בשם קנדה: פסקל יסיים את העבודה מול קובאלב?

קובאלב - פסקל 1. אחד מקרבות השנה
קובאלב – פסקל 1. אחד מקרבות השנה | צילום: Gettyimages

המפגש הראשון היה אחד מקרבות השנה, השני (4:00, ספורט1) יתעלה עליו?

(גודל טקסט)

מרכז בל, מונטריאול, קוויבק, מרץ 2015. בזירה סרגיי קובאלב הרוסי, אלוף העולם במשקל כבד-קל, לוחם השנה של מגזין "The Ring". קובאלב דרס את כל המתאגרפים שניצבו מולו עד כה. הוא לא מנוצח מול 27 מתאגרפים בשכר, 23 מהם לא החזיקו מעמד עד הפעמון האחרון. קובאלב היה הראשון שהפיל לספירה את ברנרד הופקינס בקריירה של 64 קרבות. קובאלב גם אמור לדרוס את הבחור המקומי יליד האיטי, שניצב בפינה מולו, בחור אתלטי וחביב בשם ז'אן פסקל.

 

זה בדיוק מה שקובאלב עושה, בהתחלה. בסגנון הרגיל שלו, הוא מתקדם ובונה כל מכה על המכה הקודמת שלו. יש לו יותר כוח בשמאלית ישרה מאשר למתאגרף הממוצע בבעיטה עם מגף צבאית. הוא חובט בפסקל עם הרבה שמאליות ישרות כאלה, ומדי פעם מכת וו. פסקל משיב אש אבל הקליעים שלו קופצים מהשריון הרוסי, והוא מחפש מכת החזר גדולה אבל בינתיים כלום. בסיבוב השלישי קובאלב מוסיף על השמאליות את האחורית הישרה שכמה חודשים קודם לכן הפילה את הופקינס הגדול.

 

 

גם פסקל נופל, דרך החבלים. התמונה מזכירה את לואי פירפו ניצב מעל ג'ק דמפסי, כמו בציור המפורסם של ג'ורג' בלואוס. שופט הזירה סופר, הפעמון לסיום הסיבוב חוסך לפסקל את ההמשך. כשפסקל יוצא לרביעי זה לא נראה כאילו הוא יסגור אותו. אבל פסקל מתאושש ופוגע בקובאלב טוב בפעם הראשונה בקרב. פסקל ממשיך ומשתלט על הסיבוב החמישי, ואז על השישי. בחמישי קובאלב תוקף, כהרגלו, בתנועה רציפה, צוברת מומנטום, כדור שלג שמתגלגל לעברך מהרי אורל.

 

כמו בציור המפורסם של ג'ורג' בלואוס (gettyimages)

 

פסקל מצליח לנטוע את עצמו בקרקע, לפקוח עיניים רחב ולנפץ אותו עם אגרוף. בפעם הראשונה או השנייה בקריירה המקצוענית שלו, נראה שקובאלב נפגע. כולם אמרו שהדרך לנצח את קובאלב היא לגרום לו להילחם בנסיגה, אבל אף אחד עד פסקל לא הצליח לגרום לו לעשות את זה.

 

אבל חביב הקהל מתעייף, ואלוף העולם מתעשת. בשביעי התזוזה של פסקל בזירה, שתסכלה את האלוף הרוסי, הולכת ופוחתת. בשמיני קובאלב דוחק את פסקל אל עבר פינה, ומנחית מספיק מהלומות עבור השופט. הוא שומר על פסקל ועוצר את הקרב ומכריז על נוקאאוט טכני. רק שבשביל פסקל, ובשביל הקהל, זה לא הספיק. הם מוחים במשותף על העצירה, שכמובן סופית. קובאלב שומר על התואר שלו כאלוף העולם במשקל כבד בניצחון שנוי במחלוקת באחד מקרבות השנה של 2015.

 

מרכז בל, מונטריאול, קוויבק, ינואר 2016. קרב חוזר. שידור ישיר בספורט 1 ו-HD בין שבת לראשון, החל מ-4 לפנות בוקר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי