להדחה מהיורוקאפ יהיו השלכות מרחיקות לכת

שחקן מאוד דומיננטי. מקל
שחקן מאוד דומיננטי. מקל | צילום: עדי אבישי

לא סתם פדרמן היה גלוי: הרבה מאוד מונח על הכף. וגם: האם מקל הוא "לידר" אמיתי?

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב תגיע הערב (20:05) לעוד רגע של אמת, רגע בו הגב דחוק היטב אל הקירות בהיכל ביד אליהו, כאשר תארח את ניז'ני נובגורוד הרוסית בקרב על ההעפלה לשלב הבא ביורוקאפ.

 

אחרי ההדחה המביכה משלב הבתים של היורוליג וחוסר ההצלחה אפילו האח הקטן מהיורוקאפ, במכבי יודעים שאי העפלה לשלב הבא במפעל השני בחשיבותו באירופה כבר תשים חותמת של התרסקות טוטאלית של העונה הנוכחית.

 

 

לא סתם עמד דיוויד פדרמן בתחילת השבוע ודיבר גלויות עם העיתונאים על מצבה של מכבי ת"א, באופן חריג משהו, והבטיח הבטחות שקשורות כבר לעונה הבאה. בתל אביב, בגלוי או שלא בגלוי, מעדיפים להוריד את הראש מתחת למים ולתת לגל העצום לחלוף. "נצא מהמים בעונה הבאה", הם גורסים.

 

יודעים שהפסד ישים חותמת על התרסקות טוטאלית (ערן לוף)

 

יותר ממשחק על עונה שלמה

אלא שכל זאת ועוד לא ממש מעניין את הקהל הצהוב שהתרגל לשרשרת מסורתית של הצלחות מפוארות וגם לא את התקשורת המאוד לוחצת. "זה משחק לא רק על עונה שלמה, זה משחק סופר קריטי על הרבה מעבר לזה", טוען מאמן עירוני קרית גת מליגת העל, נתי כהן ומסביר :"לא לעלות שלב גם ממפעל היורוקאפ יהווה מכה תדמיתית אנושה עבורם, גם בהיבטים הכלכליים וגם בהיבטים המקצועיים, כך שעל כף המאזניים הערב מונח משחק סופר חשוב".

 

שחקנים בכירים בקבוצה מספרים הבוקר כי יש אווירה של משחק עונה מבחינתם וכי הלחץ בימים האחרונים היה גדול מאד. "למרות כל מה שקורה מסביב, בסוף אם אנחנו לא ניתן עבודה על הפרקט וניקח את הקבוצה קדימה זה יפגע בכל אחד ואחד בנו", סיפר שחקן בכיר במכבי, בוקר המשחק.

 

מכבי ת"א צריכה להיות אגרסיבית. כהן (אסף קליגר)

 

מבחינה מקצועית, ניז'ני לא מציגה יכולת שאפשר לרוץ ולספר עליה לחברים בבית ברוסיה. היא אמנם ניצחה פעמיים את דני פרנקו וחבורתו מהפועל ירושלים העונה, אבל מול מכבי נכשלה בביתה. מדובר בנתון מעודד מאד מבחינת ז'אן טבק, שכן הערב, מול היכל מלא, הקבוצה שלו חייבת לעשות את העבודה ולמנועה מעצמה מבוכה שידברו עליה עוד שנים קדימה.

 

"ניז'ני היא קבוצה טיפוסית בכדורסל הרוסי ומצטיינת בקליעות ל-3. היא חיה ומתה על זה", מנתח אריק שיבק, מאמן הנבחרת הלאומית לשעבר ואחד המנוסים שבמאמנים הישראלים בכל הקשור לאירופה.

 

ניז'ני מצטיינת מחוץ לקשת. שיבק (אודי ציטיאט)

 

 "אני לא צופה שיהיה משחק קל. אני צופה שיהיה משחק עם הרבה לחץ והרבה עצבים. יכול להיות שבאיזשהו שלב באמצע המשחק מכבי תתפרץ, אבל היא חייבת להיות מאד זהירה בעניין השלשות, כי מדובר בנקודה שהיא עד היום לא טובה בה, לא באירופה ואפילו בישראל קבוצה כמו הפועל ירושלים ניצחה אותה בדיוק באספקט הזה, בחוסר היכולת של מכבי להגן על החדירות והוצאות שמובילות לקליעות חופשיות לגמרי", גורס שיבק.

 

נתי כהן, לעומת זאת, שם את כובד המשקל על החזרה של הפצועים הערב (דווין סמית', בריאן רנדל וטרבור אמבאקווה א.ל) לסגל של טבק וטוען שהם צריכים להיות שוברי השוויון: "מכבי צריכה לבוא עם הסגל המלא שלה ולהיות אגרסיבית ויצירתית. ניז'ני זאת לא צסקא ולא ברצלונה, זאת קבוצת יורוקאפ טובה והקהל של מכבי צריך להיות ההבדל".

 

זו לא צסק"א וגם לא ברצלונה. ניז'ני (דני מרון)

 

גל לא מקל

דווקא החזרה של גל מקל לקבוצת האם שלו עוררה סערה בימים האחרונים, כאשר שחקנים בחדר ההלבשה טענו כביכול כי מקל לוקח יותר מידי על עצמו. "אובר מנהיגות" כינה מי שכינה את הגישה של הגארד.

 

הדבר מוזר, חייבים להודות, משני אופנים. הראשון הוא שמקל הוא שחקן אדיר בקנה מידה ישראלי ופרודוקטיבי מאד מבחינה מקצועית. שנית, שלא לציטוט טענו אנשי מכבי, שלא לומר ז'אן טבק בעצמו, שהקבוצה סובלת מהיעדר "לידר" אמיתי, שחקן שייקח על עצמו אחריות על הכתפיים ומקל תפור בדיוק למידות המשבצת הזאת.

 

לא פארמר, בטח לא רוצ'סטי ולא אוחיון שהרבה להיעדר העונה בשל פציעות הצליחו להיכנס העונה למשבצת הזאת ומקל, אולי אף יותר מפתרון מקצועי, נכנס לוואקום הזה. ככל הנראה הבעיה היא שהכניסה לשם התרחשה באמצע העונה, מה שטלטל במעט את האגו של מספר שחקנים בחדר ההלבשה, שמיהרו לטנף על החבר החדש לחדר ההלבשה.

 

נתנו למקל את המפתחות, אבל האם הוא באמת מנהיג? (ערן לוף)

 

"ההגעה של גל מקל למכבי תל אביב היא טלטלה בפני עצמה, חד משמעית", טוען נתי כהן, "נתנו לגל את המפתחות להיות בעל בית, הוא הפך את זה למצב שמכבי במהירות גדולה תלותית בו וזה מערער את הביטחון ומעמד של אנשים אחרים לידו", אומר מאמן קרית-גת.

 

שיבק לעומת זאת, שמכיר את מקל היטב ואף אימן אותו במדי נבחרת ישראל, רואה במקל שחקן סופר משמעותי עבור הצהובים: "גל הוא שחקן מאד דומיננטי איפה שהא נמצא. מכל הבחינות אם זה באופי ובצורה שהוא מתאמן באופן חזק ורציני או בצורה שהוא משחק. לגל יש נטייה להחזיק קצת יותר את הכדור משחקן אחר, יש לו קצב ייחודי משלו והוא עושה לעיתים את הכדרור הנוסף, אבל צריך להתרגל לזה כי ראינו שזה מוביל לדברים גדולים".

 

שיבק אף טוען כי המפתח לניצחון על ניז'ני עובר דרך מקל עצמו: "לגל יש יכולת הגנתית ללחוץ על הכדור, הוא שומר ולוחץ על הכדור מצוין וזה משהו שאין לאף אחד אחר במכבי. אם הוא ילחץ נכון את הגארדים של הרוסים זה יסייע מאד למכבי לעבור את המשחק בשלום".

 

ספג ביקורת מתוך חדר ההלבשה. מקל (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי