האסלביינק מציג: איסור על כובעים ומשחק גולף

הזהיר את השחקנים משימוש בפייסבוק. האסלביינק
הזהיר את השחקנים משימוש בפייסבוק. האסלביינק | צילום: Gettyimages

מאמן ק.פ.ר הוציא קוד אתי מקורי: קנסות כבדים על עבירות בדרך לשער

(גודל טקסט)

ג'יימי פלויד האסלביינק נחשב לאחד החלוצים היותר טובים שנצפו על מגרשי הכדורגל באנגליה בשני העשורים האחרונים, אולם בתחום האימון הוא עדיין מדשדש. לפני כמעט חודשיים מונה ההולנדי למאמן ק.פ.ר מליגת המשנה, ומאז הוא השיג ניצחון בודד ב-11 משחקים, שהפכו את הריינג'רס לקבוצת מרכז טבלה.

 

האסלביינק לא הצליח להוציא את העגלה מהבוץ, ויחד עם המנג'ר המקצועי של הקבוצה, לס פרדיננד, שבעצמו היה אחד החלוצים הטובים באנגליה בשנות ה-90, השניים החליטו לנסח לשחקנים קוד אתי מחייב בן 27 סעיפים. שני חלוצי העבר מאמינים שהקוד האתי, שחלקו אף מעלה גיחוך קל, יסייע ליצירת לכידות בקבוצה, בייחוד לאור העובדה שהצ'מפיונשיפ מתחיל להיות מוצף בשחקנים זרים.

 

 

מספר סעיפים הנוגעים למשמעת בחדר ההלבשה מקובלים על צוותי אימון רבים ברחבי העולם. כך לדוגמה, על השחקנים ייאסר להכניס את מכשירי הטלפון שלהם לחדר ההלבשה, כמו גם לעטות אוזניות. לפני משחקים מחויבים השחקנים שלא נכללים בסגל לעזוב את חדר ההלבשה לפחות 30 דקות לפני שריקת הפתיחה, וכמו כן נאסר עליהם להימצא במנהרת השחקנים.

 

מאמינים שהקוד האתי ייצור לכידות. האסלביינק ופרדיננד (gettyimages)

 

סעיף משמעת מיוחד מתייחס לעונשים שהשחקנים סופגים בזמן המשחקים. שחקן שיחטוף כרטיס צהוב כתוצאה מהתחזות ייאלץ להיפרד מ-15% ממשכורתו החודשית. כרטיס אדום שיישלף כתוצאה מעבירה על השחקן האחרון בדרך אל השער תעלה למורחק במחצית משכרו השבועי בפעם הראשונה, 75% מהשכר השבועי בפעם השנייה וקנס של שבוע שלם בפעם השלישית. משכורת של שבועיים תיקנס משחקן שיואשם בהעלבת שופט, כשהמועדון שומר לעצמו את הזכות להגדיל עוד יותר את הקנס.

 

סעיף מעניין מתרה בשחקנים להסדיר את סוגיית אשרת העבודה וסידורי הויזה שלהם, ולהציב אותם בראש סדר העדיפויות. הסעיף אינו מקרי, הוא נכתב כי בעונה שעברה סנדרו החמיץ מספר משחקים קריטיים בשלהי העונה בשל בעיות ויזה, והקבוצה לבסוף ירדה ליגה.

 

סיבוכי הויזה שלו עלו לק.פ.ר בירידת ליגה. סנדרו (gettyimages)

 

סעיפים אחרים נוגעים להתנהלות של השחקנים ככדורגלנים מקצועיים בזמנים שהם לא נמצאים עם הקבוצה. כך לדוגמה, השחקנים נדרשים להעניק תשומת לב יתרה לפרסומיהם השונים בפייסבוק, בטוויטר ובאינסטגרם, בשל הנזק התדמיתי שיכול להיגרם למועדון. סעיף נוסף אוסר על שחקנים פצועים לשתות שתיה חריפה, מכיוון שאלכוהול פוגע בהחלמה.

 

סעיפים נוספים:

  • שחקנים חייבים ללמוד אנגלית.
  • שחקנים חייבים להגיע לפחות שעה לפני האימונים, לאכול ארוחת בוקר 45 לפני ההתחלה, ולהישאר במתחם האימונים לפחות שעה אחרי שהאימון מסתיים.
  • אם רוצים לחזור ממשחק חוץ לבד יש לבקש אישור 48 שעות מראש.
  • אסור לשחק גולף ב-48 השעות שקודמות למשחק.
  • אסור לעסוק בספורט אקסטרים דוגמת רכיבת גלשונים.
  • נאסר על שחקנים זרים שנמצאים בחופשת מולדת להביע את דעתם על המועדון בתקשורת המקומית.
  • קוד לבוש נוקשה, שאוסר על השחקנים בין היתר לחבוש כובעים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי