שוקור העליב את ארדואן ונאלץ להימלט מטורקיה

מצא עם מי להסתבך. שוקור
מצא עם מי להסתבך. שוקור | צילום: Gettyimages

חלוץ העבר ברח עם משפחתו, עלול להיכלא ל-4 שנים אם ישוב למולדתו

(גודל טקסט)

תדהמה: חלוץ העבר האגדי של נבחרת טורקיה, הקאן שוקור בן ה-44, עלול להיכנס לכלא לתקופה של ארבע שנים בשל עימות עם נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, אולם ברח מהמדינה לקליפורניה עם משפחתו.

 

שוקור, שהיה חלק מנבחרת טורקיה שהפתיעה את העולם כשהגיעה למקום השלישי במונדיאל 2002 ואף כבש בטורניר את השער המהיר בהיסטוריה של הטורניר אחרי 11 שניות, הצטרף לעולם הפוליטי לאחר שפרש מכדורגל.

 

לא אוהב לשמוע ביקורת. ארדואן ואנגלה מרקל בארמון הנשיאות באנקרה (gettyimages)

 

שוקור הצטרף ב-2011 למפלגת הצדק והפיתוח בהנהגתו של ארדואן, שהנהיג אותה באופן רשמי עד שמונה לנשיא לפני כשנה וחצי ובאופן מעשי עד היום. ב-2013 פרץ עימות חריף בין ארדואן לשוקור, שכתוצאה מכך התפטר מהמפלגה והפך לפוליטיקאי עצמאי, שמבקר את השלטון בצורה חריפה. שוקור טען שאנשי מפלגת הצדק והפיתוח מנסים לקעקע את השלטון הדמוקרטי ורודף את שוחרי החיים החופשיים במדינה, אולם למעשה המפלגה מטיפה לאסלאם מתון ופעלה להקמת 180 בתי ספר ברחבי העולם.

 

כחלק מהסכסוך בין שוקור לארדואן, נשיא טורקיה, שראה בנטישת כוכב העבר את מפלגתו כבגידה אישית, האשים את שוקור כי העליב אותו. שוקור אמנם בינתיים נטש את הקריירה הפוליטית ועבר לשמש כפרשן טלוויזיה, אולם הוא העדיף לא לקח סיכון וכאמור ברח לקליפורניה עם משפחתו. סוכנות הידיעות הטורקית "דואן" פרסמה שהוא עלול לקבל עונש מאסר לארבע שנים שייכנס לתוקף ברגע שיגיע שוב לטורקיה.

 

ישובו מתישהו לטורקיה? שוקור ורעייתו (gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי