חומרת המצב והשפעתו על המשתתפים במשחקים האולימפיים. מברזיל כבר נמסר כי לספורטאים ולצופים לא נשקפת שום סכנה, מלבד אם מדובר בנשים הרות. 


אלוף העולם ג'וליוס יגו, עוד שגריר של מעצמת אתלטיקה (gettyimages)

האיום של קניה מרתיע במיוחד את המארגנים, מאחר שלא מדובר רק בתקדים למדינות אחרות. הקנייתים הובילו את טבלת המדליות באליפות העולם האחרונה באתלטיקה ובמשחקי לונדון 2012 זכו בלא פחות מ-110 מדליות אולימפיות – כולן באתלטיקה. מצד שני, אולי זהו ניסיון להסיט את האש שבוקעת ממקור אחר. 

יותר מ-40 רצים קנייתים נתפסו בשנים האחרונות על שימוש בחומרים אסורים, ביניהם גם ריטה ג'פטו, המנצחת במרתונים היוקרתיים של שיקגו ובוסטון. שני ספורטאים נוספים נתפסו במהלך אליפות העולם האחרונה באתלטיקה וקיים חשש כי קניה תלך בעקבות רוסיה ותושעה גם היא באופן גורף מתחרויות האתלטיקה. 

בין האתלטים המובילים של קניה אפשר למצוא כמובן את שיאן העולם ב-800 מטרים דייויד רודישה, רץ המרתון דניס קיפרוטו קימטו, אצן ה-400 משוכות ניקולס בט, רץ ה-3,000 מכשולים אזקיאל קמבוי, מטיל הכידון ג'וליוס יגו והרצות ויויאן צ'רויוט ופאמלה ג'לימו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי