משיח וצוברי בקרב ראש בראש באליפות העולם

משיח. מוביל את התחרות מול צוברי
משיח. מוביל את התחרות מול צוברי | צילום: עמית שיסל, איגוד השייט

התחרות תיפתח ביום שני באילת, מגרשו הביתי של המדליסט האולימפי

(גודל טקסט)

אליפות העולם בגלשני RSX תוזנק ביום שני מאילת, בהשתתפות מספר שיא של כ-150 גולשים וגולשות מכ-40 מדינות, בהם מדליסטים אולימפיים, אלופי עולם ואלופי אירופה.  בין הגולשים יהיו גם 30 נציגים לישראל. האליפות תיערך עד יום שבת 27.2  ומתוכננת לכלול 12 שיוטים ובסיומם יתקיים שיוט המדליות.

               

עיקר תשומת הלב המקומית תופנה למאבק בין שחר צוברי לנמרוד משיח, שיתחרו על הכרטיס למשחקים האולימפיים בריו. כזכור ישראל כבר קיבלה כרטיס למדינה, אך ההחלטה על הזוכה תקבע רק בסיום לאחר סיום המבחנים בין השניים, כאשר בינתיים מוביל משיח 11.25 נקודות לעומת 7 של צוברי. כייה של אחד מהם במדליה תגדיל משמעותית את הסיכויים להבטחת הכרטיס בריו, משום שתיוותר תחרות אחת לאחר מכן – בפאלמה דה מיורקה בחודש מארס. מדליה זהב תהיה שווה 50 נקודות, כסף 40 וארד 30.

 

 

בין הבנות מובילה מעיין דוידוביץ' בהפרש ניכר על שאר הישראליות הודות לדירוגה במקום השישי באליפות אירופה ב-2015 ותנסה לחזור לפדיום לאחר שנת הפסקה. היא זכתה פעמיים במדליית הארד באליפות (2013, 2014). אלופת ישראל הדר הלר תנסה להפתיע בזכות יתרון הביתיות ולפתוח את המאבק על הכרטיס לריו.

 

עוד במסגרת אליפות העולם ייקחו חלק גולשי הנוער והעתודה בהם יואב עומר, אמיר גלילי, נוי דריהן, נגה גלר, כפיר אזולאי, קטי ספיצ'וקב ואופק אלימלך.

 

דוידוביץ'. רוצה לחזור לפודיום (עמית שיסל, איגוד השייט)

 

רוני מאיר, מנהל התחרות: עיריית אילת משקיעה מאות אלפי שקלים בארגון התחרות, בין השאר ברכש מסיבי, בהשקעה רבה בשיפוץ המקום ובליווי צמוד של כל ארגון התחרות. ארבעה חודשים אחרי הפרשה בה הגולשים הבכירים של ישראל, שחר צוברי ונמרוד משיח, לא יצאו לאליפות העולם בעומאן אנחנו גאים לארח כאן באילת אליפות העולם הפתוחה לכולם. אין שייט שרצה לבוא ולא הגיע, אין מדינה שרצתה לשלוח את שייטה ולא שלחה, ואנחנו ברוחות של שלום, שיתוף פעולה ואהבה בין העמים ומעוניינים לשמש כדגל לסובלנות".

 

מאיר יצחק הלוי, ראש עיריית אילת: "אנו שמחים לארח את אליפות העולם הגדולה והחשובה ביותר שהיתה באילת ומאחלים הצלחה לגולשים לקראת המשחקים האולימפיים בריו. אליפות העולם הביאה איתה השקעה כבירה לטובת בני הנוער, תושבי העיר אילת וענף השייט בכלל".

 

נוי דריהן. תיקח חלק בתחרות (עמית שיסל, איגוד השייט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי