צ'רישב עבר לוולנסיה כדי להיות ביורו

יעיף את ברצלונה? צ'רישב
יעיף את ברצלונה? צ'רישב | צילום: AFP

אחרי שהלבנים עפו עקב שיתופו (אך לא באשמתו), הקשר הושאל לוולנסיה

(גודל טקסט)

"דניס צ'רישב מוכן לשחק מול ברצלונה, אבל נבדוק שוב אם הוא רשאי להיות על המגרש. אנחנו לא רוצים לעשות טעויות בנושא", התבדח גארי נוויל לגבי שחקן החיזוק החדש שלו. הקיצוני הרוסי הגיע לוולנסיה בהשאלה מריאל מדריד על סף סגירת חלון ההעברות, והעסקה עשויה להועיל לכל המעורבים. העובדה כי הבכורה צפויה להיערך דווקא בחצי גמר הגביע, ועוד בקאמפ נואו, מוסיפה זווית פיקנטית במיוחד, כי הרי צ'רישב גרם – לא באשמתו – להדחתה של הבלאנקוס מהמפעל והותיר את בארסה כפייבוריטית ברורה לזכיה. האם יוכל כעת שחקן שכרטיסו שייך לריאל להעיף את הקטאלונים בכל זאת?

הדרמה הגדולה בהשתתפות צ'רישב התרחשה בהופעתו היחידה בהרכב של ריאל. רפא בניטס שלח הרכב משני למשחק הראשון מול קאדיס, והרוסי שמח מאוד לדהור באגף השמאלי. הוא העלה את הלבנים ליתרון כבר בדקה השלישית, אולם עוד לפני השריקה להפסקה הגיעו למנהלי הקבוצה ידיעות על כך שמשהו לא כשורה. התברר כי צ'רישב, שהושאל בעונה שעברה לוויאריאל, צבר אז 3 כרטיסים צהובים בגביע, ולכן אמור היה לרצות עונש השעיה. ריאל לא ידעה, או לא שמה לב לכך, ולפי התקנון לא הייתה ברירה אלא להעניש אותה בהפסד טכני. הרוסי הוחלף במחצית, בעוד ריאל מנצחת 1:3, אבל הערעורים לא עזרו. דרכה בגביע הסתיימה באופן ביזארי.

הייתה זו תפנית עגומה במיוחד מבחינת צ'רישב, שקיווה לקבל הזדמנויות ולהוכיח את עצמו, אך נתקל שוב, כמו רוב בוגרי האקדמיה של הקבוצה, בתקרת הזכוכית. גם בגיל 25, גם אחרי שצבר נסיון חיובי בוויאריאל, הוא עדיין נתפס כצעיר לא ממש רלוונטי בסגל. העובדה כי כריסטיאנו רונאלדו בכבודו ובעצמו משחק במשבצת שלו כלל לא הועילה. הרוסי שולב פעמיים בלבד כמחליף במשחקי הליגה, ושיחק מספר דקות ב-3 הופעות קצרצרות בליגת האלופות, ובכך תמה תרומתו. עבור שחקן מוכשר כמוהו, המצב היה בלתי נסבל.


ריאל עפה מהגביע בגלל שיתופו (צילום: gettyimagesׂׂׂ)

הרי בעונה שעברה כל ספרד דיברה לא פעם על הביצועים שלו. בשורות הצוללת הצהובה הפך צ'רישב לשחקן ראוי מאוד בליגה הספרדית, עם שליטה מצוינת בכדור, ראיית משחק ומהירות מסחררת באגף. הוא כבש 7 פעמים בכל המסגרות, כולל שער נאה בהפסד 3:2 לברצלונה בקאמפ נואו, והמאמן מרסלינו לא היה מתנגד להאריך את ההשאלה. צ'רישב החליט אחרת, וגם ריאל התעקשה להחזירו. בניטס הבטיח שהוא נמצא בתוכניותיו, אך לא קיים. זינדין זידאן, שהחליף את הספרדי לפני 3 שבועות, לא נתן לרוסי אפילו דקה. 

אביו של השחקן, דמיטרי צ'רישב, זעם יותר מכולם. הוא זה שהביא את בנו לאקדמיה של ריאל מדריד, בה עבד בעצמו אחרי שסיים קריירת משחק לא רעה בליגה הספרדית. כיום הוא משמש כעוזרו של אונאי אמרי בסביליה, ואופציית המעבר למועדון האנדלוסי עמדה על הפרק, אבל ריאל סירבה. התעקשות זו הוגדרה על ידי צ'רישב האב כ"כלוב מזהב", והוא דרש בתוקף לשחרר את האסיר.

מעבר לרצון הטבעי לשחק על בסיס שבועי, לצ'רישב הייתה סיבה חשובה נוספת למצוא קבוצה חדשה. מאמן רוסיה לאוניד סלוצקי הודיע באופן חד משמעי שרק כוכבים שמשחקים על בסיס קבוע יוכלו להיכלל בסגל ליורו 2016. צ'רישב, הרוסי היחיד שמשחק מחוץ לגבולות המדינה, ידע שהדברים מכוונים בין היתר כלפיו. למונדיאל 2014 לקח אותו פאביו קאפלו מבלי לכלול אותו בסגל הרשמי לטורניר, על מנת שיקבל ניסיון. במוקדמות אליפות אירופה הוא כבר נטל חלק פעיל כאשר היה בוויאריאל, אך איבד את מקומו כאשר סלוצקי החליף את קאפלו, בגלל שלא ראה דשא במדריד. היה לו ברור לחלוטין כי החלום לא יתגשם אם לא יברח מריאל.

המצב החמיר כאשר ריאל הוענשה באיסור העברות בשני החלונות הבאים, והנשיא פלורנטינו פרס הורה לא לשחרר שחקנים כתוצאה מכך. ליברפול ושתי קבוצות אנגליות נוספות שהביעו עניין בשירותיו של צ'רישב נענו בסירוב. ואולם, ברגע האחרון חלה התפנית המיוחלת. כניסת העונש של פיפ"א לתוקף נדחתה עד לערעור, וזידאן נכנע לתחנוניו של השחקן. "זיזו פשוט הבין אותו", הסביר צ'רישב האב. בשלב זה, ולנסיה היתה האופציה היחידה, והיא בהחלט מצוינת עבור שחקן שהצטיין בשורות השכנה בצהוב אשתקד.

"גארי נוויל נתן לי להרגיש שהוא מעוניין בי, וזה הפך את ההחלטה לקלה. זו הזדמנות נהדרת עבורי, ואני מקווה לקחת אותה בשתי הידיים. אעזור לוולנסיה ככל יכולתי", הצהיר הרוסי עם הגעתו, והוא משתוקק לשחק. "ברור שאני רוצה להיות שם ולהכיר את החברים החדשים על הדשא, אבל זה תלוי גם במאמן", הוא אמר.

בליגה נותר האנגלי ללא ניצחון ב-8 משחקים, אבל בגביע הולך לו הרבה יותר טוב, וסנסציה מול בארסה עשויה לסלול את הדרך לתואר ראשון בקריירה. צ'רישב כבר כבש בברצלונה בעונה שעברה, והוא ישמח מאוד לעשות את זה שוב בבכורה. אם זה יקרה, ההתאחדות לא תפסול את התוצאה הפעם.


כבש בעבר בקאמפ נואו. צ'רישב במדי ויאריאל (צילום: gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי