נאחז באוויר: יונייטד בשמינית עם 1:3 על דרבי‎

בדרך לשלב הבא. בלינד חוגג
בדרך לשלב הבא. בלינד חוגג | צילום: Gettyimages

רוני, בלינד ומאטה סגרו עניין במחצית השנייה והשאירו את ואן חאל בתפקיד

(גודל טקסט)

אחת הקלישאות הידועות בנוגע לגביע היא שבמפעל הזה לא חשוב איך משחקים, אלא חשובה רק זהות המנצחת. כשהעונה נראית כמו שהיא נראית עבור מנצ'סטר יונייטד, ניצחון 1:3 על דרבי קאונטי, ועוד בחוץ, מתקבל בברכה ובסיפוק.

 

כן, הם יודעים גם לחייך (gettyimages)

 

למען האמת זה היה אחד המשחקים היותר טובים של החבורה של לואי ואן חאל, שעוד לפני המשחק הבהיר שהוא אמנם לא ביקש להתפטר, אך הוא לא יהיה מופתע אם הדבר יקרה במקרה של הפסד. כנראה שאלו שמחכים בתור, בראשם אדם מיוחד מאוד מפורטוגל, ימשיכו להמתין עוד מעט.

 

החגיגה האדומה התחילה בדקה ה-16, כאשר ויין רוני קיבל את הכדור בצד שמאל מחוץ לרחבה ובעט בעיטה מסובבת לפינה הרחוקה, שלא השאירה שום סיכוי לסקוט קארסון (זוכרים?). מנצ'סטר נרגעה מעט אחרי השער, ולמרות ששלטה יותר בכדור ההגנה שלה הייתה פרוצה. דרבי, שאיבדה לאחרונה את הפסגה בליגת המשנה וצנחה עד המקום החמישי הראתה שהיא כן יודעת לשחק כדורגל והשוותה בדקה ה-36 משער של ת'ורן, שקיבל כדור נהדר ממרטין ומול דה חאה בעט לרשת.

 

חגיגה זמנית (gettyimages)

 

הלחץ ניכר בתחילת המחצית השנייה אצל חניכיו של ואן חאל, שלא היו מאורגנים מאחור ואיפשרו למארחים לסכן אותם. יחד עם זאת, הם הפגינו משחק אגפים משובח, בראשותם של ג'סי לינגארד ואנטוני מרסיאל, שלהטטו בצדדים.

 

השער השני, שהוריד את מפלס הלחץ של ואן חאל, הגיע בדקה ה-65 מצד ימין: לינגארד התקדם והעביר כדור למרכז הרחבה, שם היה דיילי בלינד שכבש בנגיעה. השער השלישי, שהגיע אחרי דקות רדומות רבות, היה דומה מאוד רק מהצד השני: הפעם מרסיאל היה זה שדהר עם הכדור כל הדרך לרחבה, והוא מצא את חואן מאטה שכבש בנגיעה. 1:3 בסיום.

 

כמה לחץ השתחחר. ואן חאל לפני המשחק (gettyimages)

 

הרכבים:

 

דרבי: סקוט קרסון; סיירוס כריסטי, ריצ'ארד קואג, כריס מרטין, ג'ייסון שאקל,  בראדלי ג'ונסון (ג'ף הנדריק/77), ג'ייקוב באטרפילד, ניק בלאקמן, טום אינס, ג'ורג' ת'ורן (ג'וני ראסל/76), סטפן וורנוק.

 

מנצ'סטר יונייטד: דוד דה חאה; גייז'רמו וארלה, כריס סמולינג, דאלי בליינד, קמרון בורת'וויק-ג'קסון; מרואן פלאיני, מורגן שניידרליין (מייקל קאריק/74), ג'סי לינגארד, חואן מאטה (אנדר הררה/85); אנטוני מרסיאל, ויין רוני.

 

מהלך המשחק

 

דקה 3

הזדמנות למנצ'סטר, שפתחה טוב את המשחק. מרסיאל מסר לפלאיני ברחבה, שהמשיך לרוני שהחזיר למרסיאל, שבנגיעה בעט גבוה.

דקה 11

הזדמנות ראשונה לדרבי. כריסטי השתלט על כדור חוזר מחוץ לרחבה ובעט לשער – דה חאה קלט.

דקה 16

0:1 למנצ'סטר!! מרסיאל מסר לרוני בצד שמאל, האנגלי נע פנימה ומפינת הרחבה שלח כדור מסובב היישר לחיבורים. שער ענק של שחקן גדול. הילוכים חוזרים מראים שיתכן והחלוץ היה בנבדל קטנטן כשהוא קיבל את הכדור.


בעיטה מדויקת. רוני (gettyimages)

דקה 23

מרסיאל קיבל את הכדור בתוך הרחבה ובעט לשער, אך הבעיטה הייתה חלשה וקארסון לא התקשה לקלוט.

דקה 33

מרסיאל מסר למאטה שהיה ברחבה, קיבל ממנו את הכדור בחזרה, מסר לרוני ששוב החזיר לו בנגיעה. הצרפתי, שהיה בעמדה לא רעה בתוך הרחבה, התקשה לבעוט וההזדמנות חלפה.

דקה 36

1:1!! יונייטד הייתה קצת יותר טובה אך רדומה, ונענשה על כך. הגנת האדומים לא הצליחה להרחיק כדור, מרטין מסר בין כמה שחקנים כדור עומק לג'ורג' ת'ורן, שבקור רוח מול דה חאה לא התבלבל ובעט פנימה.



ת'ורן מתגבר על ההגנה, כובש וחוגג (gettyimages)

דקה 44

כמעט 1:2 לדרבי! בלאקמן קיבל קרן מצד ימין, התקרב לרחבה ושחרר פצצה – הכדור חלף ליד הקורה.

דקה 47

מרסיאל חלף על השומר שלו בצד שמאל כאילו הוא לא היה קיים, חדר לרחבה אך לא החליט אם הוא רוצה להעביר כדור רוחב או לבעוט, וכך גם היה נראה הכדור שיצא לו מהרגל.

דקה 52

הזדמנות טובה לדרבי! כדור רוחב מצד ימין עבר את כל ההגנה והגיע עד לבלאקמן, שהיתל בשומר שלו, חתך פנימה ובעט לפינה הרחוקה – הכדור חלף קרוב מאוד לקורה.

דקה 58

הזדמנות טובה ליונייטד. לינגארד קיבל כדור בצד ימין והעביר במהירות לרחבה, מאטה המשיך בנגיחה לעבר השער – הכדור חלף סנטימטרים מהעמוד. זה היה קרוב!

דקה 61

פלאיני התרומם מעל כולם ונגח כדור קרן מצד שמאל, אך קארסון קלט ללא בעיה.

דקה 65

1:2 למנצ'סטר! מאטה מצא את לינגארד בצד ימין, האנגלי העביר למרכז שם היה בלינד, שכבש בנגיעה. ואן חאל נושם לרווחה.


גם הוא יכול לכבוש. בלינד (AFP)

דקה 83

1:3 למנצ'סטר! השער אמנם רשום על שמו של חואן מאטה, אך הוא שייך כל כולו למרסיאל. הצרפתי פרץ בצורה סוחפת בצד שמאל, הגיע עד לקו השער והשאיר לספרדי, שכבש בנגיעה.


חתם את התוצאה. מאטה (gettyimages)

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי